Roer omgooien. Ervaringen?

Moderators: Shanna, Dani, Murthul, Warboel, Berdien, Hanmar, Muurp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Salsa

Roer omgooien. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 12:21

De kogel is door de kerk!

Na 9 jaar werken in een hele commerciële omgeving heb ik besloten mijn droom achter na te gaan en per sept 2014 te starten met een deeltijd HBO opleiding tot Docent Geschiedenis!

Waarom? Ik ben totaal niet gelukkig in het werk wereldje waarin in nu zit. Steeds het trappen naar onder en likken naar boven, over de rug van je collega´s je moeten `profileren´ en de bonussen gaan naar het hoger segment en aandeelhouders terwijl voor het werkvolk nog geen kerstpakket overblijft. En nee dit is niet overdreven en helaas ook realiteit bij veel ondernemingen van hetzelfde soort. Ieder zijn ding en snap dat er mensen zijn die hier een kick uit halen (ik ooit zelf ook) maar je wordt ouder en wijzer en bij mij is een tijdje geleden het kwartje al gevallen dat ik in deze omgeving niet tot mijn 67 wil blijven werken (dan moet ik nog 38 jaar :oo *slik*)

Geschiedenis is altijd een passie van mij geweest en als ik één ding geleerd heb de afgelopen jaren is dat coaching, presenteren, organiseren en kennis overdracht ontzettend bij me past. De keuze was dus relatief simpel hoewel ik even over de drempel heen moest stappen om dan ook echt opnieuw te beginnen. Maar ach je bent 28 en hebt nog een heel leven voor je dus wat is nou die 4 jaar aan studie?

Nu heb ik inmiddels al een behoorlijk vol leven. Ik heb een dochter van 2 en een zoon onderweg die wij in februari mogen verwelkomen. Ik werk 24 uur per week, mijn vriend heeft een goede baan waarin hij flexibel thuis kan werken en een papadag heeft en 2 setjes gezonde, in de buurt wonende, opa en oma´s.

Nu is het in sept het idee dat ik op woensdag van Arnhem naar Utrecht afreis voor een schooldag en na het tweede jaar zullen er stages bij komen. In theorie moet het allemaal gaan lukken maar OMG wat een sprong!

Wie heeft er ervaring met op latere leeftijd het roer om te gooien met een nieuwe studie en werk? Waar liepen jullie tegen aan en wat zijn DE tips om dit zo soepel mogelijk te maken?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:23

Geen ervaring mee maar respect dat je je droom achterna ga. (zou ik ook eens moeten doen)....

Succes... als je iets wilt komt het goed en ga ervoor.
Al hoewel ik het niet op werk gebied gedaan heb zijn wij 5 jaar geleden van het westen naar het noorden verhuisd en het ook niet makkelijk gehad maar wel gedaan...

Never live faster than your Guardian Angel can fly.....!!
Mando woont langs de A7 bij HMpaaltje 187,6.;-)

Enzo9

Re: Roer omgooien. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:53

Wat gaaf dat je het gaat proberen!! Zou me nu niet druk maken nog over de stages van jaar 2. Eerst maar jaar 1 doen en goed plannen hoe het met de kinderen zit, naar wie gaan ze toe welke dag etc. Het zal vast druk worden, maar waar een wil is, is een weg! Succes! :)

Prrrr
Moderator

Re: Roer omgooien. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:35

:wave:
Gewoon doen, dat is het. Ik heb er ook altijd tegenop gezien om te beginnen aan een studie die misschien pas na 8 jaar klaar is - en waar sta je over 8 jaar? Uiteindelijk toch gewoon gedaan. Natuurlijk kom je onderweg problemen tegen, maar die blijken (bijna) altijd wel oplosbaar. Daar leer je alleen maar meer van.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:37

Realiseer je wel dat het moeilijk is om een baan te vinden als docent Geschiedenis. Het is een van de weinige banen in het onderwijs waar een overschot in het aanbod is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie