Bah werken in de zorg, heb er zo de balen van.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:20

koetjeboe schreef:
Ja dat is wel zo, alleen wij hebben bewoners waarbij de uren al op zijn met het alleen nog maar opstaan en naar bed gaan.
Dan heb ik het nog niet over toitet gang, zorg rondom de beademing voeding die een uur duurt.
Zo nu en dan wat pakken, zo gaat zo'n persoon 200% over de uren heen en hebben ze al de hoogte indicatie.
En zo hebben we er meer. Nu gaan ze dus kosten drukken door inco om te doen en zo een toilet gang over te kunnen slaan


En jij denkt dat zulke mensen alleen bij jullie wonen ;)
Als je zo vaak over de uren gaat heb je of de goede indicatie niet, of een barslecht timemanagement, of een barslecht geldmanagement.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:21

Koetjeboe, heb je een ondernemingsraad of iets van inspraak? Dan kun je misschien wel de aandacht vragen voor de onderbezetting. Ik denk niet dat het meteen wat verandert, maar dan is het signaal in elk geval ergens afgegeven. En toch proberen om iets anders te vinden... want je werk niet goed kunnen doen sloopt je, en elke dag 60km reizen helpt daar zeker niet aan mee.

(En verder: laat het meewegen in je keuze als er weer verkiezingen zijn en sluit je aan bij de vakbond. Het zijn allemaal langzame wegen, maar dat zijn de middelen die je hebt.)

Verootjoo: zal inderdaad niet in de taakomschrijving staan, maar een goedgeplaatst kopje koffie maakt wel het verschil tussen zorg en productie, tussen als mens omgaan met mensen, of een veredelde lopendeband-dienst draaien.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 22:21

itsmi schreef:
Ik herken het wel. Bij ons ook de magnetron washandjes ingevoerd. Ze verwachten dan ook dat we de tijd die we hiermee overhouden, besteden aan de cliënt. Maar hoezeer ik dat ook zou willen, ik red het niet! Het is gewoon te druk!
Ik wil ook mijn oude baan terug, met meer tijd voor de mensen en meer aandacht kunnen geven. Ik kan nu alleen de "basis" dingen doen, daarna administratie en allerhande klussen die erbij komen.
Pauze nemen heb ik al heel lang niet meer fatsoenlijk gedaan. Ik werk vaak door in mijn pauze.

Sta vaak ook alleen vanaf 12 uur. Of gewoon de hele dag alleen. (maar dat komt dan door zieken. Niet zo gepland). En ja, als ik alleen sta vanaf 12 uur, hoe kan ik dan pauze nemen?

Ook met kerst was het verschrikkelijk. 1e kerstdag, avonddienst, zonder gastvrouw. Dus moest medicijnen zelf doen, eten zelf doen en heb 3 cliënten die geholpen moeten worden met eten. De ene gevraagd of zijn vrouw wilde helpen, en de andere 2 cliënten naast elkaar gezet met mezelf ertussen in, zodat ik ze allebei tegelijkertijd kon helpen. Tussendoor de rest nog eens geholpen met brood smeren of als ze nog iets anders wilden. Het is echt schandalig..

Ik ga zelf ook niet meer met plezier naar mijn werk. Ben stiekum al aan het rondkijken naar een andere baan, maar wat jij zegt, het is lastig om ergens anders te gaan werken en het vertrouwde los te laten, Waar je het toch altijd naar je zin hebt gehad. Moeilijk.

Maar zeker voor jou met 60km zou ik zeker gaan zoeken naar iets anders in de buurt. Je moet ook nog quality time voor jezelf inzetten, en als je minder ver hoeft te reizen, kan je die tijd lekker vor jezelf gebruiken.



Wij hebben drie gewonern die geholpen moeten worden met het eten ik zit dan altijd al tussen twee bewoners in de andere deelt maaltijden uit en helpt de anders als je pech hebt moet je nog een paar keer weg lopen en heeft je bewoner koud eten.

Hier in de buurt komt ik uit bij ouderen zorg totaal niet mijn ding of NAH en dan wordt ik niet aangenomen omdat ik weinig ervaring heb met NAH en gedrags problematiek

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:24

koetjeboe schreef:
Wij hebben drie gewonern die geholpen moeten worden met het eten ik zit dan altijd al tussen twee bewoners in de andere deelt maaltijden uit en helpt de anders als je pech hebt moet je nog een paar keer weg lopen en heeft je bewoner koud eten.

