Ik ben opzoek naar studenten \ afgestuurden aan de opleiding major equine,leisure and sports op de school Van Hall Larenstein in Wageningen.
Ik ben naar studenten opzoek omdat ik geïnteresseerd ben in de opleiding, maar mij nog niet alles duidelijk is en ik nog een aantal vragen heb.
Ik ben naar de opendag geweest en ga binnenkort nog een keer, en ga natuurlijk ook nog een keer op mee loop dag, maar ik zou graag meer informatie willen zodat ik mij beter kan voorbereiden en weet wat me te wachten staat.
De aanleiding van intresse in deze opleiding is het volgende: Ik zou eerst naar Deurne gaan, maar helaas is deze school failliet. Nu ben ik opzoek naar andere soorten opleidingen. In deurne was het plan om hbo paardensport te gaan doen. Ik ben dus gaan zoeken naar andere opleidingen die een beetje overeen komen met de opleiding van Deurne en kwam onder andere hier op uit. Ook de opleiding van het stoas in wageningen (hbo paardenhouderij) leek mij interessant. Maar op dit moment staat de opleiding major equine leisure and sport van het vhl bij mij op een. Dit vooral omdat het engels talig is en je hierdoor natuurlijk je kennis en banenkans verbreed (lijkt mij).
Op dit moment weet ik alleen de inhoud van de opleiding met behulp van wat er op de site staat.
Erge weinig helaas dus vandaar een aantal vragen.
Zouden de studenten die nu die opleiding doen \ afgestuurd zijn aan de opleiding onderstaande vragen willen beantwoorden. Als je afgestudeerd bent graag even vermelden in welk jaar, omdat er inmiddels dingen verander kunnen zijn.
Hieronder de vragen.
1. Kun je kort samenvatten wat de inhoud van de opleiding is (wat je leert)?
2. Welke vakken krijg je?
3. Welke vakken krijg je \ activiteiten doe je die paardegerealeerd zijn?
4. Hoe is het engels? Het niveau? Ik vind engels namelijk moeilijk (sta een 6), maar op de site staat dat het bij een 4 moet lukken.
5. Zit er paardrijden in de opleiding?
6. Wat verwachte je aan het begin van de opleiding, en klopt het met wat je uitendelijk gedaan hebt \ doet?
7. Wat houdt je diploma in? Wat voor een diploma krijg je? (welke bevoegdheden)
8. Zijn er bepaalde eisen om toegelaten te worden? En zijn er uberhaupt toelatingen of mag iedereen die wil de opleiding gaan doen?
9. Kun je kort het eerste tm het vierde jaar beschrijven? (wat je gedaan hebt \ doet, zoals stage etc)
10. Waar mag je stage lopen?
11. Wat voor een soort beroepen kun je door deze opleiding later beoefenen?
12. Zou je je rooster \ tijden hier willen plaatsen. Bijvoorbeeld maandag van 8 tot 15.00 school, dinsdag 9.00 tot 16.00 etc. Zodat ik een idea er van heb.
13. Hoelang en wanneer heb je stage? En mag je geheel zelf het bedrijf kiezen?
Alvast super bedankt voor het invullen!
Jullie zouden mij er heel erg mee helpen!
Als je geen antwoord weet op een bepaalde vraag mag je het wel open laten

Ik hoop op veel reacties!
Groetjes Suraya