[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:00

Indd! Ik ga gewoon door met oefenen! :)

Anoniem

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:44

Ik heb tijdens mijn rijlessen 1 keer geoefend met mijn vader, maar daarna heb ik het afgewezen. Het risico is te groot, als je wel gepakt word mag je je rijbewijs een hele tijd niet halen en volgens mij kon m'n vader die van hem dan ook inleveren. Daarnaast is het gewoon gevaarlijk, het is niet voor niets dat een instructeur toegang heeft tot de pedalen. Op een grote oprit of een super leeg parkeerterrein soit, maar echt oefenen vind ik niet slim.

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:57

Emmaa_ schreef:
Ik heb tijdens mijn rijlessen 1 keer geoefend met mijn vader, maar daarna heb ik het afgewezen. Het risico is te groot, als je wel gepakt word mag je je rijbewijs een hele tijd niet halen en volgens mij kon m'n vader die van hem dan ook inleveren. Daarnaast is het gewoon gevaarlijk, het is niet voor niets dat een instructeur toegang heeft tot de pedalen. Op een grote oprit of een super leeg parkeerterrein soit, maar echt oefenen vind ik niet slim.


Het oefenen gebeurt hier ook alleen op eigen terrein hoor ;). Inderdaad, als je gepakt wordt, heeft dat vervelende gevolgen. Ik heb het geluk dat er op ons erf best een 'lang' stuk is, waar je al snel zo'n 50 km/h kunt rijden, en dus het schakelen en optrekken goed kunt oefenen :) .

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:59

Ga in safaripark beekse bergen rijden, das op eigen terrein :')

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:00

Volgende week donderdag ga ik beginnen :):)

Ik start met een hele dag les op een verkeersoefenterrein in Almere, mogelijk nog een tweede dag en daarna over op rijlessen op de weg. Dit leek wel een goede met nul rijervaring om zo eerst de auto te begrijpen en dan pas de weg op. Ook al een beetje theorie aan het doornemen waarvan ik veel al wel weet heb ik het gevoel.

Jilletje

Berichten: 8175
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:47

LadyMadonna schreef:
Ga in safaripark beekse bergen rijden, das op eigen terrein :')

Omg nu wil ik dat :')

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:54

Ik ben afgelopen donderdag geslaagd voor de theorie!! Was mijn 1e poging :D *\o/*

Jilletje

Berichten: 8175
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:54

Gefeliciteerd!!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:56

+:)+ +:)+

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:30

Druppie7711 schreef:
Ik ben afgelopen donderdag geslaagd voor de theorie!! Was mijn 1e poging :D *\o/*


Gefeliciteerd! Donderdag was een goeie dag want ook ik heb mijn theorie bij de 1e poging binnengeharkt :)

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:36

Ik moest achter computer 13 toen zei ik ohnee ook dat nog! Nee zegt ze computer 13 is de gelukscomputer :D

Ik had 5 fouten bij gevaarherkenning, en 3 bij kennis en inzicht :)

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:52

Druppie7711 schreef:
Ik moest achter computer 13 toen zei ik ohnee ook dat nog! Nee zegt ze computer 13 is de gelukscomputer :D

Ik had 5 fouten bij gevaarherkenning, en 3 bij kennis en inzicht :)


Precies hetzelfde maar dan op computer nummer 5!

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:42

Gefeliciteerd!

Skinfaxi

Berichten: 245
Geregistreerd: 11-05-14
Woonplaats: Aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:56

Nou vandaag was het zo ver: afrijden..... En gezakt helaas.
Heel rottige situatie, we waren in een woonwijk aan het rijden, komt een auto van rechts. Dus geremd, wel wat aan de late kant dus we kwamen wat abrupt tot stilstand. Dus ik rijd daarna verder, maar half in shock van de stress zag ik de tweede auto die er nog achteraan kwam niet.... Echt heel stom want ik had dus mooi die auto geen voorrang gegeven waar dat wel moest.
Tot slot van de rekening was de eerste auto mijn rijbaan op gedraaid om daar vervolgens langs de weg te parkeren, weer abrupt gestopt. Ik had gewoon totaal geen overzicht meer op de situatie.
Ik baal echt wel een beetje aangezien de rijlessen echt top gingen en dan juist in het examen ik een wat moeilijkere situatie voor m'n neus krijg die nog niet in de lessen was voorgekomen. Nouja ik had het eigenlijk ook gewoon moeten kunnen natuurlijk dus wel terecht dat ik hem niet heb gehaald.

