Eetstoornissen buiten de Westerse maatschappij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Eetstoornissen buiten de Westerse maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 21:05

Dag Bokkers!
Ik moet voor school tegen het einde van het jaar een onderzoekscompetentie leveren over eetstoornissen buiten de Westerse maatschappij. Ik focus mij vooral op Azië, omdat eetstoornissen daar tegenwoordig meer en meer beginnen voor te komen. Wat ik moet onderzoeken is als er een verschil is in de manier van behandelen met die van het Westen, en hoe er in intieme kringen mee wordt omgegaan. Ik heb al naar mensen in Japan en Indië gemaild, maar steeds zonder succes.
Dus ik vroeg mij af als hier op Bokt mensen zijn die misschien werken met eetstoornissen en hier meer over weten? Ik hoop echt dat iemand mij hier wat kan helpen, want het is heel moeilijk om voldoende relevante informatie te vinden over dit onderwerp :(
Alvast bedankt!

MissAnnemijn

Re: Eetstoornissen buiten de Westerse maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:09

Ik vraag me af of eetstoornissen in Azië in opkomst zijn omdat het daar steeds westerser wordt?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 21:12

Ja, dat klopt, dat maakt mijn onderzoek des te moeilijker. Maar de eetstoornissen hebben ook te maken met de strikte maatschappij waarin men in Azië leeft. In China en Japan worden kinderen bijvoorbeeld al vanaf jonge leeftijd gepusht om te beste te zijn, dit zorgt voor enorm veel stress, waardoor ze allerlei kwalen gaan ontwikkelen zoals maagklachten etc. Hierdoor hebben ze minder eetlust en kan er zich een eetstoornis ontwikkelen. Althans, dat heb ik gelezen..
Maar ik ben niet opzoek naar waarom de eetstoornissen daar beginnen op te komen, maar naar de manier van behandeling..

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:20

Heb je ook iets aan artikelen?

Ik heb een tijdje geleden een artikel gelezen over een Japans meisje met een eetsoornis. Dat was echt interessant. Het ging ook over de manier van denken daar, er word daar niet zo over persoonlijke problemen gepraat.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 21:21

Artikelen, boeken, reportages, etc.. kan ik altijd gebruiken! :j

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:27

Oke, zal dan wel even kijken als ik hem nog ergens kan vinden ;)