Ik weet niet zeker of ik dit bericht hier goed post, maar wilde heel even het een en ander vragen omdat k van google voor zover nog niet echt wijs wordt.
Momenteel ben ik vanwege chronische 24/7 aanwezige hoofdpijn al 2,5 jaar ziek. Hierdoor ben ik nu al aan mijn derde MBO-opleiding beland en zelfs daarheen gaan en de nodige 1-daagse stage van dit jaar valt maar met moeite te doen. Ik ben meer afwezig dan aanwezig, waar vooralsnog mijn cijfers gelukkig niet onder lijden. In de hoop dat alles toch nog goedkomt voor ik volgend jaar 3 dagen per week stage moet lopen, ben ik nu bezig met dry needling, ga ik morgen naar een manueel therapeut en heb ik donderdag weer een gesprek met iemand van ggz/ggd om te kijken hoe nu verder, omdat ik mijn toekomstbeeld een beetje weg zie verdwalen. Ik ben overigens 19, bijna 20.
Door mijn hoofdpijn heb ik dus veel moeite met school en daarnaast te werken (ik ben uitwonend) en om die reden zou ik eventueel een wajong willen aanvragen, ook met het oog op de toekomst omdat ik me afvraag of fulltime werken na mijn studie wel gaat lukken. Ik word hier nou niet echt wijs uit hoe dit werkt en óf het eigenlijk wel kan. Daarom open ik dit topic, om te kijken of hier een paar bokkers zijn die hier meer van weten of in dezelfde situatie zitten
Ik krijg overigens +-750 euro per maand van duo. Bedankt alvast
bovendien waarom zou je dan een wajong moeten als je gaat studeren? Andere studenten krijgen ook geen extra uitkering naast hun stufi...