Chrysostomos / 100 Dagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Chrysostomos / 100 Dagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 19:41

Dag Bokkers!
Zoals de titel het al doet vermoeden gaat dit topic over Chrysostomos, of beter bekend als 100 Dagen. Ik zit nu in mijn laatste jaar van het middelbaar en volgende week is het zover voor mij. De gemoederen beginnen in ons jaar erg hoog op te lopen met de laatste voorbereidingen, dus het is stress en ruzie tot en met, maar ik weet zeker dat deze de dag zelf allemaal wel vergeten zullen zijn.. :')

Nu zou ik graag willen weten hoe jullie 100 Dagen zijn geweest? Hoe vonden jullie het? Wat hebben jullie allemaal uitgestoken met de leerkrachten en leerlingen? Hoe hebben jullie de school versierd?
Laat het me allemaal weten, ik ben erg benieuwd! En stiekem op zoek naar nog wat inspiratie..

unihorses

Re: Chrysostomos / 100 Dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:42

eeh... wat is dit? :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:45

Goh, voor mij is het al even geleden, maar ik vond er niks aan :+ Een hoop gedoe/lawaai in de regen en de fuiven trokken nergens op, dat is wat ik me ervan herinner :+ Wat ik wel nog heb en wat ik ook echt tof vond, is dat wij allemaal een t-shirt hadden met achteraan alle namen op en vooraan een design van iemand op school (kunstschool).

X-mos zal weer iets typisch Belgisch zijn, vermoed ik. Het is een feest dat de laatstejaars op het middelbaar mogen vieren als ze nog 100 dagen naar de middelbare school moeten gaan. Meestal gaat het gepaard met het dragen van zwarte hoedjes, blazen op fluitjes in het midden van de stad en confetti of smerigheid gooien op mensen (die er vaak ook nog eens niet mee gediend zijn en er niks mee te maken hebben).
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 09-01-14 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:45

Een Belgische traditie ;) 100 dagen voor het einde van het schooljaar mag het laatste jaar middelbaar de clown uithangen :D

Wij mochten niks. De 2 jaren voor ons was er ingebroken op school, was er walgelijk vandalisme gedaan (auto's van leerkrachten omver geduwd, ramen ingeslagen) dus wij mochten echt niks. Zelfs niet op de speelplaats komen of ergens waar de andere jaren zaten. De dagen ervoor was er 's nachts security. :+ Dus wij deden en durfden niks omdat je dan gewoon schorsing riskeerde.
Wij hadden een thema en iedere klas verkleedde zich. 's Ochtends waren er "activiteiten" (spelletjes), 's middags was er een taartwedstrijd waar iedere klas binnen zijn thema een grote taart moest maken en 's namiddags was er een show waar iedereen een stukje deed. Ik vond het wel een leuke dag maar zo bijzonder was het niet, gewoon omdat we zoooo beperkt waren in alles.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 19:46

Een feest dat vooral in België, maar ook op sommige plaatsen in Nederland wordt gevierd. Je viert dit in je laatste jaar van je middelbaar, meestal in januari of februari omdat je dan nog '100 dagen' naar school moet. Die dag krijg je eigenlijk totale vrijheid, mag je andere leerlingen en leerkrachten bekladden en voer je meestal een show op waarin je je leerkrachten belachelijk maakt :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:46

Ik vermoed dat het LSD is???
Neem aan dat je geen 100 dagen LSD gaat vieren _O-

Bij ons was het een feestdag voor alle klassen, superleuk!
Vergeet nooit weer dat er eens een laatste jaar cabaret ging doen. Die deden op de wijs van 'snelkookpan' van Hans Teeuwen een rijmpje over alle leraren. Waaronder onze lerares Duits. Een redelijk gezette vrouw die altijd op crocs liep en een groot wijd en vooral ZWART gewaad droeg. En het rijmpje ging als volgt:
"Mevrouw Gruuuber, mevrouw Gruuuuber, mevrouw Gruber met haar grote zwarte TENT. 't IS NET EEN VENT!"

