University College Utrecht: door naar de tweede ronde!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celestial

University College Utrecht: door naar de tweede ronde!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 16:27

Ik was erg benieuwd of er meer mensen op Bokt op University College (Utrecht) zitten. Ik heb zojuist namelijk een mailtje gekregen dat ik ben uitgenodigd voor een interview en dus door ben naar de tweede ronde! *\o/*

Wat ik precies van het interview kan verwachten, weet ik niet... Alleen dat ik er maandag verwacht wordt en opgehaal wordt in de hal. Ik hoop dat hier mensen te vinden zijn die me een beetje op weg kunnen helpen of juist mensen die zich dit jaar ook ingeschreven hebben! :j

Celestial

Re: University College Utrecht: door naar de tweede ronde!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 12:56

Helemaal niemand? :(

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:36

Ik heb zelf op een ander university college gezeten - Leiden - maar een aantal vrienden bij op UCU zitten. Ik wilde dat destijds zelf niet, omdat het echt zo'n 'bubble' is en veel te vaag georiënteerd qua vakken. Maar de interviews lijken denk ik op elkaar, en ze willen vooral dingen weten over je motivatie, je PWS, wat jij denkt toe te kunnen voegen aan de community.

Succes :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:55

Ik heb zelf ook geprobeerd erop te komen, maar ben blij dat dat niet gelukt is. Het is idd een soort bubbel daar. Die verhalen ook: "Ja en toen ging ik naar de stad met de mensen van de campus, en toen gingen we eten met de mensen van de campus, en in de zomervakantie ga ik met de mensen van de campus naar Amerika, en mijn vriendje komt ook van de campus, blablabla campus campus campus."
Het is maar net wat je wilt
Over het gesprek: ze gaan kijken of je Engels goed genoeg is en of je voldoende maatschappelijk betrokken bent. Bij mij vroegen ze welke boeken ik lees, of ik kon uitleggen hoe de economische crisis is ontstaan en dat soort dingen. Ik ben gillend weggerend..

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:04

Dorine, mag ik vragen waarom je die vragen zo erg vond? IMO zijn dat hele normale, makkelijke vragen, toch? :=

De 'campus' mentaliteit klopt wel, maar het is maar net hoe je het ook zelf maakt. Maar er is ook iets aan UCU wat me tegen staat, wat me in Leiden helemaal niet stoorde. Ik moet zelfs toegeven, ik mis het ontzettend nu ik bezig ben met m'n master!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:07

Ik wil juist graag naar unecersity college door de campus xD

Lees dus even mee, over waar het gesprek over gaat :D

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 15:44

Het gesprek was heel wisselend, veel vragen over mezelf, maar ook over economische nieuwsfeiten. Een paar keer ontstond er een lichte discussie, ik hoop dat dit positief was. Ik vond ze erg specifieke vragen stelde, veel over bepaalde situaties en ook over hoe je in het verleden was en handelde. Ik heb geen super gevoel over het interview, maar ook niet dramatisch slecht. We zullen zien hoe het loopt :)

De bubble is net wat je er zelf van maakt hoor, ik ken genoeg mensen die ook buiten de campus veel contracten hebben/hadden. :)

Dankjewel Dirndl! Wat voor master doe je nu? :)