Sponsorwerving en communicatiestrategie voor jeugdsoos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Sponsorwerving en communicatiestrategie voor jeugdsoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 22:23

Hey allemaal,

Ik heb jullie ideeën nodig! Ik zal allereerst uitleggen wat de situatie is.
Bij de jeugdsociëteit bij ons in het dorp (redelijk groot dorp) wordt ieder jaar een festival georganiseerd. Er komen middelgrote artiesten, en het is drie avonden (er is dus geen mogelijkheid tot overnachten a la lowlands oid). In principe wordt er geen winst gemaakt en iedereen die er aan meewerkt is vrijwilliger, dus ook de personen die achter de bar staan, het technische aspect etc.
Er zijn per avond 1000 kaarten te verkopen, waarvan er over het algemeen 1 avond uitverkocht is.
De vrijdag is een dance-avond, de zaterdag meer band/top 40 en de zondag vooral ontspannen (het feest vindt plaats in juni, dus over het algemeen is het mooi weer).

Tot voorheen werd de sponsorwerving door 1 persoon gedaan. Deze persoon redt het helaas niet en heeft onder andere mijn hulp ingeschakeld. Het gaat al jaren op dezelfde manier; brieven sturen en een week later bellen of langs gaan.
De bedrijven die sponsoren komen in het boekje te staan (dat in het dorp en omliggende dorpen wordt verspreid) en de grootste sponsoren mogen een doek ophangen.
Dit is het eerste onderdeel waar ik jullie voor nodig heb, weten jullie misschien nog leuke en vernieuwende dingen om meer sponsors te werven of een ander soort sponsors?

Het tweede vraagstuk waar ik mee zit is de communicatiestrategie. Voorgaande jaren waren er vergunningen om borden langs de weg te plaatsen met daarop posters met de artiesten. Helaas mag dit niet meer. Dit kanaal was vooral bedoeld als informatieve communicatie.
Uiteraard wordt er gebruik gemaakt van social media, maar dit slaat nog niet helemaal lekker aan. We doen niet alleen informatieve berichten posten, maar ook de bekende like/deel-en-win-acties.
Daarnaast worden zo'n vier weken van te voren de boekjes gedrukt en verspreid.
Wij zijn op zoek naar iets nieuws! De bekende kleur die al jaren wordt gevoerd is fuchia roze, en dit is iets wat terug moet blijven komen, ter herkenning.
Hebben jullie nog leuke acties, waardoor we wellicht meer mensen bereiken?

Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Marije

zonnebloem18

Re: Sponsorwerving en communicatiestrategie voor jeugdsoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:26

Kijken of je een app kan laten maken, misschien is er een bekend die hier handig mee is hoeft niet heel infewikkeld te zijn.
Daar kan je dan de route, programma en sponsoren vermelden, dit kun je vervolgens ook weer aanbieden aan de sponsoren.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 22:48

zonnebloem18 schreef:
Kijken of je een app kan laten maken, misschien is er een bekend die hier handig mee is hoeft niet heel infewikkeld te zijn.
Daar kan je dan de route, programma en sponsoren vermelden, dit kun je vervolgens ook weer aanbieden aan de sponsoren.

Goed idee! Dit ga ik morgen gelijk voorstellen!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 15:39

Zijn er nog creatievelingen die iets weten :)?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:49

Kijken of het lokale blad iets wil publiceren, samenwerken met een supermarkt in de buurt..
Samenwerken met andere winkeliers in de buurt.
Bijvoorbeeld:
Mensen kunnen bij de winkel in de buurt sparen voor korting/kaartje voor het feest.