Dringende vraag over loonheffingskorting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Dringende vraag over loonheffingskorting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 14:30

Ik heb eindelijk de baan weten te bemachtigen waar ik graag in de sector wil werken echter gaat het qua betalingsvoorwaarde niet zoals ik het wil of fijn vind.

Om kosten te besparen moet ik in de startersbeurs dit is 500 euro netto inclusief vakantiegeld. (hij zelf krijgt dan een vergoeding van 550 voor mij) Hij wilde mij aanvullen met jawel zwart geld.Nu bouw ik dan op beide geen pensioen, ww of ziektegeld op. Dit was dus uiteraard niet mijn bedoeling.

Nu bood hij mij aan om het bedrag wit uit te betalen ( ik bouw alleen over dit bedrag ww, pensioen en vakantiegeld op de ww komt wellicht nog aan de pas gezien het maar voor een half jaar is en niet zeker is dat ik kan blijven, nu verdien ik meer en krijg ik hogere ww als het in november weer een winterstop is) naast de 500 euro die ik van de startersbeurs krijg (lees over de 500 euro bouw je geen ww, pensioen of ziekteverzuim op als dit niet opgelopen is op het werk dus val ik van mijn paard en breek een been word dit niet vergoed echter wel van het percentage wat hij wit aanvult)

Nu is het zo dat de 500 netto inclusief vakantiegeld als ik bij de werkgever ook de restant loon krijg toch gezien als 2 werkgevers en houd ik van de 500 nog maar 320 over inclusief vakantiegeld. Dit omdat het loon hoger is wat ik wit erbij krijg en daar de loonheffingakorting toepas.

Nu vroeg ik mij af omdat ik ruim in box 1 blijf met mijn totale inkomen of je van de startersbeurs toch nog meer belasting terug krijgt? Omdat je inkomen dus erg laag is in box 1 en je bij de 500 euro 180 euro al extra heffingen afgaat aladat ik 1 baan zou hebben?

Ik hoop dat mijn info duidelijk is, graag vandaag antwoord dan kan ik aangeven of ik de baan aanneem of niet. Zoals het nu is ga ik hiermee bijna met 400 euro achteruit per maand omdat dit voor de werkgever aantrekkelijk is om mij het eerste jaar via de startersbeurs binnen te laten komen brengt mij dan wel de baan die ik wil maar komt doot deze voorwaarde van de werkgever erg nadeling uit als ik veel belastibg moet gaan betalen (lees loonheffing maar krijg op 1 baan) Ik wist dat ik wat op uiteraard zal gaan maar zoveel nee dat is niet mogelijk.

Alvast bedankt!

sandrabmg

Re: Dringende vraag over loonheffingskorting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:36

ik ben fiscalist, pb me even
met wat je totaal gaat verdienen over het hele jaar.

Brainless

Re: Dringende vraag over loonheffingskorting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:48

Als je niet teveel verdient krijg je dat weer terug.
Zal Evert nog even navragen, hij doet ook de loonadministratie van een bedrijf.
Als je wilt kan hij wel proforma voor je draaien om te kijken hoe en wat.

Ik heb ook een baan waarbij geen heffingskorting wordt toegepast en dit geld krijg ik netjes bij de opgave terug.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:55

Hee ik zie nu dat een startersbeurs niet echt gezien moet worden als een baan, maar meer als een betaalde stage!
De werkgever geeft jouw een vergoeding van 500E netto (een soort stagevergoeding), en er wordt elke maand 100E extra voor je weggezet waarmee je na (uiterlijk 6 maanden) een cursus oid kan gaan doen.

Je komt NIET officieel in dienst, maar dit is om bedrijven het makkelijker te maken om jongeren de kans te geven praktijkervaring op te doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:09

Er zijn heel veel regels en 1 van de regels is dat de werkgever je een leerproject moet aanbieden en niet een normale baan. Het is officieel een leerwerkplek.

https://www.startersbeurs.nu/noordoost- ... werkgevers
Citaat:
De werkgever dient er nadrukkelijk rekening mee te houden dat de werkzaamheden van de starter additioneel van aard zijn d.w.z.:

De plek gericht is op leren en niet op werken, productie, omzet of winst; het leeraspect van de starter staat centraal;
Het leeraspect betreft het aanleren van werknemersvaardigheden;
De begeleiding van de starter moet gericht zijn op het leeraspect en niet op het behalen van productie;
De starter bezet een additionele plaats en neemt dus geen plaats in die normaliter door een werknemer wordt bezet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:10