Om te beginnen bij het begin: ik zit nu in 4vwo en qua cijfers gaat dat helemaal prima. Echter vind ik mijn klas niet zo leuk... Er zitten twee goede vriendinnen in deze klas, waarvan er eentje echt aan één persoon 'hangt' (deze noem ik even F). Met haar heb ik dan ook steeds minder contact
. Mijn andere vriendin is wel echt een goede vriendin en ken ik sinds de eerste, wij zitten ook elk jaar weer naast elkaar
(haar noem ik even G). Maar nu zit ik een beetje met een dilemma: ik zou namelijk heel graag naar een andere 4vwo-klas willen, daar zitten al mijn andere vriendinnen en het is gewoon een veel gezelligere klas met meer mensen die mij 'liggen', maar alleen als de vriendin waar ik altijd mee omga (vriendin G), meegaat. Want ik weet dat zij dit (onze huidige klas) ook absoluut geen leuke klas vindt, en ook haar vriendinnen (dezelfde als ik heb) zitten in de andere klas. Vriendin G is aan het begin van het jaar al naar de afdelingsleider geweest om te vragen of ze naar de andere klas mocht, maar ze heeft dit uiteindelijk toch niet gedaan. Als wij nu naar de andere klas willen, moeten wij weer naar de afdelingsleider om hem te overtuigen waarom we daar heen willen etc., maar vriendin G durft eigenlijk niet meer naar hem toe omdat hij aan het begin van het jaar een beetje pissig is geworden, omdat ze het toch liet afweten. Zij wacht nu liever tot het eind van het jaar en start vanaf volgend jaar dan in de andere klas (waarschijnlijk). Maar ik zou wel heel erg graag naar de andere klas willen en als het even kan zo snel mogelijk... Echter wil ik haar niet 'alleen' laten, want ik weet dat zij niet zomaar bij andere groepjes gaat zitten of zoiets. Bovendien ga ik mij dan heel schuldig voelen, als ik haar daar achterlaat...Nu heb ik dus echt geen idee of ik mijn plan om naar de afdelingsleider te gaan en aan te geven dat ik naar de andere klas wil, moet staken of dat ik ermee door moet gaan. Ik vind de andere klas echt een stuk leuker dan mijn huidige klas, maar aan de andere kant vind ik het ook een beetje banketstaaf als ik G achterlaat. Wat zouden jullie in dit geval doen? En waarom? En als jullie naar de afdelingsleider zouden gaan, welke argumenten zouden jullie dan aanvoeren om hem te overtuigen?
Ik hoop dat jullie me willen/kunnen helpen. Alvast bedankt!
Ik had hier zelf inderdaad ook al over nagedacht en heb met een leerkracht overlegd. Zij heeft gezegd dat als ik met goede argumenten kom, het haalbaar moet zijn, als ik die niet heb dan moet ik het volgend jaar proberen.
daar heb je een goed punt, dank je!
. Ook heb ik de afgelopen twee (bij sommige drie) jaar in de klas gezeten en dit is altijd goed gegaan, maar ik sluit natuurlijk niet uit dat dit gaat veranderen. Dank je!