Wie heeft er nog allemaal proefwerkweek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Re: Wie heeft er nog allemaal proefwerkweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:25

okidoki, dat scheelt dus. ik ben gisteren pas begonnen.

ik heb eerder te kampen met luiheid dan met een concentratie probleem. :o

Dynamite ik vrees dat als je nu moe bent die 2 hoofdstukken er niet in krijgt. beter kun je nu gaan slapen dan ben je frisser voor die van morgen.

Elastiek

Berichten: 567
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wie heeft er nog allemaal proefwerkweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 01:03

Wij hebben nu met school dan wel nog "clinic" dagen. Dat houdt in dat je voor maandag en dinsdag een sport kunt kiezen uit een lijst (bv. Yoga, handboogschieten, fitness etc.) En maandag t/m vrijdag vlg week is de vergaderweek voor de leraren.

Hoelang mogen jullie over één proefwerk doen?

flare
Berichten: 2213
Geregistreerd: 16-06-12

Re: Wie heeft er nog allemaal proefwerkweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 01:06

Verschillend, de meeste 50 min. andere 100 min.. valt nog mee :D
Ik kan niet slapen dus dan maar vast frans woordjes en jaartallen, begrippen en personen van geschiedenis in wrts zetten :P

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 01:09

FNews schreef:
okidoki, dat scheelt dus. ik ben gisteren pas begonnen.

ik heb eerder te kampen met luiheid dan met een concentratie probleem. :o

Dynamite ik vrees dat als je nu moe bent die 2 hoofdstukken er niet in krijgt. beter kun je nu gaan slapen dan ben je frisser voor die van morgen.

Wedden dat ik me morgen verslaap :') Ik ga mijn samenvatting (20 pagina's uit mn kop knallen morgen...) maar eens overlopen en goed lezen en denk morgen maar een beetje leren..

xOkidoki schreef:
Over dat concentratie gebrek etc. Dat had ik ook. Maar dat heeft met geheel andere redenen te maken bij mij.

Welke, als ik vragen mag? (als het persoonlijke zijn ofzo, hoef je echt niet te reageren :o )

bij mij luiheid in combinatie met te weinig drinken (zorgt daar blijkbaar ook voor) denk ik..
Maar heb het niet alleen tijdens het leren, betrap mezelf wel eens dat als ik tijdens het rijden naar de uitleg van mijn instructeur aan het luisteren ben, ik ineens aan iets totaal anders aan het denken ben... Oeps, even tot de orde roepen en weer luisteren. T komt wel allemaal binnen want ik weet wat ie zegt, maar toch denk ik aan totaal andere dingen (Hé waar is K?? Hé die plank is van kleur veranderd, nieuw paard langs de bak, welke deo heeft ie vandaag op?) echt verschrikkelijk, ook als ik met iemand zo aan het praten ben, ineens ben ik weg.
Ben goed in Ja en amen knikken dus tot nog toe heeft nog nooit iemand t in de gaten gehad.. :o

Elastiek

Berichten: 567
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 01:22

DynamiteS schreef:
xOkidoki schreef:
Over dat concentratie gebrek etc. Dat had ik ook. Maar dat heeft met geheel andere redenen te maken bij mij.

Welke, als ik vragen mag? (als het persoonlijke zijn ofzo, hoef je echt niet te reageren :o )

Thuissituatie. Ivm dat heb ik ook een slechte pww gemaakt. Heb nu 3 punten gezien, waarvan een 5,1 voor Frans (wat begrijpelijk is, de Franse taal zit niet in de familie I guess... :o ) een 5,6 voor wiskunde... Waar ik normaal vrij goed in ben. En een 5,8 voor biologie. Ik had me daar echt kapot aan geleerd, omdat dat ook niet zo mijn beste vak is. Had na afloop een redelijk goed gevoel over het proefwerk, maar fout gevoel dus. -O-

kyraties

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-11-12
Woonplaats: Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 08:16

Vandaag mijn laatste dag *\o/* En dan 3 weken vakantie! YEEAAHHH :D :D :D

aniek_joefy

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-01-13

Re: Wie heeft er nog allemaal proefwerkweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:02

Pfoe, jaloers op de mensen dieal klaar zijn!
Ik ben gisteren paa begonnen en heb vandaag pw ak en rekentoets

kyraties

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-11-12
Woonplaats: Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 13:12

Ik ben ook klaar :) VAKANTIIEEE

Kim_Evendi
Berichten: 812
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:31

Heb helaas vanochtend mijn SE aardig verknald -O-

Maar ik ben wel klaar *\o/* (m.u.v. woensdag inhaal SE..)

aniek_joefy

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-01-13

Re: Wie heeft er nog allemaal proefwerkweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:38

Waar is mijn concentratie heen? Pfff zit al anderhalf uur, ja nu ga ik echt leren, oh nee toch niet. *zucht*
Ik wil ook vakantie!!!

