Aanwezigheidsoverzicht zoals Lync, bedrijf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pressent

Aanwezigheidsoverzicht zoals Lync, bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:40

Mischien is hier iemand die mij kan helpen!

Op mijn stagebedrijf werken ze met een aanwezigheidsoverzicht in Excel. Iedereen moet dus per week, maand, net hoe het die gene uitkomt invullen wanneer hij er niet is.
Dit is voornamelijk voor telefoontjes die doorverbonden moeten worden. Nu houden veel mensen zich hier niet aan, vinden het tijdverspilling of vergeten het gewoon, ik zei dus vandaag tegen mijn stage begeleidster dat dit toch ook veel makkelijker moet kunnen en ben er dan ook van overtuigd dat hier vast wel een computerprogramma voor is die dit weergeeft in een overzicht wanneer iemand op zijn naam op een computer is ingelogd of een programma di automatisch opstart waarin je dit moet weergeven.
Ik heb zelf Microsoft Lync en NCH software al gevonden, heeft iemand daar ervarinig mee? Of mischien iemand die goede ervaringen heeft met een ander programma?

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel!

Tips zijn van harte welkom! :D

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:12

Om wat voor bedrijf gaat het?
Wij werken met de outlook calendar waar iedereen zijn of haar dagindeling in zet. Bellen doen we met Lync, maar is niet zo geschikt als waar jij het voor wil gebruiken. Je kan dit offline zetten namelijk. Je kunt Lync wel op je mobiel instellen zodat je altijd bereikbaar bent, ookal kun je je Lync op je pc niet opnemen.

pressent

Re: Aanwezigheidsoverzicht zoals Lync, bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 23:02

Bedankt voor je reactie, ga naar outlook calander kijken! Het is een business school, de medewerkers hebben alleen een vaste telefoon op kantoor, dus voor mobieltjes werkt het niet ben ik bang. Maar als anderen op hun computer kunnen zien dat jij aanwezig bent met Lync dan is dat voldoende.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:51

Bij ons hebben ze nu sinds een half jaar ofzo, een nieuwe telefooncentrale. Hierbij hoort ook een programma waarop je inlogt als je beschikbaar bent. Je kunt ook aangeven er wel te zijn maar tijdelijk niet beschikbaar te zijn. Alle medewerkers kunnen hier zien wie wel of niet beschikbaar is, hoeveel bellers er in de wachtrij staan, etc. Dit werkt alleen met de vaste telefoons. Ik weet zo even niet hoe het heet maar ik wil het wel even voor je nakijken als ik weer op kantoor ben?

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 10:04

Ja dat is inderdaad wel wat ze zoeken, want ze werken ook alleen met vaste telefoons, dus als he dat zou willen doorgegeven graag!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:32

pressent schreef:
Bedankt voor je reactie, ga naar outlook calander kijken! Het is een business school, de medewerkers hebben alleen een vaste telefoon op kantoor, dus voor mobieltjes werkt het niet ben ik bang. Maar als anderen op hun computer kunnen zien dat jij aanwezig bent met Lync dan is dat voldoende.

Lync is bellen met je PC, dus niet via vaste telefoon :)
Voor Outlook heb je natuurlijk ook een PC nodig.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 00:17

Starbreeze schreef:
pressent schreef:

Lync is bellen met je PC, dus niet via vaste telefoon :)
Voor Outlook heb je natuurlijk ook een PC nodig.

Ja ik snap wat je bedoeld, maar als je iemand moet doorverbinden met de vaste telefoon zou je praktisch gezien dus op Lync kunnen kijken of deze persoon aanwezig is.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:22

Lync werkt perfect, je kunt nl ook zien als mensen wel aanwezig zijn, maar in vergadering zitten (synchroniseert met de agenda). Dat bespaart onnodig doorverbinden met mensen die toch niet op gaan nemen.

En natuurlijk kun je zelf aangeven dat je bezet bent als dat niet zo is, maar ja, je kunt ook je telefoon niet opnemen als die overgaat..... Dat maakt dus geen enkel verschil.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:37

Wij gebruiken Lync als msn.. :')

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:34

Ik zou dan gewoon doorverbinden en wanneer persoon niet opneemt zou outlook calendar bekeken kunnen worden.

Weet je tenminste ook of iemand er bv over 5 minuten wel is, of een hele vrije dag heeft. Dat zie je met Lync niet.