Naaiende streek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DShots

Naaiende streek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 17:21

Hallo,

Ik loop stage in de fabriek van de bakkerij zelf, dus echt waar alles wordt gemaakt.
Aangezien ik wat uurtjes nog moest inhalen, had ik een aantal keer gemailt en gebeldt.
Er werdt aan de telefoon gezegt, we zullen het door geven en dan bellen we je terug
Ze moeten nou nog bellen maar oke

Nu krijg ik ineens te horen, dat school heeft gebeldt en mijn stage heeft gezegt dat ik niet ben geweest.
Dit vindt ik echt naaiend, want het is nooit en tennimmer mijn schuld geweest.
Wat heb ik allemaal gedaan nou?

→ Ik heb gebeldt en gemaild
→ Ik heb 2 weken geleden gezegt, dat ik die uren wil halen. Nee dit hoeft niet hoor, het is mijn probleem. Werdt er gezegt
→ Hij heeft toen zelf gezegt, dat hij de uren zou tekenen.

Ik moest het gewoon even kwijt, want hier kan je me echt boos om maken.

regenworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:25

wat een rotstreek! :( Misschien kun je nog proberen om het duidelijk ook aan je school te vertellen wat er gebeurd is? verder zou ik niet weten wat je nog kan doen. vervelend als mensen zoiets doen, snap dat je je er boos om voelt :(:)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:25

Mensen nooit vertrouwen met zo'n dingen. Altijd zien dat je in orde bent en anders met school eens proberen bespreken?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:27

Ik zou de verantwoordelijke op school de mailtjes laten zien die je gestuurd hebt. Dan kunnen ze allicht iets voor je betekenen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:27

Als je de mailtjes nog hebt zou ik ze uitprinten en op school laten zien als jij daar jouw verhaal verteld.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:28

Je kan altijd de mailtjes laten zien die je gestuurd hebt. Heb je in elk geval een soort van "bewijs" dat jij je best hebt gedaan.

Maar wat een rotsteek zeg!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 17:28

Ja heb net een mailtje naar mijn stagebegeleider op school dan, gemaild.
En het maar uitgelegd, ik zei het net tegen mijn moeder ook. Die vindt het ook al naaiend.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:29

Waarom moest je uren inhalen?

DShots

Re: Naaiende streek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 17:30

Ik heb liep eerst op een manege stage, waar ik echt al stont werdt behandeld.
Ik heb alleen poep opgeruimd en gevoerd. Dus ben ook aantal niet keer geweest

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:33

ohmydeem schreef:

Dus je bent uit jezelf niet geweest?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:34

ohmydeem schreef:

Je bent zelf verantwoordelijk voor je aanwezigheid. Dus als je niet komt opdagen... Tja. Daar naai je alleen jezelf mee :')
Dus ja, je bent daar helemaal zelf verantwoordelijk voor! Niet de manege, niet school maar jijzelf.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-01-14 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:36

ohmydeem schreef:

Ten eerste staan er aardig wat spelfouten in je tekst.
Vervelend TS, maar ook wel een beetje je eigen schuld. Het is jouw verantwoordelijkheid op tijd je uren af te hebben, en je hebt er dus al wel achteraan gebeld maar als je daar geen gehoor aan krijgt gewoon even langsgaan. En daarbij, als je keren niet komt, tja...

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 17:38

Brainless schreef:
ohmydeem schreef:

Dus je bent uit jezelf niet geweest?

Nee dat zeker niet, ik heb zelf iets, waardoor ik vaak thuis ben.

→ Verder loop ik wel stage in die fabriek vanaf 4 December

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:42

Ik zou deze week even een persoonlijk gesprek aanvragen, via de mail kun je maar beperkt dingen doen. Kun je alles goed uitleggen, documentatie erbij etc en dan kijken wat er mogelijk is.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:07

Je hebt jezelf wel in de vingers gesneden door niet op te komen dagen op de manege. Een school zal op deze manier minder makkelijk met jou omgaan, omdat ze denken dat jij bij de bakker precies hetzelfde hebt gedaan.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:42

ik zou als ik jou was de mail goed bewaren en als je het in je telefoon heb staan niet verwijderen ! je hebt bewijs dat je er achteraan bent gegaan ! ze naaien je allemaal stuk voor stuk want hun hebben hun diploma's al. succes ermee !

