Wat verdien je bij HEMA?(15jaar)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
femkeonneke

Berichten: 178
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Duiven

Re: Wat verdien je bij HEMA?(15jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 12:30

Bij hema mag ke al werken als je 15 bent hoor?

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Wat verdien je bij HEMA?(15jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:35

Daar wel ja. :j
Maar ik werk bij een supermarkt. :)

Raineri
Berichten: 6239
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wat verdien je bij HEMA?(15jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:41

Hema, tsja, slechte ervaring met de hema, hoor ik helaas van meer mensen. Maar hopelijk is jouw vestiging wel leuk!!
Hema betaalt uit in minimum loon, ze betalen niet super goed. Ik raad je aan om te wachten tot je 16 bent, je mag immers ook nog geen kassa.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:02

Ik zou me niet teveel laten leiden door slechte ervaringen van anderen, sommige mensen snapten ook niet waarom ik voor mijn werkgever ging werken, maar ze betalen altijd op tijd en ik heb ze nog nooit betrapt op een fout in mijn uren, ze zijn flexibel met inroosteren (ik werk altijd meer dan mijn contracturen, maar krijg ook makkelijk vrij) en ze zijn een van de weinige werkgevers die nog vaste contracten geven en niet aan leeftijdsdiscriminatie doen. (Waar kom je als twintigjarige tegenwoordig nog aan de bak of wordt je contract nog verlengd als je er al werkt?)

Danique: TS is echt nét 15, dus dan moet ze nog een jaar wachten. Ze kan beter nu alvast beginnen, grote kans dat ze op haar zestiende meteen achter de kassa mag.

xSlvnaJarig
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:09

Hier ook, verdiende als 15 jarige €4 netto per uur, ging niks vanaf omdat ik niet over die belasting grens (kon komen) kwam. Volgens mij mag je een €1200 belastingvrij verdienen per jaar (vooral als je onder de 18 jaar bent), maar ik kan het zo 1 2 3 niet vinden.

Bij mij wordt ook geen belasting afgehouden op mijn loon, krijg gewoon mijn loon, belasting (bepaald percentage) gaat eraf maar het zelfde bedrag komt er ook weer bij.

Zelf ook heel flexibel qua uren, als ik me verveelde en vroeg of ik kon komen werken was het vaak 'Prima, kom maar' en in mijn vakanties neem ik altijd de ochtenden van iemand over die een paar dagen vrij wilt. Maakt niemand wat uit.

Konstatine, vriend van me verdiend iets van €13 p/h en is 18 jaar, andere collega van me verdiend dat met 21 jaar, weer andere (met handicap) over de €20 al moet die hier wel wat van afstaan. Allemaal in de zelfde supermarkt en de zelfde ploeg.

lepolight

Berichten: 764
Geregistreerd: 16-12-06
Woonplaats: België-Oudenaarde

Re: Wat verdien je bij HEMA?(15jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:20

Wat een verschil met Belgie zeg ! :oo

Gebruikerit
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wat verdien je bij HEMA?(15jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:13

Bij de Hema verdien je vanaf 18:00 (tot 21:00) 133%, zaterdag vanaf 14:00 ook 133% en zondag inderdaad 200%. Verder verdien je inderdaad minimumloon, maar die extra's zijn wel fijn, aangezien je waarschijnlijk toch in het weekend (en vanaf 16 ook 's avonds) zal werken.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:16

Ik kreeg toen 2,72 per uur volgens mij :)

mirco_lover schreef:
Bij de Hema verdien je vanaf 18:00 (tot 21:00) 133%, zaterdag vanaf 14:00 ook 133% en zondag inderdaad 200%. Verder verdien je inderdaad minimumloon, maar die extra's zijn wel fijn, aangezien je waarschijnlijk toch in het weekend (en vanaf 16 ook 's avonds) zal werken.


Ik ben 3 jaar parttimer voor weekenden geweest maar heb nooit 133% ontvangen op zaterdag?

Verder lees ik dat veel mensen slechte ervaringen hebben bij de HEMA? Ik heb er 3 jaar met hartstikke veel plezier gewerkt, het verschilt echt per filiaal dan en wat je er zelf van maakt. Ik heb echt redelijk wat geld verdient daar, zeker in de vakantie's. Prima werken daar :) Ik heb zelf enorm slechte ervaringen met supermarkten, terwijl daar ook genoeg mensen werken.

Gebruikerit
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:20

Courses schreef:
Ik kreeg toen 2,72 per uur volgens mij :)

mirco_lover schreef:
Bij de Hema verdien je vanaf 18:00 (tot 21:00) 133%, zaterdag vanaf 14:00 ook 133% en zondag inderdaad 200%. Verder verdien je inderdaad minimumloon, maar die extra's zijn wel fijn, aangezien je waarschijnlijk toch in het weekend (en vanaf 16 ook 's avonds) zal werken.


