Ik vroeg me af er hier 18 plussers zijn die ervaring hebben met het switchen van MBO opleiding.
Mijn situatie..
Na de zomervakantie in 2013 ben ik gestart met de BOL opleiding Marketing en Communicatie op niveau 4. Ik voel me er helaas totaal niet op mijn plek en ga dagelijks met een enorme dosis tegenzin heen. Ik zie daarom nog maar een mogelijkheid: switchen van opleiding. Een van de redenen waarom ik tot dit besluit ben gekomen is o.a. mijn leeftijd. Ik wordt straks 20 jaar en wil liever niet meer fulltime naar school. Daarom wil ik graag overstappen naar de BBL opleiding Filiaalmanager.
Ik heb binnen de school al contact opgenomen met de studieadvies afdeling om een persoonlijk gesprek aan te vragen. Maar omdat ik liever vandaag nog antwoorden op mijn vragen heb dan morgen, en het ''helaas'' even weekend is, kunnen mijn vragen even niet beantwoord worden.
Daarom wil ik jullie graag vragen of jullie ervaringen hebben en het antwoord weten op de volgende vragen.

Kan ik deze overstap maken? Van BOL naar BBL?
Zo ja,
BELANGRIJK: Hoe zit het met studiefinanciering? Ik weet dat je als BBL-er namelijk niets meer krijgt maar moet ik dan alles wat ik tot nu toe gekregen heb terug betalen? En moet ik dit schooljaar 2013-2014 ook afmaken op deze opleiding?
Is er onder jullie toevallig ook iemand die BBL Filiaalmanager volgt of heeft gevolgd? Jouw ervaringen met de opleiding zijn ook erg welkom.