Voor eind van dit schooljaar en begin volgend schooljaar ben ik opzoek naar stagebedrijf in het buitenland.
Ik doe de opleiding Dier-en veehouderij en zou het liefste iets op het gebied van paarden doen. Het gebied van melkvee is ook nog een optie.
Omdat mijn netwerk zelf niet erg groot is, heb ik al veel op internet gezocht, ik heb ook al een aantal adressen maar ook al veel afwijzingen gehad. Vandaar de vraag of jullie misschien een stagebedrijf in het buitenland weten. Het fijnste zou zijn als de mensen op het bedrijf Nederlands zouden spreken, maar dat hoeft niet perse!
Als je wat in de melkvee zoekt kan ik je misschien helpen, maar ik begrijp dat je voorkeur naar de paarden uitgaat. Mocht je geinteresseerd zijn, kun je me een pb sturen Succes met zoeken!
SayaJones
Geplaatst: 03-01-14 09:39
Ik heb ook in Polen stage gelopen, intotaal een half jaar. Érg leuk! Zeer zeker een aanrader
Ik moet in de periode 5 mei - 17 juli een stage doen en 1 september tot half november. De ene moet in het binnenland en de andere in het buitenland maar ik mag zelf indelen wanneer ik wil gaan!
5 mei - 17 juli is een leuke periode voor daar Lekker weer, kun je mooi rijden buiten. Vaak worden er in die tijd dan ook paarden beleerd en kan je daar mee helpen. Soms zijn er ook al gasten dan, waarbij je mee mag begeleiden.
1 september tot half november is een rustige periode. Natuurlijk ook lekker rijden, maar als je kan kiezen zou ik voor mei gaan!
Nog steeds leuk contact met iedereen. 2x stage gelopen, in de zomerperiode en winterperiode. Dus heb eigenlijk alles meegemaakt, van paarden beleren tot paarden 'bosmak' maken tot buitenritten met gasten tot de grote tinkerkeuring tot geboortes van veulens Zelfs mee met hooien (doen ze daar nog harken met de hand ) en al die dingen. Na die tijd kom ik er nog regelmatig, voor gewoon gezellig even een buitenritje doen of voor paarden voorbrengen met de keuring (afgelopen september nog gedaan).
Onwijs leuke mensen en je hebt gewoon heel veel vrijheid om van alles te doen.
Ook zoeken ze iemand die zich veel kan bezig houden met de alpaca's, ze wat makker te maken enz. Ook een leuk projectje voor erbij?
Alle erkende stagebedrijven in het buitenland staan hier vermeld. Je kunt hier ook vinden of er nederlands wordt gesproken. Betreft wel de MBO opleidingen.