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:51

JoellaLoves schreef:
ik zou als ik jou was de mail goed bewaren en als je het in je telefoon heb staan niet verwijderen ! je hebt bewijs dat je er achteraan bent gegaan ! ze naaien je allemaal stuk voor stuk want hun hebben hun diploma's al. succes ermee !

TS geeft zelf aan niet te zijn geweest (persoonlijke redenen), dat is niet de schuld van haar stagebedrijf.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:56

JoellaLoves schreef:

Hallo zeg!

Ik denk dat ik niet zo blij zou zijn met jou als leerling.

Ze hebben hun diploma's al en ze willen graag dat hun leerlingen ook diploma's halen. En op de leeftijd van de TS mag je toch wel van je leerlingen verwachten dat ze behoorlijk zelfstandig zijn en hun eigen verantwoordelijkheden kunnen nemen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:05

JoellaLoves schreef:

Zal ik je een geheim vertellen? Heel stiekem, maar dan ook heeeel stiekem wil de school niets liever dan leerlingen die slagen. Maar wel als ze voldoen aan de eisen die worden gesteld. Dus daar hoort ook bij zelf op je bek gaan en erachter komen dat het gevolgen heeft. Ook al kun je door omstandigheden niet naar stage, dan moet je goed communiceren met stage én school. School is een veilige voorbereiding op het echte leven. Want als ik zomaar niet op kom dagen op het werk zonder mededeling, dan heb ik pas échte problemen en kan ik :evaw: naar mijn geld en zelfs baan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:11

Mwah, als werknemer ben je vaak toch net ietsjes beter beschermd dan als stagiair. En niet alle opleidingen zijn even zorgvuldig in het afhandelen van dit soort zaken.

Bovendien - de TS heeft op haar eerste stage-adres niet voldoende uren gemaakt, juist een stage moet ook de mogelijkheid bieden om dingen fout te doen en ze dan te verbeteren (het is een onderdeel van het leren, niet een test dat je het allemaal al kan.) Als ze dus die uren in had gehaald op haar tweede adres, zou dat helemaal prima geweest zijn. Als dat ondanks veel overleg niet gelukt is, kan ik me de frustratie wel voorstellen. En is het moraliserende toontje van veel reacties hier niet helemaal terecht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:13

Vandaar ook mijn advies om een persoonlijk gesprek aan te gaan op school ipv alleen via mail :) eventueel met ouders erbij ter ondersteuning als de ts zich daar prettiger bij voelt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:16

Ongeacht wiens schuld het is dat TS niet geweest is, het is natuurlijk niet heel netjes van het stagebedrijf om te zeggen dat de uren gewoon afgetekend worden en vervolgens achter haar rug om tegen de school te zeggen dat ze niet geweest is.

Persoonlijk gesprek is inderdaad wat je wil! Neem printjes mee van alles wat maar van belang kan zijn, beloof dat je de uren netjes in zult halen en dan komt het vast goed ;)

jaap_2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:00

Vervelend dat het zo moet lopen voor TS.

Nou kennen ik uiteraard niet het volledige verhaal, en het zal vast ook een andere kant hebben.
Wel ben ik van mening dat je niet alle schuld aan je stage-adres kunt toewijzen, je bent immers zelf niet geweest (om welke reden dan ook)
Als ik jou was zou ik gewoon even op school overleggen over dit voorval en dan kijken of je er samen met je stage uit kunt komen dat je de gemiste uren alsnog in kunt halen, dit lijkt mij de makkelijkste oplossing voor iedereen.

Succes en ik hoop dat je het op kunt lossen!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:03

Ik heb een verkeersongeval gehad en toen ook 2-3x afwezig geweest met doktersattest. Dus als ik na de 3 de keer afwezig was moest ik dat ook inhalen. Terwijl ik door mijn letsels niks kon doen . Dus ja

Didoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:31

Nog even een mailtje sturen met Waarom de fabriek dat heeft gedaan ?
En eerlijk zijn dat je wel langs bent geweest en er niet blij mee bent wat er gebeurt is ?