Engelse/Amerikaanse penpal, who else?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WenMLove

Engelse/Amerikaanse penpal, who else?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 16:36

Hoi bokkers! Ik ben n.a.v. een topic over briefconversaties met Amerikaanse gevangenen
geïnteresseerd geraakt in het schrijven van Engelse, zo niet Amerikaanse mensen (jongeren).
Ik wil na mijn havo een jaar naar het buitenland (Amerika of Australië) en daarom lijkt het me erg leuk om
nu al vast met iemand (of meerderen) te gaan schrijven en zo ook wat meer over het leven daar te weten te komen. En het is natuurlijk een mooie kans om de taal wat beter onder de knie te krijgen :))

Ik ben nu wat site's aan het bekijken en denk dat ik me straks maar even in ga schrijven. Zijn er meer hier die een penvriend in het buitenland hebben, of hebben gehad? Hoe zijn jullie er aan begonnen, en hoe loopt het nu? Het lijkt me erg leuk om ervaringen te horen!

Groetjes, Rosa

WenMLove

Re: Engelse/Amerikaanse penpal, who else?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:27

Helemaal niemand?

Ik heb me inmiddels aangemeld op penpal-gate.net, nu even aan 't rondkijken :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:30

Ik zit op een soortgelijke site, maar gezien mijn interesse in het Midden-Oosten zitten mijn penpals daar, en niet in Engeland of Amerika :D

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:32

Leuk dat je dit wil gaan doen!

Ik heb een paar jaar geleden met 2 amrikaanse meisjes gemaild. dit was toen voor school (tweetalige opleiding). Ik vond het heel leuk om te doen! :D helaas zijn we nu gestopt met mailen omdat het steeds langer ging duren voordat ik antwoord kreeg.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:02

@ Narya- Dat kan natuurlijk ook interessant zijn :) Zijn je ervaringen leuk?

@ Emma_V, oh wat jammer dat het contact minder werd! Heb je er voor je Engelse taal ook nog wat aan gehad?

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:07

Telt chatten ook? :D
Ik heb een aantal jaren met diverse Amerikanen gechat/gemaild die ik heb leren kennen via een online spelletje en/of myspace. Ook met een Australiër en nog wat andere mensen uit diverse landen, allemaal in het Engels.
Het waren dus niet echte penpals in die zin, maar we chatten wel dagelijks. Mijn Engels is er toen goed op vooruit gegaan. :j

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:09

jazeker!

vooral omdat ik op school veel 'opdrachten' maakte, en dat was dus niet het alledaagse Engels. Toen ik in het Engels ging mailen leerde ik snel hoe ik het beste en in 'makkelijk' Engels iets kon vertellen. En daar heb ik weer veel aan gehad toen ik een uitwisseling had met Italië. Dat meisje was niet zo goed in Engels en dus probeerde ik haar dingen op de makkelijkste manier in het Engels uit te leggen :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:10

Ik.. Bdn er zelfs mee begonnen via bokt.. Via t topic write a soldier.. Het contact met hem is verwaterd, maar ik spreek nog geregeld met zijn vrouw via fb of whatsapp..

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:12

Ik ben ook van plan om te gaan schrijven met Engels-talige mensen. Ik wil ook graag emigreren naar Groot-Britannië

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:27

Leuk allemaal! ik praat inmiddels met een gezellige italiaan :+ misschien niet wat ik bedoelde, maar is wel leuk haha

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:33

Ik heb me jaren geleden aangemeld op interpals.net en heb nog steeds contact met een jongen uit Texas, meisje uit Nieuw-Zeeland, een Engelse jongen, Zweedse jongen en een Canadees. Dat contact loopt alweer bijna 7 jaar... :=

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:37

heb er altijd wel aan gedacht dat ik zoiets wel leuk zou vinden...
dus ik ga het nu ook maar een keer proberen denk ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:39

Lijkt me ook leuk om te doen! :D
Schrijven jullie dan mensen aan, of wacht je totdat andere jouw aanschrijven?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:32

ik ben nu ook aan het zoeken :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:34

Ik doe het (nog) niet, maar lijkt me wel heel erg leuk om te doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:42