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:26

@xOkidoki

oeww das klote :n
mijn hoofd zegt dat ik een goed examen heb gemaakt, maar mn gevoel zegt van niet.. had vandaag aardrijkskunde en echt veel te weinig geleerd.. :/

ik ben vandaag thuisgekomen, honden verzorgd, gegeten, nog een keer de hondjes uitgelaten en ben op de bank gedoken, was écht op! Deze week veel te weinig rust en veel te veel leerstof gehad.. Vandaag niks gedaan, morgen weer de hele dag (proberen, gezien ik, als ik moet leren, geen rust in mijn kont heb..) leren en zondag een groot deel.

Ik heb nog 3 dagen te gaan na vandaag, zou zo graag willen dat ik al klaar was! Kijk zo tegen mijn laatste 3 examens op.. :( Heb dit jaar nog amper een voldoende gehaald voor wiskunde en chemie en biologie vind ik echt moeilijk.. |(

Elastiek

Berichten: 567
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:09

DynamiteS schreef:
@xOkidoki

oeww das klote :n
mijn hoofd zegt dat ik een goed examen heb gemaakt, maar mn gevoel zegt van niet.. had vandaag aardrijkskunde en echt veel te weinig geleerd.. :/

ik ben vandaag thuisgekomen, honden verzorgd, gegeten, nog een keer de hondjes uitgelaten en ben op de bank gedoken, was écht op! Deze week veel te weinig rust en veel te veel leerstof gehad.. Vandaag niks gedaan, morgen weer de hele dag (proberen, gezien ik, als ik moet leren, geen rust in mijn kont heb..) leren en zondag een groot deel.

Ik heb nog 3 dagen te gaan na vandaag, zou zo graag willen dat ik al klaar was! Kijk zo tegen mijn laatste 3 examens op.. :( Heb dit jaar nog amper een voldoende gehaald voor wiskunde en chemie en biologie vind ik echt moeilijk.. |(

Ach meid toch... Komt wel goed! Je doet wat je kunt en meer kun je niet doen. Mijn gevoel is meestal fout, dus hopen bij jou ook en dat je een goed examen hebt gemaakt.
Mag ik vragen hoe je leert?
Dus bv samenvattingen maken, in stukjes leren, dus niet alles in één keer ?

Don't worry, it will be fine. :(:)

Weet je waarom je als je moet leren geen rust in je kont hebt?

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:58

xOkidoki schreef:
DynamiteS schreef:
@xOkidoki

oeww das klote :n
mijn hoofd zegt dat ik een goed examen heb gemaakt, maar mn gevoel zegt van niet.. had vandaag aardrijkskunde en echt veel te weinig geleerd.. :/

ik ben vandaag thuisgekomen, honden verzorgd, gegeten, nog een keer de hondjes uitgelaten en ben op de bank gedoken, was écht op! Deze week veel te weinig rust en veel te veel leerstof gehad.. Vandaag niks gedaan, morgen weer de hele dag (proberen, gezien ik, als ik moet leren, geen rust in mijn kont heb..) leren en zondag een groot deel.

Ik heb nog 3 dagen te gaan na vandaag, zou zo graag willen dat ik al klaar was! Kijk zo tegen mijn laatste 3 examens op.. :( Heb dit jaar nog amper een voldoende gehaald voor wiskunde en chemie en biologie vind ik echt moeilijk.. |(

Ach meid toch... Komt wel goed! Je doet wat je kunt en meer kun je niet doen. Mijn gevoel is meestal fout, dus hopen bij jou ook en dat je een goed examen hebt gemaakt.
Mag ik vragen hoe je leert?
Dus bv samenvattingen maken, in stukjes leren, dus niet alles in één keer ?

Don't worry, it will be fine. :(:)

Weet je waarom je als je moet leren geen rust in je kont hebt?


Helaas, zit mijn gevoel meestal wel goed.. :+ :/
Ik vat samen en probeer op tijd te beginnen, maar met de examens is het veel te veel in 1 keer en dat krijg ik moeilijker verwerkt. Dan wordt het bij mij echt last minute leren door zo snel mogelijk zo veel mogelijk in mn kop te stampen om nog een beetje te kennen voor de examens..

Euhm.. gebrek aan interesse denk ik :+ Samenvatten gaat vrij goed, leren kan ik niet stil zitten, ik wissel steeds van houding, gedachten vliegen alle kanten op etc etc..

En t k*tte is nog het meest, dat ik irritant streng ben voor mezelf en heel perfectionistisch, in alles. Ook met het paardrijden. Dit tot grote ergernis van mijn moeder en vorige instructrice, want als iedereen tevreden is over mijn proef kan ik blijven mierenneuken en zie ik vooral wat er fout aan is.
Had een tijdje geleden mijn ''eerste wedstrijd'' (HC een FNRS proefje op de manege :+ ) voor de ervaring van paardlief (zijn ook nog niet klaar voor wedstrijd, maar vriendin vroeg of ik meeging) en ik dacht vantevoren al dat ik blij zou zijn als ik haar een beetje fatsoenlijk mn proefje zou kunnen rijden. Nou, begon al met te weinig tijd om los te rijden (dik half uur ingelopen), proef in, ik op de automatische piloot. Heb ook gaten in mn geheugen van tijdens de proef, ik begon en ik eindigde met een groet en wat daartussen is gebeurd weet ik niet meer.. Máár paardje was heel braaf en na 2 rondjes niet meer bang voor de hekjes! Heb mn oefeningen allemaal gereden en 217 punten gehaald :) Iedereen tevreden, behalve ik omdat ik het niet goed genoeg vond gaan en liever wat meer ontspannen de ring was door gegaan... Mn moeder ontplofte zowat toen ik het haar vertelde, had ik zo'n goede proef gereden voor de eerste keer terwijl we er nog lang niet klaar voor waren, was ik weer niet tevreden..

Ook met toetsen, heb ik goed geleerd en een 9, ben ik echt niet tevreden, dat moet een 10 zijn. De vakken waar ik lager als een 8 voor haal ben ik niet tevreden..

Nu ik dit lees, snap ik steeds meer waarom mijn moeder me zo irritant vind over zulke dingen... :+

Elastiek

Berichten: 567
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wie heeft er nog allemaal proefwerkweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 01:04

Oh, ik ben al blij als ik hoger dan een 5,5 heb. Voor sommige vakken dan.

Nu ik jou post zo lees (en voel je nu niet aangevallen) snap ik idd ook waarom je moeder je irritant vind over dat zulk dingen. :+

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Re: Wie heeft er nog allemaal proefwerkweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 01:19

ik aan de ene kant ook wel, aan de andere kant weer niet omdat ik minstens een 7 wil halen voor mijn moeilijke vakken en minimaal een 8,5 à 9 voor mijn goede vakken..

Voel me ook niet aangevallen, ik snap haar ook wel hoor haha xD
Haar vader was ook zo, kwam ze thuis met een 9 moest het een 10 zijn. Ze heeft altijd gezegd dat als ze een kind zou krijgen, ze die niet zo zou opvoeden. Hoeft ook niet, dochterlief doet het zelf wel :+

Ik kwam zo thuis van die wedstrijd en had het er zo met haar over, ik zo: Eigenlijk best k*t dat ik nooit tevreden ben..
Hèhè, je hebt eindelijk eens door dat je irritant kritisch bent tegen jezelf! :+

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 01:19

Perfectie is goed genoeg he ;)

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 01:34

Mijne begint na de vakantie pas, dat is dan ook gelijk de laatste voor m'n examens besef ik me net :oo
Nu vooral druk met allerlei presentaties, verslagen etc. Komende donderdag moeten we ook al PWS inleveren...
Ik heb er alleen totáál geen zin meer in. En dan bedoel ik niet de standaard 'ik heb geen zin meer', maar ik kan het gewoon niet meer opbrengen om met school bezig te gaan. Vind het gewoon zo verschrikkelijk saai. Liefste stop ik nu meteen en ga ik het leger in of bij de politie, maar dat lijkt me niet zo'n goed plan. :+ Er zit dus niks anders op dan dit laatste halfjaartje nog ff keihard door te gaan. Hopen dat ik slaag en dan ben ik helemaal van de middelbare school af :D

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Re: Wie heeft er nog allemaal proefwerkweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 01:59

Jaloers, ik moet nog 3 jaar :(

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie heeft er nog allemaal proefwerkweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:31

Ik moet hierna ook nog 2 jaar :(

Anoniem

Re: Wie heeft er nog allemaal proefwerkweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:32

Waah ik moet nog 4 jaar :')

EmmaVZ

Berichten: 2706
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Re: Wie heeft er nog allemaal proefwerkweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 13:24

En ik ben al van de middelbare af haha. Nog wel 3 jaar MBO, maar oke :')

Elastiek

Berichten: 567
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wie heeft er nog allemaal proefwerkweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:30

Ik nog 2 jaar haha

kyraties

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-11-12
Woonplaats: Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 19:01

Ik moet nog 4 jaar :'(

FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Re: Wie heeft er nog allemaal proefwerkweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:03

Wat doen jullie allemaal voor richting?

Anoniem

Re: Wie heeft er nog allemaal proefwerkweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:15

Emc2= Erasmus Master Class, gymnasium maar anders uitgevoerd zeg maar :) Hoop dat ik volgend jaar kan doorstromen naar gymnasium!