Ik ben 3 jaar parttimer voor weekenden geweest maar heb nooit 133% ontvangen op zaterdag?


Waar ik werk (en dat is al minstens 5 jaar zo), krijg je zaterdag vanaf 14:00 133% en het laatste uur (18:00-19:00) zelfs 200%. Wij hebben wel ruime openingstijden (elke dag 9-19, donderdag tot 21:00 en zondag (elke zondag) 11-18).

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Wat verdien je bij HEMA?(15jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:26

Eigen filiaal toevallig?

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Wat verdien je bij HEMA?(15jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:58

Toen ik 15 was en bij de Hema werkte verdiende ik 2,80. Dat is zo'n 6 jaar geleden.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:58

Pion schreef:
Alwiene schreef:
Belasting zal je nog niet veel mee te maken krijgen. Je baas zal loonheffingskorting gaan toepassen, dat wil zeggen dat je over ongeveer de eerste 6000 euro die je in een jaar verdiend geen belasting hoeft af te dragen. Je kan zelf wel nagaan dat je met zo'n laag loon en zo weinig uren niet snel aan dat bedrag zal komen :)


Ik verdien minder maar draag toch echt belasting af sinds ik in loondienst werk.
Ieder jaar kan ik belasting terugvragen.
Met (laag bedrag) of zonder loonheffingskorting (hoog bedrag).


Dat kan goed te maken hebben met de manier waarop jouw werkgever rekent. Als je wel over dat bedrag heen gaat is het namelijk ook niet zo dat je de eerste maanden geen belasting betaald en zodra je er overheen gaat wel. Er wordt naar de verwachting over een heel jaar heen gekeken. Is de verwachting van jouw baas (of gewoon zijn rekenmethode, het komt vaker voor) dat jij in de loop van het jaar over de belastingvrije grens zal gaan dan wordt er toch alvast een deel belasting voor je afgedragen. Omdat aan het einde van het jaar dan blijkt dat je helemaal niet over die grens bent gegaan kan je die betaalde belasting gewoon weer terugvragen :)

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:23

imd schreef:
lifeofmarit schreef:


Vakken aanvullen, meer nog niet. Vanaf je 16e kun je kassa en dan verder naar de klantenservice of de food afdeling.

Ja, dit is omdat er allemaal economische dingen zijn waarvan ik niet weet hoe ik dat uit moet leggen. :P

Economische dingen? Volgensmij is dat puur juridisch hoor.. Onder de 16 mag je gewoon nergens kassa draaien, waar je ook werkt..


Ik doel hier op de belasting, niet op de kassa

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:28

[/quote]

Vakken aanvullen, meer nog niet. Vanaf je 16e kun je kassa en dan verder naar de klantenservice of de food afdeling.

Ja, dit is omdat er allemaal economische dingen zijn waarvan ik niet weet hoe ik dat uit moet leggen. :P[/quote]
Economische dingen? Volgensmij is dat puur juridisch hoor.. Onder de 16 mag je gewoon nergens kassa draaien, waar je ook werkt..[/quote]


Geld dat ook voor stage lopen? Want ik deed al kassa toen ik 14 was. Of was de baas toen in overtreding? Vind het wel een beetje vreemd, zo moeilijk is kassa werk niet en rekenen leert iedereen al op de basisschool. En tegenwoordig hief je niet een smeer te kunnen rekenen achter de kassa! (Met die ouderwetse kassa s van 16 jaar geleden nog wel.)

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:52

Ik heb een jaar bij een HEMA-filiaal (geen franchise dus) gewerkt, met veel plezier hoor. Moest helaas ontslag nemen omdat ik op reis ging, maar anders had ik er nog wel een tijdje gewerkt. Heb me er erg goed vermaakt.

fohadie schreef:
imd schreef:
Economische dingen? Volgensmij is dat puur juridisch hoor.. Onder de 16 mag je gewoon nergens kassa draaien, waar je ook werkt..

Geld dat ook voor stage lopen? Want ik deed al kassa toen ik 14 was. Of was de baas toen in overtreding? Vind het wel een beetje vreemd, zo moeilijk is kassa werk niet en rekenen leert iedereen al op de basisschool. En tegenwoordig hief je niet een smeer te kunnen rekenen achter de kassa! (Met die ouderwetse kassa s van 16 jaar geleden nog wel.)

Ik kan de wet even niet vinden, maar volgensmij wel. Heeft ook niets te maken met moeilijkheidsgraad oid, ik vermoed meer met verantwoordelijkheid en een bepaalde druk.

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:57

Ik vond de Hema echt leuk! Heb er een jaar gewerkt van mijn 15e tot mijn 16e. Ik verdiende 2,56 per uur toen, maargoed. Beter iets dan niets.
Ik werkte dan de gehele zaterdag en deed echt alles. Vond het echt heel leuk. Echt een aanrader :) Ik werkte ook op koopzondag, dit word inderdaad 200% uitbetaald.