De doorleermogelijkheden na opleiding dierenartsassistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xje_chica

De doorleermogelijkheden na opleiding dierenartsassistente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 20:04

Hallo , ik ben benieuwd als ik klaar ben met mijn opleiding dierenartsassistente niveau 4 waar ik in vedder kan leren, ik wil het liefst natuurlijk werken in een paardenkliniek en me daar vedder in doorleren , kan weinig op internet vinden

future_vet

Re: De doorleermogelijkheden na opleiding dierenartsassistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:09

Je bedoelt dat je echt studie erna wilt doen? Hbo dus? Er zijn wel wat dierenstudies maar niet echt heel medisch. Behalve natuurlijk diergeneeskunde en dat is WO.

ik denk dat je als dierenartsassistente regelmatig wordt bijgeleerd door de dierenarts zelf of een cursus.
Welk leuk dat je dierenartsassistente wordt, waar doe je die opleiding?

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 20:28

dream_lot schreef:
Je bedoelt dat je echt studie erna wilt doen? Hbo dus? Er zijn wel wat dierenstudies maar niet echt heel medisch. Behalve natuurlijk diergeneeskunde en dat is WO.

ik denk dat je als dierenartsassistente regelmatig wordt bijgeleerd door de dierenarts zelf of een cursus.
Welk leuk dat je dierenartsassistente wordt, waar doe je die opleiding?

Aoc terra groningen x

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:00

Je kunt met een mbo-4 diploma doorstromen naar het hbo. Je kunt op de meeste hbo-opleidingen gewoon worden toegelaten. Als je een dier-gerelateerde hbo-opleiding kiest heb je vaak al wat voorkennis.
Maar als je een hele andere richting op wilt dan is het best pittig, maar niet onmogelijk.

Er is weinig werk in de dierensector, ook met een afgeronde hbo-opleiding op dat gebied. Je moet jezelf dus goed onderscheiden van de vele concurrentie die je hebt in de dierenwereld en al helemaal als je echt met paarden iets wilt doen.
Op Google is genoeg te vinden over hbo-opleidingen die met dieren te maken hebben. Misschien is het goed om erachter te komen wat je precies wilt, wat wil je precies op een paardenkliniek, er is maar heel weinig baangarantie, stageplaatsen zijn schaars. Dus misschien ook een alternatief bedenken?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:34

Wat voor werk wil je doen in een paardenkliniek?

Je hebt altijd wel cursussen die je kunt volgen, maar ligt ook aan je werkgever of je dit kan en mag doen. Wel initiatieven tonen uiteraard.

Als je echt verder wilt studeren om in een kliniek te kunnen werken... lastig.
Wellicht in de richting van paard en management?
Maar er is qua werk in een kliniek voor HBO-ers bijna geen werk in te vinden.

Ik heb een paraveterinair én diermanagement (HBO) diploma.
Ik werk momenteel in een paardenkliniek. Ga waarschijnlijk ook de boekhouding doen, wat weer meer bij mijn HBO diploma past, máár ik verdien gewoon op MBO niveau...

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:41

Ik heb ook dierenarts assistente gedaan en ben nu bezig met een een medische studie op mensen gericht. Met dieren ga je toch snel de management kant op, maar je kan ook bijv. anesthesiologie gaan doen voor mensen en dat later koppelen aan dierenartsassistente.

Maar veel dingen zijn toch bijscholing cursussen voor als je al paraveterinair bent.