Ik ben vandaag bij de open dag geweest van het grafisch lyceum in Utrecht en nu had ik een paar vragen aan jullie. Hoe zwaar hebben jullie deze opleiding ervaren? En wat hebben jullie voor opleiding ervoor gedaan?
Ik heb namelijk de HAVO gedaan en heb gehoord dat de opleiding dan in 3 jaar gedaan kan worden, mits ik de juiste instelling heb en natuurlijk genoeg vaardigheden beheers. Zelf denk ik dat het laatste niet zo'n probleem is aangezien ik al photoshop etc sinds ik een jaar of 10 ben
Maar goed, dit is natuurlijk alleen aan de school en kunnen jullie waarschijnlijk ook niet over oordelen. Ik vraag me alleen af hoe zwaar hij is, hoeveel uur per week je op school zit en hoeveel uur je per week met school bezig bent. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groetjes

Wel heb je dan wat langere dagen om te compenseren
Het is qua theorie vrij makkelijk (ik ben met mn overgangsbewijs van havo 3-4 naar het MBO gegaan), maar qua opdrachten moet je wel zorgen dat je wat kunt plannen anders krijg je het moeilijk. Het GLR zelf vind ik een geweldig leuke school, de creativiteit straalt er vanaf en er hangt een vrolijke en ontspannen sfeer. GLU ben ik nooit geweest dus daar zou ik het niet weten haha