Hier in de buurt komt ik uit bij ouderen zorg totaal niet mijn ding of NAH en dan wordt ik niet aangenomen omdat ik weinig ervaring heb met NAH en gedrags problematiek


Ja dat is bij ons ook, maar met kerst stond ik dus alleen. Dus niet een 2e persoon die de maaltijden uitdeelt, dat moest ik ook nog zelf doen. En dat terwijl het kerst was.

Tsja, als je dat er niet voor over hebt, dan zit er voor jou niks anders op dan te blijven waar je zit. Dat is dan je eigen keuze, ook al is dat uiteindelijk ook niet leuk..

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:24

Shadow0 schreef:
Verootjoo: zal inderdaad niet in de taakomschrijving staan, maar een goedgeplaatst kopje koffie maakt wel het verschil tussen zorg en productie, tussen als mens omgaan met mensen, of een veredelde lopendeband-dienst draaien.


Klopt, en hier krijgen ze ook echt wel koffie, maar het is de vraag of de verpleging dat moet en kan doen. Bij ons komen de mensen uit bed en gaan daarna naar welzijn en krijgen daar koffie. Of er komt een vrijwiller koffie drinken.
Gebeurt hier al jaren zo en hebben eigenlijk altijd tevreden mensen. :j het is ook een kwestie van slim taakverdelen ;)

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 22:28

verootjoo schreef:
koetjeboe schreef:
Ja dat is wel zo, alleen wij hebben bewoners waarbij de uren al op zijn met het alleen nog maar opstaan en naar bed gaan.
Dan heb ik het nog niet over toitet gang, zorg rondom de beademing voeding die een uur duurt.
Zo nu en dan wat pakken, zo gaat zo'n persoon 200% over de uren heen en hebben ze al de hoogte indicatie.
En zo hebben we er meer. Nu gaan ze dus kosten drukken door inco om te doen en zo een toilet gang over te kunnen slaan


En jij denkt dat zulke mensen alleen bij jullie wonen ;)
Als je zo vaak over de uren gaat heb je of de goede indicatie niet, of een barslecht timemanagement, of een barslecht geldmanagement.



Hier is al vaker na gekeken en er is gewoon niks meer te doen voor zo iemand, er valt niet nog meer te bezuinigen op haar zorg ze krijgen echt basis zorg niet meer in niet minder, hebben ze hoogste indicatie, hoger gaat niet dat moet je beginnend dementerend zijn of zo dan wil het nog wel. maar heb het hier over jonge mensen.

En ik denk niet dat dit soort mensen alleen bij ons wonen dat zeg ik niet alleen het probleem is wel heel groot bij ons omdat we zeer intensieve zorg hebben.
Veel bewoners kunnen alleen met de ogen knipperen en praten.
Heb je zelf in de LG gewerkt en dan mensen mensen in een vergevorderd stadium van ms, duchenne, verschillende spierziekten.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:28

ik loop momenteel stage op pg. Hier vind ik bepaalde dingen ook erg frustrerend.
Bewoonster die krijgt gewoon een stempel op zich gedrukt, mw heeft het een tijdje Wat moeilijker gehad en hierdoor hebben ze gekozen om haar op bed te laten. Had daardoor een verminderde eetlust en wilde totaal niks meer.
Nadat ze een paar keer had aangegeven dat ze wel uit bed wilde hebben we dit besproken, nu mag ze eindelijk weer uit bed. Dat wat mw al die tijd wilde maar niet mocht van de verzorgende..

Mw gaat er nu elke dag uit, en ze vind het heerlijk! Geniet weer van het eten, en is weer wat spraakzaam. Zo alleen op een kamer doet iemand ook niet goed.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 22:31

verootjoo schreef:
Shadow0 schreef:
Verootjoo: zal inderdaad niet in de taakomschrijving staan, maar een goedgeplaatst kopje koffie maakt wel het verschil tussen zorg en productie, tussen als mens omgaan met mensen, of een veredelde lopendeband-dienst draaien.


