Blijven werken of afwachten hoe het traject gaat lopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Blijven werken of afwachten hoe het traject gaat lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 15:16

Ik heb even raad nodig van buitenaf.
Ik ben al jaren aan het sukkelen met mijn lijf, ze noemen het fibromyalgie maar mijn bloedwaarden kloppen ook niet.
Nu zat ik laatst bij de bedrijfsarts omdat ik mijn staand beroep niet echt volhoud.
Ik werk aangepast momenteel en er word rekening met me gehouden waar het mogelijk.
Heb een fijn leidinggevende die meedenkt.
Maar nu zit ik in dubio of het traject afwachten van reintegratie en uiteindelijk na twee jaar een keuring krijgen.
Hoogswaarschijnlijk zal ik niet of amper afgekeurd worden, wat ik zelf eigenlijk ook niet wil, ben pas 34 jaar.
Een andere oplossing kan zijn om nog minder uren te gaan werken maar dan wel met de garantie dat ik maar korte dagen hoef te werken.
Ben al van 22,5 naar 20 terug gegaan, de bedoeling is terug naar 16 uur.
Maar mocht dit ook niet lukken dan krijg ik ook maar over die uren een uitkering later.

Wie kan mij hier een beetje advies geven, wat ik het beste kan doen?
Ik blijf hierover malen, ik vind uit uitzicht op lange termijn zo onduidelijk.
Want als ik niet afgekeurd word val ik dus in de ww en moet ik dus opzoek naar werk met mijn beperkingen.
Want dan mag mijn eigen werkgever me ontslaan.
Graag tips en misschien waar jullie voor zouden kiezen (voor zover er iets te kiezen valt)

Anoniem

Re: Blijven werken of afwachten hoe het traject gaat lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:39

Ik zou gaan zoeken naar werk wat je wel voor kunt houden. Bijv receptiewerk is veel zitten, telefoniewerk etc. Wel door blijven werken bij deze baan zolang je niks anders hebt en zolang het goed gaat.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:43

Joolien schreef:
Ik zou gaan zoeken naar werk wat je wel voor kunt houden. Bijv receptiewerk is veel zitten, telefoniewerk etc. Wel door blijven werken bij deze baan zolang je niks anders hebt en zolang het goed gaat.

Dit heb ik ook gedaan bij een lijf dat niet wilde wat ik wilde.
En achteraf gezien had ik dat 10 jaar eerder moeten doen :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:32

Hier ook fibromyalgie en nog meerdere lichamelijke beperkingen. Ben ook steeds minder uren gaan draaien maar werd steeds vaker ziek. Tot ik op 8 uur in de week zat en dit ging goed maar huishouden en andere sociale dingen waren niet meer mogelijk zo ziek was ik erna. Dat was 1 dag werken (paar uur) en dan 2 dagen alleen maar ziek. Ben uit eindelijk gestopt. Had afwisselend werk wat op zich het beste te doen was voor me. Te lang zitten wil ook slecht als je FB hebt. Luister in elk geval goed naar je lichaam. Heb er destijds veel te lang mee doorgelopen daar ik mijn werk niet wilde opgeven.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:11

Bij mij is het waarschijnlijk geen fibromyalgie, want ik heb afwijkende bloedwaarde.
Een andere baan zoeken als receptiewerk is hier in limburg bijna niet te krijgen.
Ik ben natuurlijk zelf ook rond aan het kijken.
Er zal toch een inkomen binnen moeten komen.
Ik heb het idee als ik het traject van reintegreren in ga, ik alle touwtjes uit handen verlies.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:14

LZP -> STW

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:35

Ben je bij de reumatoloog geweest zo nee wie heeft fibromyalgie gezegd dan
Want meestal word die diagnose pas gesteld als al het andere is uitgesloten in ieder geval na uitgebreid bloed onderzoek en eventueel foto's.
Luister naar je lichaam en werk gedoseerd kom je moe thuis dan laat de boel de boel morgen weer een dag.
Zo doe ik het al jaren er is helaas niets anders aan te doen therapie kan helpen en pijnstillers als ondersteuning en dat is het wel.
Pluis eerst maar eens goed uit wat die afwijkende bloedwaardes inhouden en laat je verder onderzoeken.
Je af laten keuren kan altijd nog zoek eerst uit wat er aan de hand is.
Sterkte