Studie, paard (wedstrijden) en bijbaan combineren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1994

Studie, paard (wedstrijden) en bijbaan combineren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 17:47

Ik vraag me af hoe jullie dit doen. Ik heb al wat rondgezocht op bokt, maar kon niets vinden over specifiek wedstrijd ruiters. Ik kan mijn school goed met mijn paard combineren doordeweeks. Maar in het weekend moet ik om de zaterdag en om de zondag werken. Dus om en om. Dan probeer ik op die andere dag af en toe wedstrijden in te plannen. Wil ik dan nog een avondje stappen gaat dat niet en een dag over om huiswerk te maken gaat ook niet. Hoe doen jullie dit?

44Myrthe44

Re: Studie, paard (wedsstrijden) en bijbaan combineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:51

niet. ik rij wedstrijden en ik studeer. ik heb echt geen tijd voor een bijbaan of een avond stappen, zou niet weten hoe je dat wil combineren!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:51

Huiswerk doordeweeks maken, om de week op zaterdag/zondag?

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:52

Huiswerk op school maken? Wij krijgen daar erg veel tijd voor en anders doe ik dat in mijn tussenuren ;)

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:56

Het is inderdaad aardig lastig voor veel, zie er ook tegen op als ik straks fulltime aan het werk ga. Met mijn schooltijd heb ik geen moeite met combineren. Ik heb 2 paarden die ik actief rijd en in de wedstrijdring verschijnen maar ik heb sowieso al wel behoorlijk geluk; Ze staan aan huis, ik werk alleen op vrijdag avond 3 uurtjes. En leren tja, ik leer redelijk makkelijk dus hoef dat zondags alleen maar te doen. Dus zaterdag overdag tijd voor concoursen en zaterdag avond kan ik vrijwel altijd op stap.

Misschien huiswerken op school? zondagavond of door de weekse avonden?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:00

Het kian.. Ik doe zelfs 3 paarden, een verzwaarde HBO studie en ik werk 3 dagen per week. Moet ik er wel bijzeggen dat ik dit graag wil, dus ik sta dan ook tot 's avonds laat in de stal. Een deel staat thuis, maar de rijpaarden staan bij mijn ouders iets verderop. Je moet er wel echt voor gaan. Anderen verklaren mij voor gek, maar ik zie het als sport om zoveel mogelijk op één dag te doen en op zoveel mogelijk plekken in een korte tijd te komen 8-)

En tijdens mijn stage kwam ik er wel achter dat (toen) 4 paarden per dag trainen een beetje te veel van het goede is. Later wil ik er maximaal 2 rijden naast een fulltime baan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:01

Lukt me prima.
Werk op zaterdag, dus alle wedstrijden plan ik op zondag.
En ik studeer ook nog eens :).

En ja, ik stap, maar als ik zondag wedstrijd heb ga ik lekker bankhangen :)

TurdusMerula

Re: Studie, paard (wedstrijden) en bijbaan combineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:04

Ik rijd trec, daar zijn niet zo veel wedstrijden van, maar je bent wel een heel weekend onder de pannen... Ik werk doordeweeks en in het weekend maar kan in het weekend dan vrij krijgen. :)

Het is flink aanpoten om alles te combineren...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:07

Ik werk, studeer, heb 2 paarden én rij wedstrijden.

Ik Loop sochtends 4 krantenwijken Om de paarden te betalen. Ik studeer fysiotherapie wat best een pittige studie is. Daarnaast rijd ik een van de 2 paarden per dag. Er zijn bij mij op stal maandelijks wedstrijden dus daar doe ik aan mee en ik doe mee aan haflingerwedstrijden buiten stal om.

Zo doe ik het.

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 18:44

Bedankt voor jullie reacties! Vindt het knap dat veel van jullie het allemaal kunnen. Ik moet zelf aardig aanpoten op school om het te halen, dus zeker als de toetsweken er weer aankomt gaat er veel tijd in zitten. Vind een krantenwijk helemaal geen gek idee.. Ga er eens naar kijken!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:47

Ik verdien met 2 wijken ongeveer €650,-/maand. Ik kan daar 2 paarden in vol pension, wedstrijden ed van betalen.

Het is soms wel zwaar. En als ik toetsweek heb ga ik niet naar de paarden. Dat geef ik eerlijk toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:21

Huiswerk maakte ik doordeweeks, werken deed ik in de weekenden 's nachts en doordeweeks 's avonds. Ik had 2 bijbanen, in de apotheek had ik avond- en slaapdiensten en dan kon ik ook mijn huiswerk maken. Zaterdagnacht reed ik op de taxi, dus zondag deed ik eigenlijk niets, kwam pas 's ochtends thuis en ging dan slapen. Wedstrijden deed ik zoveel mogelijk op de zaterdagen en deed ook nog jureren. In die tijd reed ik Z1/Z2, dus doordeweeks ook veel trainen..

Achteraf vraag ik me wel eens af hoe ik dat allemaal deed :+

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:19

Ik studeer en ik werk altijd op zaterdag en soms ook op zondag. Als ik een wedstrijd heb (en ook als ik op zondag moet werken) zorg ik dat ik al m'n voorbereidingen voor colleges en opdrachten doordeweeks maak, zodat ik m'n hele weekend niets aan m'n studie hoef te doen.
Het vereist wel wat discipline en ik ben doordeweeks ook wel redelijk veel bezig met m'n studie, omdat ik m'n werk over vijf in plaats van zeven dagen moet verdelen, maar het is wel te doen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:44

Hahaha, goede vraag. soms vraag ik me dat ook af hoe ik dat doe.
Even voor alle duidelijkheid, ik rijd (nog) geen officiele wedstrijden, maar kan me een goede voorstelling maken hoe dit in mijn leven zou zijn.
Ik studeer (fulltime), ik heb 2 paarden waar ik 6 dagen in de week bij ben(ik rijd 3 keer per weer, en de andere dagen doe ik grondwerk, verzorging etc).. ik werk 2 avonden in de week van 5 tot 9.. en ik werk op zaterdagochtend en ben in het weekend bij mijn vriend.
Zoiezo, als ik wedstrijden zou rijden(meestal zijn die op zondag) dan zou mijn vriend naar mij toe moeten komen (hij woont nu 110 km verderop).. ik zou dan meer moeten gaan rijden..
Ik zorg altijd dat ik mijn school bijhoudt(ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel voor doe, de voorbereidingen etc.. de tentamens wel!) en ben elke dag op stal. zorg dat de stallen netjes worden bijgehouden zodat ik minder werk heb(elke dag een beetje is beter dan 1x heel veel)..
Ik denk dat het wel te doen is als je het goed kunt plannen.