Iemand nog tips voor kruispunten waar je auto's slecht aan kunt zien komen? Ik rem wel vaak voor dit soort kruispunten maar soms heb ik het idee dat je bijna stil moet staan om het goed te kunnen zien. Maar dat lijkt me dan weer een slecht plan i.v.m. doorstroming.


Druppie7711 schreef:
Ik moest achter computer 13 toen zei ik ohnee ook dat nog! Nee zegt ze computer 13 is de gelukscomputer :D

Ik had 5 fouten bij gevaarherkenning, en 3 bij kennis en inzicht :)


Gefeliciteerd!!

Anoniem

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:40

Ik vind onoverzichtelijke kruispunten ook vaak lastig, maar heb op les geleerd en leer mezelf nu ook zo veel mogelijk aan dat ik hem terug naar z'n 1 schakel, koppeling ingedrukt hou of in ieder geval m'n voet in de buurt en dan rol ik heel langzaam het kruispunt op totdat ik goed kan zien of er auto's aan komen. Dat hoeft niet stapvoets, maar wel langzaam genoeg dat je (snel en veilig) kunt stoppen als er wel een auto aan blijkt te komen. Het is dan wel zaak dat je na zo'n kruispunt gelijk weer vlug doorrijdt en dus niet blijft hangen in het langzame rijden. Gewoon gas geven en weer opschakelen.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:52

Hee,

Sorry mensen heb echt een lange tijd niet gereageerd. Ik was helemaal klaar met autorijlessen en examens doen en zag het echt niet meer zitten. Gisteren voor de 4e keer praktijk examen en ben dan eindelijk geslaagd!! En weet dat er mensen zijn die het wellicht veel vaker hebben gedaan maar ik was de rijlessen zo beu, mijn instructeur wist ook niet goed wat we er nog aan konden doen. Mijn stomme zenuwen kwamen telkens maar terug met de examens... Elke keer als ik dit topic zag had ik geen zin om te reageren omdat ik dan weer moest vertellen hoe ik het verprutst had :') en dit had ik in het echt al tig keer aan mensen moeten uitleggen haha....

Ga nu eens even helemaal teruglezen!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:56

Gefeliciteerd!

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:59

Druppie7711 schreef:
Ik ben afgelopen donderdag geslaagd voor de theorie!! Was mijn 1e poging :D *\o/*


Gefeliciteerd!! Deed je snel, hoor ik niet vaak meer dat mensen slagen bij de eerste keer :D

Love2sk8 schreef:
Ik heb mij vandaag aangemeld bij de rijschool, en ik heb er alleen maar heel veel zin in! Ik heb een aantal keer geoefend met mijn vader, en het rijden zelf heb ik al aardig onder de knie. De andere weggebruikers lijken me de grootste uitdaging :Y) Net ook meteen even een oefenexamen theorie gedaan, en daar had ik 2 punten te weinig (dat dan wel zonder leren, aangezien ik m'n boeken etc nog niet heb ;) ) Alle tips voor de rijlessen en leren van de theorie zijn welkom!

Fijn dat je er zin in hebt, dit zal alleen al veel gaan helpen. Ik zelf zat bijna altijd met tegenzin achter het stuur in het begin omdat ik het spannend vond en omdat ik er niet tegen kon dat ik het in het begin niet onder de knie kreeg. Enige tip die ik je zou willen geven is, vraag zo snel mogelijk je theorie-examen aan. Ik heb daar te lang mee gewacht en ben toen ook nog 3/4 keer gezakt (Weet t niet eens meer :') ) en ik ben echt niet dom maar op een of andere manier lukte mij het niet.

Femke_Nikita schreef:
Druppie7711 schreef:
Ik ben afgelopen donderdag geslaagd voor de theorie!! Was mijn 1e poging :D *\o/*


Gefeliciteerd! Donderdag was een goeie dag want ook ik heb mijn theorie bij de 1e poging binnengeharkt :)

Ook gefeliciteerd!!!

