Informatiekunde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Informatiekunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 16:17

Is hier toevallig iemand die informatiekunde studeert?
Zo ja, zou je hier in je eigen woorden wat over willen vertellen?
Wat voor vakken je krijgt, wat je ermee kan worden enz.
De informatie van de universiteiten vind ik vaak wat vaag en nogal geïdealiseerd.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:20

Wat vind je vaag aan de informatie van universiteiten?

Edit: ik lees nu in een wat ouder topic een post van je dat je de wiskunde bij de lerarenopleiding wiskunde te moeilijk vond. Realiseer je je dat er bij informatiekunde op de universiteit ook een behoorlijke dosis wiskunde zal komen kijken? En de wiskunde op de universiteit is nog wel wat abstracter dan op het HBO.

Eilish

Re: Informatiekunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 23:33

Wat ik bijvoorbeeld vage informatie vind is dat ik wel kan vinden welke vakken er worden gegeven, maar niet wat het vak dan precies inhoudt, een algemene beschrijving ervan.

En het klopt wat betreft de wiskunde, maar ik heb gelezen dat het per universiteit verschilt hoeveel wiskunde je bij informatiekunde krijgt. En daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.

Ik wil vooral graag ervaringen van de uva en de uu en de eventuele verschillen daartussen.

Heb jij ervaring met de studie? Zo ja, wil je er dan iets over vertellen?

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:54

Nee, geen ervaring met informatiekunde hier. Ik heb wel een aantal vakken uit de bachelor informatica van de universiteit gedaan, nadat ik als wiskundige was afgestudeerd.

Een algemene omschrijving van een vak kun je toch gemakkelijk zelf even opzoeken via Google? Op universiteiten krijg je niet alles zomaar voorgekauwd, daar wordt ook wat eigen initiatief verwacht :)

Maaruh, waarom niet gewoon een dagje meelopen?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 13:27

Oke, jammer dat je geen ervaring met die studie hebt. Als het goed is, is informatiekunde niet zo beta en wiskundig als informatica.

Ik heb al gegoogled en topics over de studie gevonden, vooral op fok. Maar de meeste informatie was uit 2009/2010 en bleek wat verouderd. Er was helaas niet veel uit 2013 te vinden. Vandaar dat ik naar wat recentere ervaringen vraag.

En ik heb mij al opgegeven voor een meeloopdag bij de uva en de uu, maar ik probeer ook op deze wijze wat informatie te vinden.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:10

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 16:22

Bedankt, die heb ik ook gezien inderdaad. En ik zal ook wel mensen spreken bij de meeloopdag, maar ik was ook hier op bokt benieuwd naar ervaringen. Hoe meer informatie, des te beter, wat mij betreft.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:57

Daar kun je toch vinden welke vakken er gegeven worden + uitgebreide beschrijving ervan? (Aangezien je daar naar vroeg o.a.)