Ik heb ook interpals geprobeerd, maar ik werd helemaal gek van alle huwelijksaanzoeken van met name Afrikanen :+ Heb nog wel een tijdje gezellig geschreven met een Amerikaan, maar ook die werd verliefd dus toen werd het een beetje ongemakkelijk }:0 Nu schrijf ik alleen nog (per post) met een meisje uit Hong Kong. Maar dat telt misschien niet, aangezien ik haar in het echt heb leren kennen. Hoewel we natuurlijk niet zomaar met elkaar kunnen afspreken. Goed voor je Engels inderdaad, en leuk! :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-01-14 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:43

Ik heb alle Aziatische, Afrikaanse en Arabische landen geblokkeerd, dus geen last van.

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:56

ik heb wat berichtjes rond gestuurd voornamelijk naar italianen omdat ik daar elk jaar kom en ik het echt leuk zou vinden om wat ervan te leren enzo...
verder nog een paar mensen uit de uk en ik weet het verder miet echt meer :+

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 15:42

loveshadow schreef:
Ik heb ook interpals geprobeerd, maar ik werd helemaal gek van alle huwelijksaanzoeken van met name Afrikanen :+ Heb nog wel een tijdje gezellig geschreven met een Amerikaan, maar ook die werd verliefd dus toen werd het een beetje ongemakkelijk }:0 Nu schrijf ik alleen nog (per post) met een meisje uit Hong Kong. Maar dat telt misschien niet, aangezien ik haar in het echt heb leren kennen. Hoewel we natuurlijk niet zomaar met elkaar kunnen afspreken. Goed voor je Engels inderdaad, en leuk! :)

Haha was het echt zo erg? :+ Wel heel leuk dat je haar hebt ontmoet :))
lieveli schreef:
Ik heb me jaren geleden aangemeld op interpals.net en heb nog steeds contact met een jongen uit Texas, meisje uit Nieuw-Zeeland, een Engelse jongen, Zweedse jongen en een Canadees. Dat contact loopt alweer bijna 7 jaar... :=

Wauw, dat is heel wat! Heel leuk om te horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:52

Hihi nouja, beetje discriminerend maar het is inderdaad verstandig om Afrika en Azië niet aan te zetten. Die Amerikaan was denk ik gewoon een beetje pech hoor, ik heb ook leuke penpalcontacten met Amerikanen gehad. :j Maar deze verliefde Amerikaan was waarschijnlijk gewoon een beetje wanhopig :=

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 15:56

loveshadow schreef:
Hihi nouja, beetje discriminerend maar het is inderdaad verstandig om Afrika en Azië niet aan te zetten. Die Amerikaan was denk ik gewoon een beetje pech hoor, ik heb ook leuke penpalcontacten met Amerikanen gehad. :j Maar deze verliefde Amerikaan was waarschijnlijk gewoon een beetje wanhopig :=

Haha ach, ergens wel lief dat ie zijn liefde verklaard aan iemand aan de andere kant van de wereld :P
Ik was laatst ook met een aziaat aan het chatten, na 20 minuten was 't ook al "i have one thing to say, i want u to be my gf. It's up to you" toen was ik ook behoorlijk verbaasd hahaha

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:26

WenMLove schreef:

Absoluut! Mijn langste contacten gaan nu zo'n 11-12 jaar terug, en eentje daarvan heb ik vorig jaar ook IRL ontmoet :D

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 19:52

Narya schreef:
WenMLove schreef:

Absoluut! Mijn langste contacten gaan nu zo'n 11-12 jaar terug, en eentje daarvan heb ik vorig jaar ook IRL ontmoet :D

Wow, dat is echt lang! Denk dat er ook hele mooie vriendschappen uit kunnen komen :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:54

Ik heb een goede vriendin gevonden in Canada :)
Wij doen samen aan horse agility via the international horse agility club.
We e-mailen zowat elke week en afgelopen Kerst heb ik mijn eerste kaartje van haar ontvangen :)

Ze heeft me reeds enkele keren bij haar uitgenodigd, ik hoop dat ik er dan ook echt eens geraak :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:09

Heeft er iemand een goede, betrouwbare site?