Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Het blijft zich maar opstapelen. Ik ben gestopt met paardrijden toen ik moest afstuderen van het MBO met het idee daarna wel weer te beginnen, maar ondertussen ben ik blij dat ik het niet meer gedaan heb. Heb er écht geen tijd meer voor.
de enige die ik gehad heb waren aan het begin van het jaar Nederlands en Engels, die moet je wel verplicht halen.
je ontwikkelt je vanzelf.
Misschien kom ik ook nog even langs op de WdKA.
Wat je er zelf mee doet is verder geheel je eigen keuze. Communication & Multimedia Design is vrij creatief ingericht, met de nodige theorie. Ik kom van een Fotografie studie af, via mijn stage ben ik in deze studie geïnteresseerd geraakt en ik zit momenteel aan het einde van m'n 2de periode, 1ste jaar
Beeldbewerking, fotografie, tekenen, alles komt aan bot.
Ik ben in 2010 afgestudeerd als Mediavormgever. Ik heb er de tijd van mijn leven gehad, echt een geweldig leuke school. Niet zo groot en heel gave projecten. Zo heb ik een campagne mogen maken voor de Rabobank. Je krijgt er veel kansen om te laten zien wat je waard bent. Inmiddels zijn er naar mijn idee wel veel dingen veranderd, ze zijn o.a. samengegaan met de Eindhovense School. Ik weet niet hoe alles nu gaat, maar ik ben in ieder geval erg positief over het SintLucas van toen. Het niveau ligt hoog, maar daar leer je dus ook van om echt te werken en het onderste uit de kan te halen. Ik heb er nu veel profijt van 

XxJustinexX schreef:En mag ik hier dan ook de ervaringen , wat voor vakken krijg je, en is het een zware studie , wat voor projecten krijg je op CMD? Want hier heb ik vorig jaar op gekeken , en dit leek me toch net even iets teveel websites bouwen, kan dus inderdaad best dat ik daar heel misschien voor ga kiezen anders. En ja de opendag heeft mij toen een verkeerd beeld gegeven van CMD.
Vorig blok hadden wij 'Crossmedia' waar we een crossmediaal concept moesten opzetten voor het hypen van een band (fictief uiteraard). Hierbij moest je zowel alles onderbouwen (waarom welke keuzes), mocht je gekozen hebben voor posters etc was het ook de bedoeling dat je deze uitwerkte en presenteerde. Nu moeten wij een audiovisueel magazine maken, elk teamlid een filmpje van 3 minuten over een aangewezen onderwerp (althans, je mocht je voorkeur aangeven) en ik heb het over CU2030. Ik heb hier ontzettend veel moeite en tijd ingestoken en desondanks dat AV totaal mijn ding niet is qua video heb ik er wel lol in gehad. Wij hebben het eerste blok een beetje HTML gehad, het volgende blok is voor ons 'Interactive' en komt dat wat meer aan bod, terwijl we deze periode enkel met Premiere aan de slag geweest zijn 

en ik heb CMD Rotterdam gedaan.