Klopt, en hier krijgen ze ook echt wel koffie, maar het is de vraag of de verpleging dat moet en kan doen. Bij ons komen de mensen uit bed en gaan daarna naar welzijn en krijgen daar koffie. Of er komt een vrijwiller koffie drinken.
Gebeurt hier al jaren zo en hebben eigenlijk altijd tevreden mensen. :j het is ook een kwestie van slim taakverdelen ;)



Wij kunnen bijna geen vrijwilligers vinden want die kunnen het niet aan vinden het zo zielig enz.
Veel bewoners gaan er bij ons niet naar een ac omdat het te vermoeiend is en als ze wel gaan worden ze na drie uurtjes terug gebracht omdat ze er niks meer mee kunnen. ze zijn zo moe dat praten niet meer lukt en ze niet meer kunnen zitten

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:32

Ik werk ook zeer intensief. Alleen anders intensief dan jij :) en daar is dus nog minder geld voor beschikbaar.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 22:37

quera schreef:
Ik werk ook zeer intensief. Alleen anders intensief dan jij :) en daar is dus nog minder geld voor beschikbaar.



Kan je iets meer vertellen over je werk

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:39

Ik werk in een klinisch centrum voor mensen met een beperking in combinatie met psychiatrische problemen.

Vaak mensen die totaal ontregeld zijn en bij ons weer opgelapt worden voor zover dat kan

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:41

koetjeboe schreef:
verootjoo schreef:
Klopt, en hier krijgen ze ook echt wel koffie, maar het is de vraag of de verpleging dat moet en kan doen. Bij ons komen de mensen uit bed en gaan daarna naar welzijn en krijgen daar koffie. Of er komt een vrijwiller koffie drinken.
Gebeurt hier al jaren zo en hebben eigenlijk altijd tevreden mensen. :j het is ook een kwestie van slim taakverdelen ;)



Wij kunnen bijna geen vrijwilligers vinden want die kunnen het niet aan vinden het zo zielig enz.
Veel bewoners gaan er bij ons niet naar een ac omdat het te vermoeiend is en als ze wel gaan worden ze na drie uurtjes terug gebracht omdat ze er niks meer mee kunnen. ze zijn zo moe dat praten niet meer lukt en ze niet meer kunnen zitten


Dan zou ik serieus een andere stichting zoeken, als vrijwilligers zo reageren. Hier zijn onwijs veel vrijwilligers omdat er ook veel in geinvesteerd wordt.
En teruggebracht omdat ze er niks meer mee kunnen?? Worden er dan geen individuele activiteiten aangeboden...
Dit klinkt echt als een aparte stichting... Blij dat het bij ons niet zo gaat :n

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Bah werken in de zorg, heb er zo de balen van.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 22:49

Jawel dat wordt er wel gegeven alleen niet bij iedereen lijkt dat te werken, ze is gewoon heel snel moe.
En dan verslikt ze zich steeds en dan brengen ze haar weer terug zodat we haar op bed kunnen laten rusten.
Daarna gaat het weer beter tot ze rond 19.00 weer naar bed gaat omdat ze dood moe is.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Bah werken in de zorg, heb er zo de balen van.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 22:51

maar bedoel je stichtingen waar je vrijwilligers vandaan haalt.
Ken ik helemaal niet. heb je een naam van een stichting.
Nu krijgen we via vrijwilligers altijd maar voor korte duur.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:54

koetjeboe schreef:
maar bedoel je stichtingen waar je vrijwilligers vandaan haalt.
Ken ik helemaal niet. heb je een naam van een stichting.
Nu krijgen we via vrijwilligers altijd maar voor korte duur.


Nee, ik bedoel bij een andere zorgstichting, om te werken... Zoals jij beschrijft hoeft het echt niet overal te zijn hoor :)
Wij halen onze vrijwilligers overal vandaan. Maar er wordt ook heel veel tijd in geinvesteerd ;) goede vrijwilligers zijn nl goud waard.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Bah werken in de zorg, heb er zo de balen van.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 22:57

Ze hebben in het verleden wel meer vrijwillegers gehad. Maar waarom er nu niks meer van over is.....was voor mijn tijd.
Maar ga hier echt niet weg. Hou van die mensen. Het is zon leuke diverse groep. Maar moest wel ff me hart luchten.

Leen27
Berichten: 68
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:25

Zo herkenbaar allemaal. Ik werk met mensen met een verstandelijke en lichamelijke beperking. Tot nu toe was er meer geld voor deze doelgroep (dubbele beperking), maar de regering gaat drastisch inkorten. Afgelopen maand kregen we te horen dat heel veel collega's een andere baan moeten gaan zoeken. Sommige worden vervangen( door ongeschoolde, goedkopere krachten), andere worden gewoon niet vervangen. Ik hou mijn hart vast voor de kwaliteit van de zorg. Het viel mij al op de mensen in slechts twee diensten ingewerkt worden en dat een goede overdracht alleen kan in eigen tijd. En ja vrijwilligers, de meeste vrijwilligers werken er ook....