kriistellx schreef:Ik wist eerst totaal niet wat ik later wil worden. Ineens kwam het beroep tandarts in me op en het enige wat ik dacht was: dat wil ik, ik word tandarts!
Ik ga toch even in de tegengas modus. Als ik dit zo lees klinkt het als "Ik wil een paard! Ik heb geen geld, geen stalling en geen ervaring met of verstand van paarden, maar dat is wat ik wil, een eigen paard".
Wil je dat echt, dan zijn er met veel doorzetten en een portie geluk mogelijkheden om een eigen paard te krijgen, of iets daar dicht bij. Wat wil je over twee weken, maanden, over een jaar? Nog steeds dat paard? Of toch een mountainbike of een nieuwe laptop?
Zo ook de tandartsopleiding, hoe weet je dat dat het beroep van je dromen is? Heb je een paar dagen bij een tandarts meegedraait (zeg maar, de nodige tijd op een manege geholpen). En hoe lang weet je dat je die kant op wilt?
Wil je echt echt tandarts worden dan zijn er veel goede tips gegeven. En wens ik je veel succes toe, hard werken om een droom te laten uitkomen wordt niemand slechter van.