Equête voor rundveehouders (melkveebedrijven)

Moderators: Dani, Polly, khirshanta, Shanna, Leo, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Picassox

Equête voor rundveehouders (melkveebedrijven)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 13:29

In het kader van mijn wetenschappelijke onderzoek voor school wil ik graag kort een aantal vragen via deze weg stellen aan (zonen/dochters/contactpersonen/etc. van) rundveehouders. De enquête vindt normaliter telefonisch plaats, maar ik hoop via deze weg ook een aantal antwoorden te kunnen krijgen.

De enquênte is met name bedoeld voor rundveehouders (melkvee) die koeien het hele jaar of een gedeelte daarvan huisvesten in een stal waar zich ligboxen bevinden.

Alvast bedankt voor de moeite! :)

Naam bedrijf:
Plaats bedrijf:
Tel. bedrijf: (liefst per privébericht)
Contactpersoon: (degene die antwoord heeft gegeven op de vragen)

1. Hoeveel koeien heeft u op uw bedrijf?

2. Welk strooisel wordt gebruikt in de ligboxen? Welk merk? En waarom voor dit strooisel/bodembedekker gekozen?

3. Welke investering heeft u gedaan voor dit strooisel/bodembedekker of hoe veel betaald u voor het strooisel maandelijks/wekelijks/halfjaarlijks?

4. Hoe vaak vervangt u het strooisel/bodembedekker in de ligboxen?

5. Kunt u aangeven hoe vaak u gemiddeld genomen te maken hebt met de ziekte van Mortellaro? Hoe veel ziekte gevallen zijn er per jaar of per 5 jaar (of in het verleden geweest)?

6. Heeft u gehoord over gedroogde koeien-/paarden-/kippen- mest in de ligboxen? Wat zou voor u een reden zijn om dat wel of niet te gebruiken?

7. Heeft u belangstelling voor gratis strooisel voor de ligboxen in de vorm van paardenmest? Waarom?

8. Wanneer bewezen zou worden dat paardenmest leidt tot reductie van de ziekte van Mortellaro, zou u dan overwegen paardenmest in uw ligboxen te gebruiken? Waarom?

9. Heeft u mogelijkheden/materieel om paardenmest op te halen bij een hippische ondernemer?

10. Wanneer u paardenmest gratis kan ophalen en gebruiken in uw ligboxen, zou u het dan willen ophalen?

Ontzettend bedankt voor het invullen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie