Ik zit nu op 3 VWO in een best wel leuke klas met veel vriendinnen en (meeste) leuke leraren. Ik doe er echt ontzettend mijn best voor, maar toch sluipen die onvoldoendes mijn rapport in. Ik stond op mijn eerste rapport één, maar over het volgende moet ik toch even mijn hart luchten.
Heel vaak, als ik een onvoldoende haal, durf ik dit niet te vertellen aan mijn ouders. Nou worden mijn ouders niet boos als ik een onvoldoende haal. Dat is het niet, maar wat ze dan doen vind ik dus echt serieus niet leuk. Nou kwam ik dus afgelopen dinsdag met een 3,5 voor wiskunde thuis. Ik was helemaal in tranen, mijn moeder was begripvol, mijn vader echter niet. Hij vond dat ik een ontzettend lui varken was dat meer aandacht besteedt aan mobieleren, bokken enzovoorts. Nou komt hij dus net dat ik morgen niet naar mijn paardrijles mag, en ik baal hier echt, echt, echt heel erg van. Ik mag nou dus morgen de hele dag huiswerk gaan maken, terwijl dit geen resultaat heeft. Is een paar maanden terug al gebeurd, ik kwam met slechtere cijfers thuis. Mijn ouders hebben mij in de brugklas plechtig beloofd dat ik op zaterdag, behalve met de testweek, geen huiswerk hoef te maken. Dus ze breken nou dus ook beloftes. Praten werkt niet, gaf resultaat dat ik nog een week niet mocht.
Maar nou komt het erge,
Mijn ouders sporen mij en mijn zusje erg aan om te sporten, en als mijn zusje met een slecht cijfer thuiskomt, dan gebeurt er niks, en als ik er een haal, dan mag ik zo 2 weken niet gaan rijden. Ik vind dit echt ontzettend raar, waarom aansporen tot iets en daarna niet mogen
Nu denk ik er serieus over om met VWO te stoppen en terug te gaan naar Havo. Maar zijn dan hiermee mijn problemen opgelost?
nu hier word het probleem ook wel herkend, maar maar half. Ik had ook een beetje 'afgeleerd' mijn slechte cijfers aan me ouders te vertellen door de manier hoe ze reageerde.
)