Ik heb een idee in mijn hoofd zitten voor een bedrijf die ik graag zou willen opzetten. Nu kan ik best alle plannen uitwerken, alleen hoe zorg je er nou voor dat het ook echt uitgevoerd kan worden? Over de financiering hoef ik niet na te denken, evenals de locatie.
Maar hoe vind je de connecties die je nodig hebt? Gewoon netwerken en je ideeën overal neerspuwen? Als ik er over nadenk moet ik namelijk een koppeling maken met verschillende sectoren en bedrijven. Kijken of iemand bij de gemeente er interesse in heeft en/of je verder kan helpen? Hoe zorg je er dan voor dat er niemand anders met je idee vandoor gaat (zeker in hetzelfde gebied) en je uiteindelijk met niets eindigt?
Als ik kijk naar de ervaring die ik heb (net afgestudeerd, dus dat is niet veel
) dan zat ik altijd in een projectgroep. Maar dat lijkt me een beetje lastig om te realiseren, tenzij ik met een groot bedrijf samen ga werken, met de kans dat ik mijn idee kwijt raak..Een adviseur heb ik er al bij gehad, daar kreeg ik echter alleen de reactie van 'werk eerst alles eens uit' en dat het wellicht een vruchtbaar idee was... Tja, zo ver was ik eigenlijk al
.Denk ik te moeilijk/voorzichtig of kijk ik ergens overheen?
Die konden mij niet echt helpen omdat ze niet zo goed wisten bij wie ik moest zijn.
. Maar een ding snap ik niet, de financiering is in orde, de locatie ook. Waar heb je dan nog hulp bij nodig?