Hallo iedereen, Aangezien ik iedere keer blijf twijfelen over wat ik later wil worden en welke school ik dus volgend jaar wil gaan doen, heb ik jullie advies nodig. Ik kwam de site van msfc tegen en deze opleiding sprak me heel erg aan(opleiding tot zadelpasser). Nu vroeg ik me alleen af of je goed rond kan komen later van het beroep zadelmaker. Ik hoop dat er hier zadelmakers zijn die mij kunnen helpen, of natuurlijk andere mensen die er veel van weten.
Mijn zadelmaakster heeft een aardig duur paard gekocht dus ze zal goed kunnen rondkomen, maar erg veel info is dit dus ook niet.. ik zou wat zadelmakers mailen en de opleiding mailen met je vraag.
Ik heb eens rond gemaild, en het is maar afwachten naar de antwoorden... Heb al eerder iemand gemaild en die gaf me als advies om een ander vak te gaan doen, en op latere leeftijd zadelmaker te worden, alleen dat is echt niet wat ik wil. Ben benieuwd wat de andere ervan zeggen
kijk eerst eens naar het verschil van zadelmaker en zadelpasser. zadelpasser doen kleine herstel reperaties en reflocken en natuurlijk zadel aan paard passen en meten. Zadelmaker kunnen ook een volledig zadel vanuit niets ontwerpen en maken
en de opleidingen zijn ook anders en als zadelpasser kan je uitzoeken wat een consult betaald en reparaties en dan kijken hoeveel tijd je eigenlijk kwijt bent en dus kijken hoe rendabel het is voor jou.
veel uren en hard werken zal uiteindelijk altijd lonen als je er ook nog eens goed in bent en je reputatie hoog houd.
Ik snap wel wat het verschil is tussen zadelpasser en zadelmaker, anders zou ik ook niet weten dat het beroep me aan zou spreken. Lijkt me logisch dat ik al wat research gedaan heb naar het beroep. In de titel heb ik alleen zadelmaker gebruikt omdat dat voor de meeste misschien duidelijker is
En inderdaad heb ik van verschillende zadelmakers/passers gehoord dat het hard werken is, maar dat het wel te doen is.