leuke maar vooral creatieve manier geld inzamelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

leuke maar vooral creatieve manier geld inzamelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 19:08

hoi

voor een project, cross your borders (heel saai maar interessant project) moeten we geld inzamelen op de meest creatieve manier. we hebben al een plan maar we hebben een back-up plan nodig. we weten namelijk niet zeker of plan a wel door kan gaan.
we krijgen 10,- om te investeren.
heb je leuke ideeën? laat een reactie achter!

we zamelen geld in voor microkredieten. dat zijn hele kleine leningen in ontwikkelingslanden die de mensen af kunnen sluiten met een laag inkomen. het voordeel hiervan is je hoeft meestal geen rente te betalen en betaald op hele lange termijn terug.

groetjes!

manon_goldy

Re: leuke maar vooral creatieve manier geld inzamelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:11

Misschien van oude plastic tasjes nieuwe tassen breien?

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 19:39

ben niet heel goed in breien :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:45

cake/koekjes/taarten maken en verkopen, armbanden maken (vind ik zelf een slimme want dan kun je er veel maken voor die 10 euro) sleutelhangers, 'snoepzakjes' (als er veel kinderen zijn gaat dat er altijd prima doorheen :+ )
Verder heb je natuurlijk nog statiegeld flessen inzamelen, heitje voor een karweitje, 'optredens' doen voor geld, het is maar net waar je goed in bent..

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:47

Misschien Loterij organiseren. Contacteer mensen, leg je project uit en vraag of ze nog iets hebben liggen wat ze niet meer gebruiken, en jullie dus kunnen gebruiken voor het verloten. Dag organiseren of bv evenement kiezen waar je mag gaan staan en lotjes verkopen (met uitleg project).

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 19:51

@melody7
ja ik maak zelf heel veel armbanden maar de kwaliteit is niet heel goed ze springen namelijk heel vaak los dus dat vind ik zielig om te verkopen(dat je geld uit geeft voor een armband die dan kapot gaat) snoepzakjes gaan we al doen o.a. bij plan a en b waarschijnlijk. en cake taart en koekjes zaten we ook heel sterk aan te denken maar hoeveel zou je er dan kunnen maken ong. want we krijgen 10,- ik vind het niet erg om een paar euro bij te krijgen want het blijft voor het goede doel.

plan a is trouwens pizza verkopen bij de pizzeria van de vader van mijn ''partner'' maar als dat van haar vader niet mag moeten we dus iets anders bedenken

@laurier:
dat is wel een hele goeie ik zal morgen even overleggen want ze gaat het vanavond aan haar vader vragen die is in elk geval wel heel leuk!
maar het is wel alleen in de klas. ik weet niet of klasgenoten geld gaan betalen voor het loodje...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:53

Die armbandjes zijn veel manieren voor, je kunt bv. ook gewoon alleen maar bepaalde knopen/vlechtjes doen, dan kunnen ze niet kapot springen en het is goedkoop :D

edit; huh, moet je dingen verkopen aan klasgenoten, hoe dan? :=
Wat vreemd.. wij moesten vroeger altijd gewoon de straat op.. heb ooit in mijn uppie zo'n 300 euro opgehaald met lootjes verkopen :=
Laatst bijgewerkt door melody7 op 17-02-14 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:53

Oh dat is zonde alleen in de klas, maar aan de andere kant als je leuke dingen hebben willen ze vaak ook wel wat meer geven voor een lootje en tis ook voor een goed doel, scheelt ook nog vaak.

Succes, ben benieuwd wat het wordt en wat het op gaat brengen :).

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:55

Vragen of je op school gebruik mag maken van stroom en vervolgens met een aantal frituurpannen friet, krokketten bakken :Y) Bij ons op school is er best wat geld mee opgehaald..

Voor 10 euro kun je denk ik best wat spul halen. Euroshopper frietzak kost geloof ik 50 cent.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 19:56

@laurier
ja ik ga het sws even overleggen en ik laat ook nog weten wat het heeft opgeleverd (wat we ook gaan doen) donderdag moeten we geld in zamelen dus dan hoor je het

@rachel_x
maar kan je van 10 a 15,- dan wel genoeg om frituur spullen te kopen? (voor de hele school)
want het is ook wel een hele goede overweging

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:58

lienieminie schreef:
@laurier
ja ik ga het sws even overleggen en ik laat ook nog weten wat het heeft opgeleverd (wat we ook gaan doen) donderdag moeten we geld in zamelen dus dan hoor je het

@rachel_x
maar kan je van 10 a 15,- dan wel genoeg om frituur spullen te kopen? (voor de hele school)
want het is ook wel een hele goede overweging

Hoeft ook niet voor de hele school toch? Stel je haalt 10 zakken friet voor €5,-.. Daar haal je toch wel zon 50 bakjes uit? Haal je er een fles Mayo en curry bij.. Eventueel nog snacks, maar die zijn idd wat duurder..

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 20:01

@rachel_x
ja ik ga morgen eerst even overleggen met mijn vriendin/partner en dan kunnen we na school even onderzoek verichten in de appie en we kunnen altijd vragen of de appie ons wil ''sponseren'' dan kunnen we de 10,- bv gebruiken voor reclame door de school heen