ZZP-er in de zorg na afstuderen, hoe te regelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HedwigO

ZZP-er in de zorg na afstuderen, hoe te regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 19:56

Ik ben sinds 1 december afgestudeerd orthopedagoge. Nou begeleide ik al particulier en niet verbonden aan een instelling cliënten vanuit PGB maar nu ik afgestuurd ben moet dit officieel geregeld worden. Ik heb me helemaal suf gezocht op internet hoe ik het precies moet regelen, maar er is zoveel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik hoop dat een aantal voor jullie antwoord kunnen geven op de volgende vragen:

- Moet ik mij nou wel of niet inschrijven bij de KvK (volgens mij wel)
- Hoor ik btw te rekenen bij mijn facturen?
- zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden of op moet letten (VAR-verklaring ben ik op de hoogte van).

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: ZZP-er in de zorg na afstuderen, hoe te regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:15

Ik lees even mee.

KvK moet volgens mij altijd als je voor jezelf gaat werken. Verder weet ik het niet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:34

Als je een bedrijf start(en dat doe je als zzper) moet je altijd bij kvk inschrijven.
verder kan ik je echt niet verder helpen.
ik studeer ergotherapie en wil ooit ook een eigen bedrijf starten, eerst vanuit huis en eventueel op n later tijdstip n praktijk.
ik weet wel dat als ik vanuit huis werk dat ik geen clienten bij mij aan huis mag laten komen. En voor alles wat je doet moet je btw afdragen. Dus als je slim bent reken je btw op je facturen anders zul je dit uit eigen zak moeten betalen lijkt mij...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 03:07

Volgens mij kan je bij de KvK ook allerlei informatie aanvragen en workshops/lezingen volgens voor starters, misschien is het handig om eens met hen te bellen, want inschrijven moet inderdaad sowieso wel.