Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hoe zit het met jouw medestudenten, ervaren die dezelfde studiedruk, hebben die evenveel tijd nodig? In mijn studie is het namelijk zo dat je theoretisch inderdaad zoveel uur nodig hebt, alleen kun je vaak met minder ook wel af. MoonChloe schreef:Ik heb net even een berekening gemaakt op basis van jouw gegevens en ik kom uit op 53 uur per week studie/college voor 3 vakken.
MoonChloe schreef:Ik ben juist geen fan van 8-8-4 systeem. Bij de 4 weken heb je dus 3 weken college en daarna tentamen. Wanneer je pech hebt, heb je dan 2 vakken met bijv 5 of 6 ects. Je zal dan daarbij behorende uren ook moeten maken, in drie a vier weken.
Shadow0 schreef:MoonChloe schreef:Ik ben juist geen fan van 8-8-4 systeem. Bij de 4 weken heb je dus 3 weken college en daarna tentamen. Wanneer je pech hebt, heb je dan 2 vakken met bijv 5 of 6 ects. Je zal dan daarbij behorende uren ook moeten maken, in drie a vier weken.
Dat zal toch niet? Heb je dan niet gewoon kleinere vakken in dat blok?
(UU had overigens 4x10, en standaard 2 vakken van elk 7,5 ECTS, dat werkte ook prima. Dan kom je op 42 u/w uit en tussen blok 1 & 2 en 3 & 4 een week vrij. Voor doorlopend projectwerk nog wel zwaar, maar voor de gewone vakken meestal goed te doen.)