Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Het is geen soll gesprek, tenminste bij mij niet. Het is wel fijn als je je een beetje voorbereid en wat vragen klaar hebt. Verder zal je wss vooral uitleg van hun horen.
Ik heb in 4 jaar tijd 8 stages gehad en 9 gesprekken gehad en eigenlijk verliepen de gesprekken overal prima.

soms moet je op stage ook een beetje boven jezelf uit gaan steigen. Je gaat allerlei nieuwe dingen leren en doen. Na mijn stage besefte ik ook hoe weinig ik aan school heb en hoe veel aan werkervaring!
saskiakefie schreef:oh dus nu ben je een beetje bezorgd dat ze daarover gaan vallen ofzo?![]()
Nouja denk dat het wel meevalt de meeste stagebedrijven weten ook dat het bij scholen niet altijd zo netjes geregeld is.Ik heb in 4 jaar tijd 8 stages gehad en 9 gesprekken gehad en eigenlijk verliepen de gesprekken overal prima.
Anoli schreef:Gewoon open en eerlijk erin gaan.
Ik had ook pas heel laat contact met mijn stageplek, maar daar ben ik gewoon heel eerlijk in geweest.
Ik had daarvoor al 25 andere bedrijven gehad die of geen plek hadden of simpelweg nooit antwoord gaven. Uiteindelijk via een docent aan deze plek kunnen komen en dat ook gewoon verteld
Vragen kunnen zijn:
- wat zijn de werktijden
- hoe zit het met ziekmelden, wanneer, en hoe
- hoe zit het met aanvragen van vrije dagen (mocht je die nodig hebben)
- hoe zit het met doktersbezoeken, krijg je daar vrij voor of moet je die uren inhalen
- Moet je na ziekte de uren inhalen of hoeft dat niet
- Krijg ik een vaste begeleider
- Wat wordt er van mij verwacht door het bedrijf
- wat mag ik van jullie verwachten qua begeleiding, hulp, etc

liever te vroeg dan 10 minuten te laat.
Mijn ervaring is dat dat soort gesprekken vanzelf wel lopen. Gewoon wat over jezelf vertellen, je motivatie, je (relevantie) werkervaring als je die hebt.
Waarschijnlijk laten ze je de afdeling even zien. Komt wel goed! Succes!