Huiswerkbegeleiding of toch niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Huiswerkbegeleiding of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:07

Hoi! Ik dacht, misschien weet een van jullie hier wel meer van. :)

Op school gaat het prima, maar ik mis vaak wat extra uitleg.
Voor wiskunde (heb ik nu bijles voor, 4u in de maand), economie, Engels en Latijn, zou extra uit leg heel fijn zijn.
Voor alle vakken sta ik voldoende (5.5-6,6) en voor wiskunde inmiddels zelfs een 7,5 :)

Juist door die extra uitleg sta ik nu (voor mijn doen) goed voor wiskunde.

Maar is er dan ergens bij een instituut de mogelijkheid om dat te krijgen.
Mijn idee zou het zijn om bijvoorbeeld iedere week één middag ernaar toe te gaan en uitleg te krijgen.

Maar volgens mij zit je dan of 1. op huiswerkbegeleding 2. op bijles, terwijl ik allebei graag gecombineerd zou willen hebben. :D Motivatie heb ik in principe wel, moet alleen altijd even gevonden worden...

Weet een van jullie iets?

Cerilene_

Re: Huiswerkbegeleiding of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:15

Wellicht een student die dat als particuliere bijverdienste doet? Daar zal meer mee af te spreken zijn qua individuele wensen.
Mijn vriend doet dat bv. Over het algemeen is het bijles in bepaalde vakken wat hij dan doet, maar in overleg zou hij ook best iemand kunnen helpen met huiswerk voor andere vakken. Hij is vast niet de enige student die dat zo doet, dus er is er vast ook wel een bij jou in de buurt te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:17

Ik heb een student voor wiskunde.
Maar het gaat dan om een hele middag en t liefst ook niet bij mij thuis...Daar is mijn concentratie echt <- 0.
Bedankt voor je reactie! Geef zelf ook bijles, maar heb zelf ook af en toe extra uitleg nodig... :P

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:19

Hier in de buurt is eigenlijk ieder huiswerkinstituut zowel begeleiding als extra uitleg. Het nadeel is alleen de kosten. Waar woon je? Misschien dat iemand nog iets in de buurt weet.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:26

Hoeveel uur had je dan in gedachten? Ik geef zelf bijles, maar reken 1 vak per uur. En soms loopt dat uit vanwege het aantal vragen ;) Het is ook aan jou hoe intensief je de bijles wil hebben.

Uit praktisch oogpunt zou ik adviseren om dan 2 a 3 keer per week bijles/ huiswerk begeleiding in te schakelen. Puur omdat je hoofd na 1 a 2 uur behoorlijk vol zit. En dan 'moet' je eigenlijk nog leren of huiswerk maken voor andere vakken.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:29

Goed dat je er hulp bij zoekt, dat maakt het vele malen makkelijker uiteindelijk :) .
Je zou bij je eigen school eens kunnen vragen of dat zij een goede huiswerkbegeleiding weten (en dus een waar ze je niet alleen zelfstandig laten werken, maar ook extra kunnen uitleggen enz).
Veel leerlingen maken er gebruik van, dus ik denk dat je school er wel het eea van weet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:31

De kosten zijn t probleem niet, dat is in principe goed. T gaat dan ook 'maar' om één dag in de week.
Omgeving [plaats]-stad!

Edit:
Eigenlijk had ik in gedachten om om één dag in de week (bijvoorbeeld als ik om 1 uur uit klaar :D ) gewoon de hele middag/tot voor t eten aan school dan te besteden.

Ja dat inderdaad, nog leren voor andere vakken. Maar ik heb dan geen uur per week bijles nodig voor bijvoorbeeld Latijn, Engels en economie, maar gewoon iemand die er even de tijd voor heeft om sommige dingen uit te leggen, waarna ik weer verder kan met mn werk.

Edit 2:
Ja dat denk ik ook! Op school zit ook zoiets dacht ik, maar dat is niet voor meerdere vakken.
Ja dan zal het Malta zijn denk ik in Bilthoven, arme ouders hahaha.

Thanks voor de reacties!!