Ontslag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

citroen

Ontslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 17:57

Beste,

Sinds kort was ik manager bij De McDonald's, nu is mijn contract niet verlengt door prive redenen.
Nu is het probleem als volgt:
Normaal gesproken krijgen wij altijd de 25e salaris, dit is echter nog NIET gebeurd! En gisteren kreeg ik een brief binnen: Binnen 3 werkdagen dien je alle aan jouw ter beschikking gestelde kleding e toebehoren schoon in te leveren bij McDonald's Delft Centrum. Indien je aan dit verzoek geen gehoor geeft, wordt de waarde van de kleding en toebehoren in mndering gebracht op de eindafrekening.

Kunnen ze zomaar mijn salaris inhouden totdat de kleding zijn ingeleverd?
En kunnen ze wel geld inhouden van mijn salaris als ik de kleding niet inlever?

Thanks!:)

Vjestagirl

Re: Ontslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:59

Ja ze kunnen geld inhouden van je salaris als je je spullen niet inlevert. Echter, dat kan alleen als jij getekend hebt voor die spullen. Als ze je die spullen zo hebben meegegeven niet, omdat er dan geen enkel bewijs is dat jij die spullen hebt.

En je moet even in je contract kijken wat er staat over de datum waarop je salaris betaald dient te worden.

Anoniem

Re: Ontslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:00

Je ondertekend hiervoor wanneer je je contract tekent. Maar volgens mij houden ze niet je salaris in, dus dat wellicht even navragen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:02

De meeste bedrijven rekenen een 'borg' voor die spullen. Dus als je die niet inlevert, word je inderdaad gekort. Dat staat meestal wel in je contract. Dat je laatste salaris later komt zal daar misschien ook wel in staan. Ik heb van mijn vorige baan mijn laatste loon ook later gekregen dan normaal :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 18:04

Ja, er is voor getekend. Alleen hebben ze niet gezegd wanneer het ingeleverd moet worden.
Ik heb gister avond een mail verstuurd naar ze over mijn salaris, en kreeg dit terug:

Zoals afgesproken tijden het gesprek afgelopen dinsdag zou jij afgelopen woensdag jouw kleding inleveren. Dit is echter niet gebeurd.
Ook is er meerdere keren telefonisch contact met jou gezocht, helaas is dit niet gelukt en heb jij niet terug gebeld.
Ik verzoek je hierbij nogmaals, zo spoedig mogelijk, de aan jou in bruikleen gestelde kleding en toebehoren schoon in te leveren bij McDonald's Delft Centrum.

Het probleem alleen is dat ze dit niet met mij hebben afgesproken.
Het gesprek had ik 21-1-2014 en ze VROEG of ik mijn kleding 22-1-2014 wilde inleveren. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan en heb gezegd dat ik ging kijken wat ik kon doen. (aangezien ik niet alle kleding thuis heb liggen was dit niet mogelijk)

Dus mocht ik mijn kleding over 7 dagen inleveren, dan moeten ze dat geld alsnog storten?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:11

gekke vraag misschien. Waarom bel je dan niet terug om een afspraak te maken voor die kleding. Ik snap het probleem niet zo. Als jij netjes aangeeft ik moet even de kleding bij elkaar zoeken is het goed als ik x dagen later kom brengen dan is er volgens mij geen probleem. Vertel je wel alles???

Wat betreft het late betalen dat gebeurt wel vaker omdat je je vakantie geld en vrije dagen er waarschijnlijk bij krijgt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:16

Als er geen afspraken zijn gemaakt over het uitbetalen van het kloon mag deze maximaal 3 dagen na het aflopen van het betreffende werkvak (bv maand) worden betaald.

Citaat:
Wanneer moet mijn werkgever mijn loon uitbetalen?

Als jij met jouw werkgever geen afspraken hebt gemaakt op welk tijdstip jouw loon moet worden betaald, dan moet loonbetaling gebeuren binnen drie werkdagen na afloop van het tijdvak waarover moet worden betaald.

http://www.fnvbondgenoten.nl/mijn-vraag ... uitbetalen

Vaak staan dit soort afspraken (ook over de kleding) vermeldt in je contract of bijlagen.
Werkgevers mogen (indien van te voren afgesproken) de kosten van oa kleding inhouden van je laatste loon.