Solliciteren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Solliciteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 14:13

Hallo :)

Als alles goed gaat ben ik in mei klaar met mijn opleiding Secretaresse.
Ik doe BBL, waardoor ik 4 dagen in de week werk en 1 dag in de week naar school ga. Er is veel twijfel of ik bij mijn huidige werk kan blijven aangezien er veel mensen uit moeten.

Nu ben ik dus aan het rond kijken naar wat anders, maar ik vind het erg lastig om nu al te gaan solliciteren aangezien ik nog geen diploma heb. Is het handig om nu al brieven de deur uit te doen of zou jij wachten totdat ik zeker ben dat ik mijn diploma heb.

En dan nog even een klein vraagje, ik ben straks algemeen secretaresse, kun je dan ook werken in een ziekenhuis of moet je daarvoor echt medisch secretaresse zijn ?

Alvast bedankt

Groetjes Nienke

MaritB

Re: Solliciteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:17

Als ik jou was zou ik gaan solliciteren, in je brief kun je aangeven dat de in mei verwacht je diploma te halen en dan kan starten. Het is ook wel fijn dat je nog even de tijd hebt om te solliciteren zodat je meer kans hebt op een baan. Een brief sturen kan natuurlijk altijd, je hoeft uiteindelijk niet bij dat bedrijf te gaan werken natuurlijk.

Of je ook in het ziekenhuis kan werken weet ik niet, maar je zou natuurlijk eens kunnen informeren.

Wanneer heb je zekerheid over je huidige baan?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 14:25

Dankjewel voor je bericht :)

Mijn contract loopt in juni af en er kan pas in april een aanvraag ingediend worden. Ik heb met mijn werkgever overlegt en ze wil mij heel graag houden maar zij beslist niet. Ze heeft aangegeven dat als ze mij was, zou gaan solliciteren....

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:28

Dan heb je eigenlijk al een antwoord. Zij zegt dit vast niet voor niets.

Misschien tref je ook wel een gave baan?
Wat zegt je gevoel?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 14:42

De vorige keer dat mijn contract werkt verlengt ging het ook allemaal heel moeizaam en duurde een poos voordat ik het zeker wist... Maar nu door alle veranderingen denk ik niet dat het verlengt wordt.

En misschien ben ik ook wel toe aan een nieuwe uitdaging, doordat er veel geautomatiseerd wordt zijn veel van mijn werkzaamheden weggenomen...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:22

Ik behaal als alles goed gaat in juni mijn diploma, maar ben ook al aan het solliciteren. Soms zelfs op functies die in maart ofzo beginnen, en waar ik dus eigenlijk amper kans maak. Ik zie het als een manier om te oefenen met brieven schrijven en kijken wat werkgevers pluspunten (en minpunten) vinden. En soms leggen ze ook werfreserve aan en daar kan je dan ook in terechtkomen.

Ik vind het ook handig om al een goed beeld te hebben van wat voor vacatures er allemaal zijn.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:25

Ik zou ook nu al gaan solliciteren.
In februari behaalde ik m'n diploma en eind april had ik een baan in het secretaresse vak.
Voordeel was wel dat ik al aan het werk was en er dus niet heel veel druk op lag.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 16:50

Dank voor jullie berichten, ik heb inmiddels besloten om al te gaan solliciteren.
Hoe doen jullie dat, per mail of per brief ?

Ik loop alleen behoorlijk vast op mn sollicitatie brief haha, ik wil graag echt een goeie brief

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:09

Toen ik vorig jaar aan het solliciteren sloeg, was het vooral per e-mail. Ligt natuurlijk ook wel aan het bedrijf waarbij je gaat solliciteren.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:14

Per email :) maar vaak vragen ze een motivatiebrief in pdf bij te voegen.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:24

Medisch secretaresse moet je apart voor leren. Ik zou vast gaan solliciteren, aangezien er echt heel weinig vacatures zijn!

Mijn contract wordt niet verlengt. Ik had het geluk dat ik werd gebeld door een bedrijf dat ze iemand zochten ( waar ik ook ben aangenomen) maar tjee.. Op indeed etc staat echt weinig op!
Je moet echt geluk hebben..

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:29

Ik wil trouwens je brief wel doorlezen als je daar behoefte aan heb!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 17:32

Bedankt voor de reacties. Per mail dus :)

Dribbel, als je dat wil doen graag. Ik heb em nog niet af maar als ik em af heb stuur ik em. Dankjewel

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 20:18

Met dank aan Dribbel is mijn sollicitatie brief klaar, nu dus aan de slag :D

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:26

Goed dat je nu begint met solliciteren, reken er niet op dat je meteen bij de eerste brief een baan hebt (ik heb ervaring, gelukkig sinds vandaag een andere baan na honderden brieven geschreven te hebben). Inderdaad goed in je brief zetten dat je in mei verwacht je opleiding af te ronden.

Om in het ziekenhuis te werken heb je inderdaad een aparte opleiding nodig. Je moet veel medische termen weten. Ik ben begonnen met de opleiding medisch secretaresse bij schoevers, wegens omstandigheden niet afgemaakt maar wil dit zeker weer eens gaan oppakken. Ik vind het erg leuk en interessant.

Succes!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:46

WinSel schreef:
Met dank aan Dribbel is mijn sollicitatie brief klaar, nu dus aan de slag :D

En heb je er al iets uit gestuurd?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 22:18

Ja ben al wel bezig :) Maar ik denk er nu ook sterk over na om te kijken of ik hierna Medisch Secretaresse nog kan gaan doen. Heb hier morgen een gesprek over op school, wil dan wel BBL dus moet sowieso werk hebben haha :D

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:44

WinSel schreef:
Ja ben al wel bezig :) Maar ik denk er nu ook sterk over na om te kijken of ik hierna Medisch Secretaresse nog kan gaan doen. Heb hier morgen een gesprek over op school, wil dan wel BBL dus moet sowieso werk hebben haha :D

Wij konden dat in de avonduren doen, wellicht kan dat bij jou school ook?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 17:53

Helaas is er op deze school geen opleiding voor medisch secretaresse. Wel een cursus waar je een certificaat voor krijgt. Ik ga nu dus eerst gewoon solliciteren op algemeen secreatersse en dan later eventueel een cursus er bij doen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 19:39

Zo, net weer een lading sollicitaties er uit gegooid haha