Uitstel opleiding en dan weer beginnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Uitstel opleiding en dan weer beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 12:23

2013/14 is de periode van mijn afstuderen. Naast mijn fulltime baan doe ik een deeltijd HBO studie. In oktober had ik een goedgekeurde afstudeeropdracht. Ik was helemaal bij met alles. Het laatste van de voorgaande jaren had ik in oktober afgerond. In november 2013 kreeg ik echter uitstel. Ik was toen bezig met het portfolio van mijn competenties om de assesments te kunnen gaan doen. Echter de ziekte van mijn vader, kanker, begon in november heel erg op te spelen. Geregeld begon ik de afstand van 150/160 kilometer naar mijn ouders te rijden om veel bij mijn vader te kunnen zijn en te helpen met zijn verzorging, omdat hij niet meer kon lopen. Hij leed vaak en er waren behoorlijk wat complicaties. Vorige week zaterdag overleed mijn vader. Afgelopen week was de crematie.
Deze week ben ik vrij geweest van mijn werk, morgen begin ik weer te werken.
Het is een heel intensieve en emotionele periode geweest, die veel tijd en energie heeft gevergd. Daarnaast was het op mijn werk vaak behoorlijk druk.
Ik ben nog ingeschreven op school, dus ik zou zo weer verder kunnen gaan. Echter staat mijn hoofd er nog niet naar.
Wat zal een goede rustperiode zijn voordat ik de studie weer op ga pakken? Ik wil niet te vroeg, maar ook niet te laat verder gaan. Dit jaar is in feite al vrijwel vergooid. Moet nog steeds verder met de competenties.
Mijn werkgever betaalt de opleiding.

kimberly1995

Re: Uitstel opleiding en dan weer beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 14:32

Vragen aan de werkgever of je je opleiding wanneer jij je daar goed genoeg voor voelt weer op mag pakken en af mag ronden?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 18:31

Hoe lang duurt een rouwproces zo ongeveer, dat vraag ik me af?

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:35

Ik denk dat dat per persoon verschilt. Je moet heel goed naar je eigen lichaam gaan luisteren.
Ik zou denk ik aangezien je al best ver in het jaar zit dit jaar even laten gaan en dan in het nieuwe schooljaar weer oppakken als dit mogelijk is. Maar dat ligt natuurlijk aan hoe jij je voelt.

Neem in ieder geval wel de tijd om te rouwen.
Dit is iets heel moeilijks vooral omdat een ander niet kan zeggen van nou nu ben je wel klaar met rouwen. Dit weet je alleen zelf.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:40

allereerst gecondoleerd,
duur van het rouwproces is per persoon zo verschillend...
Daarnaast is het voor de ene persoon prettig om meteen weer verder te gaan om er maar zo min mogelijk mee bezig te zijn, voor de ander is het fijn om even rust te nemen. Als je bij die laatste categorie hoort zou ik het op één/twee weken 'gokken'. Is het geen mogelijkheid om een aantal dagen in de week te gaan?
Ik zou persoonlijk zo snel mogelijk weer heen gaan, al is het maar voor een uurtje. Het is lastig, maar als je meteen een aantal weken thuisblijft kan het een hele grote drempel worden om weer heen te gaan als je begrijpt wat ik bedoel.
Heel veel sterkte in ieder geval :(:)

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 20:00

Ik ben gisteren weer begonnen met werken, maar ik ben erg moe en gestrest. Voorlopig zie ik het nog even niet zitten om weer te beginnen.