Online vakken aan universiteit volgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Online vakken aan universiteit volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 22:16

Ik ben benieuwd of iemand dit al heeft gedaan, van thuis uit online courses gevolgd aan een buitenlandse universiteit?

Ik ben vorig jaar afgestudeerd met mijn master en werk intussen wel, maar er zijn stiekem toch nog dingen die ik wil bijleren. Intussen heb ik 2 hele leuke creative writing online courses gevonden aan UCLA en Oxford Uni die betaalbaar zijn en zo'n 10 weken duren. Ik heb er ook de tijd voor want ik werk niet helemaal fulltime. Maar ik vraag me ook af hoe dat is, alleen op zo'n online leeromgeving aangewezen zijn zonder echt persoonlijk contact te hebben met je medestudenten en professor? En konden jullie genoeg zelfdiscipline opbrengen? :Y)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:17

Kijk eens op de site van Coursera.org , daar kan je gratis vakken volgen. Als je betaald kan je ook certificaten krijgen, maar je kan het dus gratis uitproberen. Ik vond het een erg leuke leeromgeving :).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 22:21

Ja klopt, ik heb ook al naar gratis vakken gekeken :j Maar Coursera kende ik nog niet, bedankt voor de tip! Welke vakken heb jij daar al gevolgd? En is het ook zo dat je wekelijks je leerstof krijgt en assignments hebt, of is het meer dat de hele content online staat en je op je eigen tempo werkt?

Het certificaat is voor mij niet zo belangrijk, maar het punt is eigenlijk dat ik creative writing wil volgen en dat is nu net een vak waar je heel veel persoonlijke feedback en input van anderen nodig hebt. Dus dan betaal ik graag wel wat om begeleid te worden door een begeleider die heel nuttige en persoonlijke feedback kan geven, want het doel van zo'n course is dan echt dat je je eigen manuscript ontwikkelt. :)

Szan

Re: Online vakken aan universiteit volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:26

Waar moet ik aan denken bij 'betaalbaar'? :) Klinkt goed.

[STW] Wie doet ook een Coursera-cursus?

Ik heb een aantal Coursera cursussen gevolgd. Ben er in totaal met 6 gestart, maar heb er maar 2 afgerond.

De zelfdiscipline kon ik niet altijd opbrengen, al vond ik dat wel per cursus wisselen. De een is een stuk intensiever dan de ander. Maar ik merk dat dingen die ik echt moet doen voor mijn studie of stage toch veel meer aandacht van me krijgen, waardoor de online cursus onderaan mijn prioriteitenlijstje staat.

Misschien verandert dat als ik afgestudeerd ben, want mijn scriptie kan ik nu gewoon niet genoeg loslaten om me ook op een cursus te focussen. Bovendien ben ik fulltime op mijn stage, dus is mijn scriptie al verschoven naar de avond- en weekenduren. Even geen tijd dus, maar als CV-pimping wil ik na het afstuderen zeker weer wat leuke cursussen oppakken. Lijkt me ook heerlijk om zo toch nog dingen bij te blijven leren.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 22:37

Als je al een studie en stage hebt kan ik me inbeelden dat het al snel verwatert. Logisch ook dat zo'n dingen voorrang krijgen, ik had het niet willen doen toen ik nog studeerde en ook een thesis had die geschreven moest worden. Maar nu ik werk mis ik het studeren eigenlijk wel, het dagelijks bijleren en me nuttig maken voor interessante vakken. En ik heb godzijdank werk met geen overuren en als ik wegga van kantoor kan ik alles achter me laten, dus ik kan mijn vrije dagen ook helemaal toewijden aan een cursus. :)