Vooropgesteld, ik heb geen behoefte om hier te studeren. Maar ik zie dat je hier geen vooropleiding voor hoeft te hebben. Loop je dan wel stage? En als je bent afgestudeerd, heb je dan een volwaardig diploma?
Heb je al op de site gekeken? Volgens mij staat die informatie daar wel op.
Niet alle opleidingen (zeker niet de wetenschappelijke) vereisen overigens een stage.
Bij normale universitaire opleidingen kun je als je 21 bent trouwens toelatingsexamen doen, dan hoef je ook niet per se een vooropleiding te hebben. Bij de OU gaan ze er denk ik vanuit dat je dan door te weinig kennis vanzelf wel uitvalt - of dat je die je alsnog eigen maakt.
Ik studeer daar sinds kort. Ik ben van een reguliere universiteit overgestapt naar de OU wegens mijn gezondheid. Ik vind het wel veel pittiger. Op de normale uni liep ik er met twee vingers in de neus doorheen, bij de OU moet ik echt meer mijn best doen. Je hebt na afloop gewoon een volwaardig universitair diploma. Als ik straks klaar ben heb ik dezelfde Mr titel als iemand die van mijn oude uni af komt.
Ik merk wel dat er mensen aan dezelfde studie/modulen zijn begonnen zonder VWO achtergrond dat die het heel erg zwaar hebben en de meesten stoppen er ook mee. Ze vragen geen VWO achtergrond maar je hebt hem wel echt nodig of in ieder geval dat denkniveau want anders ga je het echt niet redden.
Als je nog vragen hebt mag je me gerust PBén hoor.
Het is een volwaardige universitaire studie. Wat betreft mijn studie is de OU wel pittiger dan de VU. Meer stof, grotere kennis en zwaardere tentamens.
Ceriadwen
Geplaatst: 20-01-14 17:36
Ik vind het een fijne organisatie
vuurneon
Geplaatst: 20-01-14 17:39
Stage is sowieso niet altijd noodzakelijk. Ik heb ook mijn master, maar nooit stage gelopen. Je hebt volwaardige studies maar ook korte cursussen. Site is duidelijk
Als voorbeeld een studie eruit gepikt:
Afgestudeerden van de masteropleiding Management mogen de titel Master of Science (MSc) achter de naam voeren of drs. (doctorandus) voor de naam. De MSc-titel is internationaal erkend. De opleiding is geaccrediteerd door de NVAO (Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie).