Mijn vriend is net afgestudeerd van het Friesland college als gamedesigner op MBO4 niveau.
Hij kwam er halverwege de studie achter dat zijn hart meer lag bij het grafisch ontwerpen.
Nu zit hij erg te twijfelen over de scholen Cibap (MBO) en kunstacademie Artez.(HBO)
Ik zelf zit op het Cibap, en de school bevalt mij prima. Ik leer er veel maar ben van mening dat Cibap niks
voor hem is, omdat hij al veel weet door zijn vooropleiding. Ook lijkt het me niet ideaal omdat hij dan 21 is,
en de leerlingen in het eerste jaar zijn vrijwel allemaal 16. Ik denk dat hij zich erg zal vervelen

Hij is al naar de opendag van Artez geweest, en het leek allemaal erg positief, maar nu heeft hij recensies gelezen,
en die waren niet al te positief over het feit hoe de mensen daar zijn. Hij is totaal niet zweverig,
maar vind vormgeving gewoon fantastisch, en daar verdiept hij zich wel in. Hij is alleen bang dat hij daar
niet op zijn plek is, omdat hij niet een mega kunstfreak is
Nu is mijn vraag, wie kan hem(ons) verder helpen? Hoe is de school?
Hoe is het niveau van de grafische opleiding en hoe zijn de docenten en leerlingen over het algemeen?
Alvast bedankt van mijn vriend

Groetjes!
Denk trouwens dat je vriend dit bij Artez ook kan verwachten.
).