door studeren of niet? Welke opleiding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

door studeren of niet? Welke opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:08

Hoi bokkers! :D

Zelf kom ik er niet helemaal uit, dus wellicht dat jullie ideetjes hebben om mij op weg te helpen! Ik zal eerst even uitleggen hoe en wat.

Ik heb vorig jaar juli mijn diploma paardenhouderij niveau 4 behaald. Echter ben ik vrij bang geworden voor paarden waardoor ik niet op een stal oid kan werken. Ook heb ik geen ORUN gedaan omdat je het laatste jaar daar een paard voor nodig had, welke ik niet had.

Op dit moment werkte ik overal en nergens. Bij een callcenter, de supermarkt en sinds een weekje bij de Macdonald's. Echter ben ik op zoek naar een baan met doorgroeimogelijkheden en waar ik ook gewoon meer uit mezelf kan halen en doorgroeimogelijkheden kan hebben. In deze tijd is dat allemaal maar zo makkelijk niet, maar dat geeft niet, want ik ben niet zo moeilijk.

Ik zoek nu een studie waarbij ik kan groeien en een klein beetje vastigheid heb. Ik heb een paard waarvoor ik alles zelf betaal dus een BBL-opleiding heeft de voorkeur. Ook zou ik niet langer dan 2 jaar naar school willen gaan, maar als het niet anders kan dan pas ik me aan.

Het probleem is dat ik alles leuk vind, dus geen gerichte opleiding kan kiezen. De fout om paardenhouderij te gaan doen ontstond ook uit het niet kunnen kiezen. Wie helpt of zit in hetzelfde schuitje? :) Alle suggesties, tips en dergelijke zijn welkom. Een levenslange carriére zie ik bij de Mac ook niet zo zitten namelijk. :')

Alvast bedankt voor het meedenken!!

apollootje

Re: door studeren of niet? Welke opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:28

Beginnen met een beroepskeuzetest? :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:30

Wat vind je leuk? Welke sector zie je jezelf in werken? Wil je voor mensen zorgen, ben je van de cijfertjes, hoe zijn je talen etc etc.

Denk dat we echt meer info nodig hebben om je te helpen. Wat je zou kunnen doen is een interesse test en een studiekeuze/beroepskeuze test. Meer om inpiratie op te doen en een richting te vinden waarin je moet zoeken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:37

Het hele probleem is ook dat ik echt heel veel leuk vind. Wat af valt:
- ouderen verzorgen
- kinderen
- hovenier, tuinen aanleggen
- horeca

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:40

Kan je tegen bloed? Hoe zijn je talen? Kun je overweg met cijfers? Ben je een team player? Ben je creatief? Wat is je achtergrond (opleidingen)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:49

Vmbo - paardenhouderij niveau 4 - 2 maandjes paraveterinair

Ja ik kan tegen bloed. Nederlands is perfect, Engels is redelijk tot goed. Cijfers is sucks. Team is leuk, zelfstandig is oké. Creatief: ja, maar niet out of the box. Vind het erg leuk om iets met de handen te doen. Ik leer ook t beste door de luisteren of te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:34

ik deed alvast 1 test: 1) cameraman ... 2) slager ... 3) traileur
juist.. ik als trouwe vegetariër ga dus diertjes klaar maken om te laten opeten :p

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:36

Capabel misschien een idee?
En de ene test is de andere niet.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:49

2e was al beter! :D Wat is capabel precies?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:16

En een duale hbo opleiding (in de zorg)?

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:20

Tandartsassistent een idee? Ik doe zelf ook de BBL opleiding. Duurt 2 jaar en er is veel werk in te vinden, doorgroeimogelijkheden en een goed salaris ;)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:25

Wil je niet werken met pony's? Omdat je aangeeft bang te zijn voor paarden.
Op het hbo zijn ook verschillende studies met dieren. Ik zit ook een beetje met hetzelfde, wil iets met paarden, maar daar is niet echt een goede studie voor te vinden die daarop aansluit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:28

Quir: ik kan het me niet veroorloven om een HBO opleiding te gaan doen :(
Condesa: ik Lees dat ook vaak inderdaad. Hoe bevalt her jou?:) ik neig toch echt naar BBL of eendagsopleiding ivm inkomsten. Kan dit?

Op het moment denk ik aan beveiliging of monteur achtig iets. Maandag met zusje mee naar open dag van het deltion! Handig dat ze juist nu ook op zoek is :)

Gucci: ik raak echt in paniek als iets te spannend wordt. Moet dit heel rustig gaan opbouwen, anders ben ik bant dat t nog erger wordt. Dus is geen optie :( daarbij wil ik iets doen waar ook echt werk in is te vinden. Paarden wordt lastig als je zelf nooit concoursen oid hebt gereden, laat staan de orun hebt. :(

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:35

Ja erg goed. Toevallig in terecht gekomen maar het is echt een leuke baan waar je veel mogelijkheden in hebt. Ik ga zelf op de dinsdagen naar school en de rest werk ik in de praktijk, ook de fijnste manier om het vak te leren. Ik zit in Hoogeveen en daar verdwijnt de BBL-vorm wel maar op het Deltion kan het geloof ik nog wel steeds ;) geloof alleen dat het daar 3 jaar is ipv 2 jaar. Je moet alleen als je dan BBL wilt doen wel zelf op zoek gaan naar een praktijk waar je kan gaan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:42

Ohkee! Ja. Dat is vrij logisch natuurlijk. Gewoon betaald krijg je bij je praktijklocatie?

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:23

Ja klopt ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:35

Doktersassistente?

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:43

Toerisme?

Ik heb hiervoor ook de opleiding paardenhouderij gedaan, deze heb ik ook afgerond.
Nu doe ik toerisme, en dit bevalt me zeer goed! :) Maar het moet je natuurlijk maar net liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:08

BBL ? Wat kun je precies met toerisme?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:11

Toerisme is ook nauwelijks werk en BBL opleidingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:13

Dan houd dat op :-) ik wil echt met een grote kans op een baan en BBL. Anders kom ik echt niet rond

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:15

Zoiezo is het moeilijk om aan een BBL plek te komen. Ik zou eens op stagemarkt.nl kijken daar staan vaak de BBL plekken op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:16

Dankje purny, die site kende ik nog niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:54

Ik heb de keus gemaakt vanavond! :-) : autotechnicus! :D