Skinfaxi schreef:
Nou vandaag was het zo ver: afrijden..... En gezakt helaas.
Heel rottige situatie, we waren in een woonwijk aan het rijden, komt een auto van rechts. Dus geremd, wel wat aan de late kant dus we kwamen wat abrupt tot stilstand. Dus ik rijd daarna verder, maar half in shock van de stress zag ik de tweede auto die er nog achteraan kwam niet.... Echt heel stom want ik had dus mooi die auto geen voorrang gegeven waar dat wel moest.
Tot slot van de rekening was de eerste auto mijn rijbaan op gedraaid om daar vervolgens langs de weg te parkeren, weer abrupt gestopt. Ik had gewoon totaal geen overzicht meer op de situatie.
Ik baal echt wel een beetje aangezien de rijlessen echt top gingen en dan juist in het examen ik een wat moeilijkere situatie voor m'n neus krijg die nog niet in de lessen was voorgekomen. Nouja ik had het eigenlijk ook gewoon moeten kunnen natuurlijk dus wel terecht dat ik hem niet heb gehaald.

Iemand nog tips voor kruispunten waar je auto's slecht aan kunt zien komen? Ik rem wel vaak voor dit soort kruispunten maar soms heb ik het idee dat je bijna stil moet staan om het goed te kunnen zien. Maar dat lijkt me dan weer een slecht plan i.v.m. doorstroming.


Och wat balen, ik had dit tijdens mijn 2e keer praktijk examen...
Ik werd daar ook op gestraft, ik stond volgens de examinator half op de weg bij het kruispunt waardoor ik een andere auto hinderde. Maar er zat dus een heg waardoor ik de weg niet kon zien. Vind het tot op de dag van vandaag nogsteeds oneerlijk en begrijp nog steeds niet hoe ik dat anders had kunnen doen. Was tijdens het nabespreken nogal verdrietig en boos waardoor ik vrij weinig zei. Had het eigenlijk willen vragen. Maar zoals hierboven ook al werd gezegd, terug in de 1 en heeeeeeel langzaam naar voren rollen tot je het kan zien (bij onoverzichtelijke kruispunten dan) en ik heb gemerkt dat het heel belangrijk is om te laten zien dat je snapt wanneer iets onoverzichtelijk is of wanneer iets overzichtelijk is. Ik herstelde bij mijn examen gisteren bij een kruispunt namelijk mijn versnelling. Ik schakelde naar de 1 en zei toen hardop : "o, dit is helemaal niet nodig het is behoorlijk overzichtelijk" toen schakelde ik terug naar de 2 en toen was die man helemaal blij dat ik daar zelf op was gekomen haha

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:00

LadyMadonna schreef:
Gefeliciteerd!

Dankjewel! ;)

Miepmiept
Berichten: 2034
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:19

Gefeliciteerd voor de geslaagden! *\o/*

Vorige week eindelijk brief gehad van CBR dat ik toestemming krijg voor praktijk examen. Vanaf insturen eigen verklaring is er toch bijna een half jaar overheen gegaan.

Morgen theorie examen, hoop dat ik het haal want kan ik weer gaan lessen. Denk dat we dan wel gelijk ttt kunnen aanvragen, want duurt natuurlijk ook weer week of 8.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:22

Gefeliciteerd aan de geslaagden!

Ik heb deze week een weekje vrij. Instructeur heeft vakantie dus ik ook automatisch. Nog 6 weken tot mijn ttt en 8 weken tot examen! Ik kijk er echt onwijs naar uit.

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:42

Ik heb over ruim twee weken ttt en dan drie weken verplicht pauze, en dan vlak daarna examen.
Vind dat wel een beetje vervelend eerlijk gezegd. Zit ook net weer in een fase dat ik weer heel nerveus ben met rijden, en dan die pauze tussendoor helpt denk ik niet echt.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:59

Waarom heb je die pauze? Balen dat je zo zenuwachtig bent.

Ik merk wel bij mezelf dat ik de druk heel erg aan het opvoeren ben. Ik wil te perfect rijden.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:04

Waarom heb je een verplichte pauze? 29 november mag ik afrijden, super spannend.

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:52

Instructeur met vakantie.
Bij een ander lessen tussendoor werd afgeraden, maar het leek mij ook niet zo'n goed plan om drie weken te stoppen.