Keuze opleiding paardenosteopathie

Moderators: Muurp, Berdien, Hanmar, Murthul, Warboel, Dani, Leo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Loes

Keuze opleiding paardenosteopathie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 14:48

Hallo Bokkers,

Aangezien ik bijna klaar ben met mijn huidige studie en ik toch nog wel graag iets met paarden wil doen zit ik te denken aan de opleiding paardenosteopatie. Nu zijn er voor mij 2 keuzes. Alle voor- en nadelen op een rij

ICREO
- in de buurt van Breda
- paramedische opleiding nodig ( heb ik)
- 3 jarig (het laatste jaar is honden, interesseert me niet zo)

Hippo sofia
- 2 jaar
- geen paramedische opleiding nodig
- 20 km bij mij vandaan
- nieuwe opleiding.

Nu ken ik een osteopaat bij mij in de buurt en ik heb haar even gemaild. Zei geeft aan dat ik in haar ogen geen goede osteopaat wordt als ik voor de nieuwe opleiding van Hipposofia kies. Dit is een nieuwe opleiding dus er zijn nog geen verhalen van. Uiteindelijk krijg ik wel hetzelfde diploma.
Ik vind t erg lastig om een keuze te maken, breda is voor mij gewoon ong. 1.5 uur rijden en duurt 3 jaar waarvan ik het laatste jaar niet zo interessant vind. Aan de andere kant is de opleiding van hipposofia nieuw en zullen er ook nog wel wat haken en ogen aan zitten.

Help!! Wat zouden jullie kiezen? :o

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:05

Een beetje laat, maar ik ga toch nog reageren :+

Ik heb vorig jaar ook moeten kiezen voor een opleiding, en paardenosteopathie trok me geweldig. Maar nu is het wel zo dat er niet veel opleidingen zijn daarin, en vaak moet je dan eerst nog humane doen, en dat is echt niets voor mij. Na even zoeken kwam ik ook terecht bij Hippo Sofia, ik heb hen gemaild, maar nu lang nadenken beslist om eerst een "normale" opleiding te doen, dus nu doe ik Taal- en Letterkunde, met het plan om hierna osteopathie te doen.
Van ICREO had ik nog niet gehoord, ik zal dat eens opzoeken, maar ik ben wel benieuwd of je intussen al een keuze hebt gemaakt?

~ The days belong to you ~

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie