Baantjes in de omgeving Utrecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Baantjes in de omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:43

Ik word er een beetje moedeloos van. Toen ik als student verhuisde naar Utrecht heb ik mijn baantje als het ware "mee" kunnen nemen. Ik werkte bij mijn ouders in een supermarkt, en die openden toevallig een nieuw filiaal in Utrecht, vlakbij waar ik woonde. Ik kon hier gelijk aan de slag, hoe veel uren ik wou maken, ik zou ze krijgen. Dit is het eerste half jaar goed gegaan, echter is het sinds mijn contractverlenging niet meer te doen.

18 jaar is blijkbaar "oud" voor in een supermarkt, ook iemand met veel ervaring en verantwoordelijkheid binnen de winkel (ben eigenlijk altijd plaatsvervangend leidinggevende geweest) is niet meer nodig op het moment dat ze te duur wordt. Zodoende krijg ik ondertussen nog maar 2 uur per week, ingeroosterd op zaterdagochtend van 8 tot 10. Ik moet blij zijn dat ik überhaupt 2 uur per week krijg, ik weet het, maar als je maar 5 euro per uur verdient en je maandsalaris dus nog niet eens boven de 50 euro uitkomt wordt het toch wel lastig om een baan aan te houden. Daar is nog wat gerommel met mijn leidinggevende bijgekomen en zo krijg je de perfecte cocktail om op zoek te gaan naar een andere baan.

Nou komt het probleem, ik solliciteer me helemaal rot en ik word helemaal nergens aangenomen. Zelfs plekken waar in principe geen ervaring of opleiding gevraagd wordt slaan mij liever over omdat ze ook een jonger iemand kunnen aannemen voor dezelfde functie. Belachelijk... Ik ben 18, niet 45...

Nou weet ik dat er al een topic loopt over het leed dat een baan zoeken heet, waarin ervaringen gedeeld kunnen worden. Ik ben echter op zoek naar concrete tips. Toevallig iemand die in Utrecht/Amsterdam woont en een briefje achter een raam heeft zien hangen, ik hoor het graag!

Anoniem

Re: Baantjes in de omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:45

Op Hoog Catharijne bij de Promiss geloof ik, bij de Bioscoop / Jamin in het rijtje hangt een briefje met meerdere 'gezocht' erop :j verkoopsters geloof ik, en een assistent leidinggevende meen ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:46

Super! Hartstikke bedankt voor de tip :D Ga ik er straks eens langs lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:48

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:49

Media Markt? Daar nemen ze (als ze plaats hebben) zeker mensen van jouw leeftijd aan voor flink wat uren. Toen ik er nog werkte stonden ze helemaal open voor juist wat 'oudere' jongeren, vanaf een jaar of 18. Op http://www.werkenbijmediamarkt.nl staan vacatures, en anders een open sollicitatie sturen.

En anders Ikea? Bijles geven? Bijenkorf?

Specifieke vacatures heb ik al een tijdje niet gezien... wel veel affiches bij winkels waar wordt gezocht naar verkoopmedewerkers met veel ervaring of veel uren beschikbaar (wat meer aansluit bij jouw leeftijd dan bij een 16-jarige, dus te oud ben je zeker niet bij iedere winkel).

Of een van de stationswinkels? https://werkenbijns.nl/vacatures/?filter-field=winkels
Daar zoeken ze vaak ook wat oudere jongeren i.v.m. ruime openingstijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:50

Ik zie de vacature volgens mij ook online op hun site staan, dus ga er even op reageren. Daar staat alleen dat het alleen om 8-10 uur per week gaat en dat is voor mijn voorkeur echt te weinig. Dus ik solliciteer op deze functie en loop er straks nog even naartoe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:52

Je kan altijd vragen om meer uren natuurlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:57

Anoniem schreef:
http://www.miseenplace.eu/

Heeft een vestiging in utrecht, Erg leuk en gezellig. Het is werk in de horeca

Mise en Place heb ik inderdaad ook heel erg aan zitten denken, maar ik hoor vanuit mijn omgeving dat het voor hun een gigantische afknapper is dat je geen horeca ervaring hebt. Ik zou ook best op een terras willen werken maar overal waar ik solliciteer word ik afgewezen omdat ze zo veel reacties krijgen en dan liever gaan voor iemand die al langer in de horeca gewerkt heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:59

Emmaa_ schreef:
Anoniem schreef:
http://www.miseenplace.eu/

Heeft een vestiging in utrecht, Erg leuk en gezellig. Het is werk in de horeca

Mise en Place heb ik inderdaad ook heel erg aan zitten denken, maar ik hoor vanuit mijn omgeving dat het voor hun een gigantische afknapper is dat je geen horeca ervaring hebt. Ik zou ook best op een terras willen werken maar overal waar ik solliciteer word ik afgewezen omdat ze zo veel reacties krijgen en dan liever gaan voor iemand die al langer in de horeca gewerkt heeft...

Nee helemaal niet, Ik (en bijna al mijn vriendinnen) zijn er gaan werken zonder horeca ervaring.
Je krijgt trainingen zodat je alles kunt leren wat je moet weten van de horeca. Dus gewoon solliciteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:00

Oké super! Hartstikke bedankt :D Dan ga ik daar inderdaad even op reageren. Ik wil wel heel graag horeca ervaring opdoen namelijk, en vooral het werken voor grote evenementen lijkt mij echt hartstikke leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:02

Super bedankt voor alle tips! Ik dacht dat ik echt alles gehad had qua solliciteren maar zo komen er toch nog een hele hoop meer dingen voorbij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:03

Veel mensen zien meer dan één :D

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:27

De beurs is ook op zoek naar mensen op 't Neude

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:03

Klopt, maar net zoals bij de Winkel van sinkel hoef ik daar niet eens op gesprek te komen omdat ik geen horeca ervaring heb en het behoorlijk drukke terrassen zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:15

Hanafubuki schreef:
Je kan ook nog bij Coffee Company solliciteren :)

http://www.coffeecompany.nl/about/werke ... eecompany/

Jans, nog even mijn eeuwige dank voor deze link. Ga woensdag op gesprek bij de Coffee Company! Lijkt me ontzettend leuk om daar te werken dus hoop heel erg hard dat ik gekozen word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:43

Superleuk! :D bij welke van de vestigingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:44

Ik ga op gesprek bij die op de Vismarkt, maar het was nog niet zeker om welk filiaal het zou gaan. Vind het al lang hartstikke geweldig dat ze me hebben gebeld naar aanleiding van een open sollicitatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:44

Leuk! :) als je op de vismarkt komt te staan dan kom ik wel eens koffie bij je halen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:53

Ik zal het even melden, leuk! :D

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:01

En hoe ging je gesprek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:40

Helaas niet aangenomen, ze hadden ook een sollicitant uit Groningen die daar al bij de Coffee Company had gewerkt, zij ging alleen verhuizen dus het was wel logisch. Nog steeds op zoek dus helaas!