_O-

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:47

o, zoiets hebben wij ook :)
maar dan de vrijdag voor de voorjaarsvakantie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:48

unihorses schreef:

Meivakantie toch?

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:48

Jaa! Was vreselijk (leuk)! Bij ons lagen 2 scholen vlak naast mekaar.. Dit zorgde ervoor dat tijdens de pauze's rotte eieren alle kanten op vlogen.. Ook vlogen er waterballonnen met lookwater en allerlei andere stinkende zaken over de omheining.. Het hele terrein lag onder de confetti.. :D Om dit te voorkomen moesten de laatste jaars van mijn school Chrysostemos 's middags gaan vieren in een feestzaal.. Hier werden we verkleed verwacht en deden we aan karaoke. Het thema was cowboys en indianen!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:49

Ooooh, zo hebben we in Nederland Kolderdag. Of tenminste, zo heette het 10 jaar terug althans :P Wij mochten ook niks, het jaar voor ons had iets gedaan met het alarm en bandits en weet ik wat, en wij mochten niets. Ik geloof dat er uiteindelijk iets sufs in de aula is georganiseerd met een thema en weet ik wat... Ik ben wat leuks gaan doen in ieder geval :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:51

Janine1990 schreef:
unihorses schreef:

Meivakantie toch?

is dat niet het zelfde? :+
hier worden eerst de leerlingen de weg naar school versperd en mogen er na sminken/ push ups/door zwembaden lopen op blote voeten :+ pas de school in... daar is alles dan versierd en gedaan. daarna worden de leraren gegijzeld :D geloof dat ze 1x van het gemeentehuis af hebben geabseild, rondgereden door het dorp en heel veel opdrachten .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:55

unihorses schreef:
hier worden eerst de leerlingen de weg naar school versperd en mogen er na sminken/ push ups/door zwembaden lopen op blote voeten :+ pas de school in... daar is alles dan versierd en gedaan. daarna worden de leraren gegijzeld :D geloof dat ze 1x van het gemeentehuis af hebben geabseild, rondgereden door het dorp en heel veel opdrachten .

Lang geleden zeker, school :D
De voorjaarsvakantie is de voorlaatste of laatste week van februari. En de meivakantie is de eerste week van mei. :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:56

Janine1990 schreef:
unihorses schreef:

Lang geleden zeker, school :D
De voorjaarsvakantie is de voorlaatste of laatste week van februari. En de meivakantie is de eerste week van mei. :P

eeh, nee hoor :+ zit er nog op :P
wat een opluchting.. in februari al weer vakantie :+ moet weer beginnen met aftellen naar vakanties :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 19:59

Wij hebben sinds 2 jaar een nieuwe directeur, die is ook flink streng geworden, maar hij is wel rechtvaardig. Wij mogen geen spul gebruiken wat niet makkelijk op te ruimen is (zoals confetti etc.), geen alcohol of roken op het schoolterrein. Drie jaar terug hadden ze varkensingewanden door heel de school verspreidt en waren ze 's middags gaan jeneverbowlen, sommigen kwamen al kotsend terug en waren dus niet meer in staat om nog mee te doen aan het toneel, daarom dat er nu strengere maatregelen zijn :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:59

unihorses schreef:
eeh, nee hoor :+ zit er nog op :P
wat een opluchting.. in februari al weer vakantie :+ moet weer beginnen met aftellen naar vakanties :D

Ooh, dan is het zo mogelijk nog begrijpelijker :D
Ja, als het goed is heb je in februari weer vakantie :D
De kalender er nog niet op nageslagen? :P

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:59

Wij hadden altijd stuntdag, lijkt er wel op. Na de examens mochten we dan een dag stunten en de school op zn kop zetten :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:00

Oh ja, juist, bowlen! Zijn wij ook met het hele 6de jaar toen gaan doen en er waren er een aantal zo dronken dat we daar zijn buitengegooid.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 20:37

Wat zei ik dat de gemoederen hoog oplopen, net weer knallende ruzie gehad met een klasgenoot over een sketch die nu wel of niet in het toneel moet komen. Dat deze dag maar snel voorbij is :')