ik weet het even niet meer....

Moderators: Muurp, Berdien, Hanmar, Murthul, Warboel, Dani, Leo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

beestenfreak

ik weet het even niet meer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 12:56

hallo,
Ik zit nu in het tweede jaar van mij opleiding tot docent beeldende vorming aan de kunstacademie. Echter begin ik er steeds meer achter te komen dat mijn passie hier echt niet ligt. Vorig jaar vond ik het leuk, hele lieve mensen ontmoet en de studie was wel zwaar maar nog te doen.
dit jaar is echter het curriculum aangepast. Nu maak ik dagen van 9 tot 5, en daar komt nog iets meer dan 3 uur reistijd bij. Ik sta elke dag om 6 uur op en ben om kwart voor 7 thuis (op dinsdagen om half 11 ivbm avondcollege). Ik heb werkelijk nergens meer tijd voor en dat breekt je echt op als je een studie doet waar je geen plezier meer in hebt en geen toekomst meer in ziet. Op kamers gaan is financieel gezien geen optie.

Maar nu het probleem: ik ben dus op zoek naar een nieuwe opleiding. Echter is het op internet allemaal echt een ongeregeld zooitje. Ik kan vrijwel nergens een goede lijst vinden van erkende opleidingen en de site van DUO is een doolhof zonder duidelijke antwoorden.
Daar komt nog eens bij dat ik werkelijk geen idee heb wat ik wel zou willen studeren. Ik heb een studie natuurgeneeskunde voor dieren en paarden osteopathie op het oog maar dit zijn beide geen erkende opleidingen. Om dit te betalen + de studieschuld van mijn huidige opleiding is (nog) geen optie.
Daarbij wil ik een diploma waarmee ik een redelijk zekere kans heb op een baan.
Mij voorkeur gaat uit naar een deeltijdopleiding, maar hiervoor zijn vaak vooropleidingen vereist.

Kortom: weet iemand een erkende HBO opleiding welke niet al te zwaar is en waar ik iets aan heb?
kan ik ergens een lijst vinden met opleidingen?
heeft er iemand in een soortgelijke situatie gezeten en hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik weet het echt even niet meer. Momenteel ben ik door dit probleem gewoon echt ongelukkig, ben constant moe en heb nergens meer energie voor. Ik heb echt het idee dat ik alles zelf moet uitzoeken.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Goof

Re: ik weet het even niet meer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:58

Wat vind je hier niet leuk?
Je lange dagen? Het docent worden? Het vak dat je studeert?
Als het puur om de lange dagen gaat, ga deze dan in deeltijd doen.
Als het gaat om het docent worden, ga dan een hele andere richting op. En als dat je wel wat lijkt, maar het vak niet, kies dan een andere, deeltijd!!, opleiding.
Docentenopleidingen komen sowieso in deeltijd.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 13:10

Ik wil hierna geen docent worden. De andere opties die overblijven na de opleiding zijn werken in een museum of autonoom kunstenaar wat ik ook niet echt zie zitten.
De opleiding zou ik an sich wel af kunnen maken, maar dit is echt een opleiding waar je eigenlijk volledig voor moet gaan en waar je je helemaal voor moet geven. kunst interesseert mij daar niet genoeg voor en hierdoor gaat het schrijven van scripties ed waarbij je je eigen mening en visie moet geven niet meevallen.
Daarbij moet je na de opleiding mensen enthousiast zien te krijgen voor kunst, wat imo niet gaat als je zelf het enthousiasme mist.
Deeltijd is voor deze opleiding alleen mogelijk als je al een docentenpapiertje hebt.

misschien komt het heel raar over dat ik zeur over lange dagen, maar het is voor mij echt geen doen aangezien er ook nog aardig wat huiswerk bij komt kijken.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:23

Maar is het niet handiger om te bedenken wat je wèl leuk vindt?

In het trotse bezit van een Wilhelmina-pepermunt etende Wilhelmina-kat
Living is easy with eyes closed.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie