[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:06

Ik ben sinds vorige week overgestapt naar een andere Rijinstructeur en m'n zusje zat bij me in de auto en die zegt op een gegeven moment, maar hé Jess kijk nou wat er gebeurt, je zit gewoon te lachen in de auto!
Vond het gewoon echt oprecht leuk ookal ging het niet heel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:03

Van harte Benthe !

Fijn Jessica ! Is ook weer wennen gok ik


Hier is het kwartje eindelijk gevallen , hard aan mijzelf werken en vorige week ook weer zalig gereden . Durf nog niet zo snel de auto ergens tussen te 'gooien' op roridnes etc en mijn concentratie is nog niet altijd goed (zie ik een hond kakken als ik moet afslaan ,terwijl ik voorrang heb en ze wachten op mij :+ ) . 10 januari weer les ,2 weken erna examen dus ben benieuwd := :D

Pieneappel

Berichten: 494
Geregistreerd: 29-03-10

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 00:45

Mijn rijopleiding zit me echt niet mee.. nog steeds geen reactie van CBR vd medische keuring. (Verwachte datum was 19 december, ben al vanaf half september bezig met de gezondheidsverklaring)
En kreeg vandaag bericht van mijn rijinstructeur dat hij stopt met de rijschool.. Moet ik een andere rijschool vinden en daar weer aan wennen etc..

DeEenhoorn
Berichten: 2937
Geregistreerd: 23-05-13

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:10

Ik heb net eindelijk degene van mijn rijschool een appje gestuurd, omdat die rijschool voor mij niet echt werkt O:) dat heeft heel lang geduurd, ik denk minstens een halfjaar... nu geld terugkrijgen, theorie oefenen, oogtest doen (heb een oogoperatie gehad en draag nu ook een bril) en dan ondertussen weer kijken naar rijscholen die beter bij me passen :j

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:09

Pieneappel alles zit tegen dus , CBR en dan nog december er tussen door . Hopelijk vlot het snel


Deeenhoorn jammer waarom werkt het niet ? Zou eerst aan die theorie werken als ik jou was


Mijn instructeur heeft een neiuwe auto , kan wel janken dat 2 weken voor het examen en de rust en het lekkere rijden het is gewoon weer terug bij af |o . Ding zit zoveel power in en technische snufjes en weet ik het allemaal , lekker poedersuiker gereden vandaag .

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23476
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:12

Pieneappel schreef:
Mijn rijopleiding zit me echt niet mee.. nog steeds geen reactie van CBR vd medische keuring. (Verwachte datum was 19 december, ben al vanaf half september bezig met de gezondheidsverklaring)
En kreeg vandaag bericht van mijn rijinstructeur dat hij stopt met de rijschool.. Moet ik een andere rijschool vinden en daar weer aan wennen etc..


Dat is wel heel erg balen.
Heb je het CBR al een keer gebeld met de vraag waarom het zo lang duurt? Een rijschool kan ook voor je bellen alleen moet je er dan zelf bij zitten om toestemming te verlenen om je medische gegevens door te geven, de wachttijd als de rijschool belt is vaak wel korter.
Flink achter de broek aanzitten hoor, dit duurt veel te lang.
Balen dat je rijschool ermee stopt, hopelijk heb je snel een nieuwe fijne instructeur.


DeEenhoorn schreef:
Ik heb net eindelijk degene van mijn rijschool een appje gestuurd, omdat die rijschool voor mij niet echt werkt O:) dat heeft heel lang geduurd, ik denk minstens een halfjaar... nu geld terugkrijgen, theorie oefenen, oogtest doen (heb een oogoperatie gehad en draag nu ook een bril) en dan ondertussen weer kijken naar rijscholen die beter bij me passen :j

:+
Balen zeg, ik had je zo graag aan je rijbewijs geholpen toen ik daar nog werkte, als je hulp nodig hebt met iets weet je me te vinden he. Ook voor evt theorievragen als je er niet uit komt.


Rebecca schreef:
Mijn instructeur heeft een neiuwe auto , kan wel janken dat 2 weken voor het examen en de rust en het lekkere rijden het is gewoon weer terug bij af . Ding zit zoveel power in en technische snufjes en weet ik het allemaal , lekker poedersuiker gereden vandaag .


Balen dat er net nu een nieuwe auto is maar aan de andere kant krijg je je lesauto ook niet mee als je geslaagd bent. Over het algemeen ben je er snel aan gewend hoor, desnoods even een extra lesje inplannen. En die snufjes mag je gebruiken maar het moet niet he

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:10

Hallo :) mag ik ook meepraten?

Deze ruim 40 plusser gaat ook voor haar rijbewijs. Na een heel nare proefles nu een fijne rijschool in Leeuwarden gevonden.
Afgelopen woensdag proefles gehad, vanaf komende week ga ik 1x per 2 uur lessen. Wel in een automaat :j
Theorie ga ik eind van de maand reserveren. :D vind autorijden echt leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:51

Polly klopt :j , maar een vrij heftige verandering opeens waar ik niet bepaald op kon voorbereiden . Nog 4 lessen voor examen maak er het beste maar van :D , dinsdag mag ik weer ruzie maken met de nieuwe auto. Ding kan in zijn 3 over de rotonde zonder problemen , maar kan ook 30 rijden in zijn 3 omdat er aardig s wat power in zit. Allemaal weer aftasten

Haha tof devil_ina :D , heel veel succes !

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23476
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:53

Dat is lastig.
Probeer te doen wat je eerder hebt geleerd, het cbr word niet gelukkig van rotondes en afslaan in 3.
Lastig hoor, succes

Pieneappel

Berichten: 494
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:28

Polly schreef:
Pieneappel schreef:
Mijn rijopleiding zit me echt niet mee.. nog steeds geen reactie van CBR vd medische keuring. (Verwachte datum was 19 december, ben al vanaf half september bezig met de gezondheidsverklaring)
En kreeg vandaag bericht van mijn rijinstructeur dat hij stopt met de rijschool.. Moet ik een andere rijschool vinden en daar weer aan wennen etc..


Citaat:
Dat is wel heel erg balen.
Heb je het CBR al een keer gebeld met de vraag waarom het zo lang duurt? Een rijschool kan ook voor je bellen alleen moet je er dan zelf bij zitten om toestemming te verlenen om je medische gegevens door te geven, de wachttijd als de rijschool belt is vaak wel korter.
Flink achter de broek aanzitten hoor, dit duurt veel te lang.
Balen dat je rijschool ermee stopt, hopelijk heb je snel een nieuwe fijne instructeur.


Heb vrijdag gebeld en het komt er op neer dat ze 8 week de tijd hebben en dat die 19 december een richtlijn is. (Snap niet dat ze er een richtlijn bijzetten als ze toch gewoon aan die 8 weken houden). Als het goed is zou ik max 16 januari meer te horen krijgen. Als ze zich daaraan maar houden..

Heb ook contact gehad met een nieuwe rijschool en een proefles gepland, hopelijk kan ik dan een beetje aansluitend ook de rijtest gaan doen.

Ik las in de voorwaarden van de rijtest dat je na afloop niet meteen de uitslag krijgt, maar dat ze daar weer 4 weken voor hebben... klopt dat?

DeEenhoorn
Berichten: 2937
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:30

DeEenhoorn schreef:
Ik heb net eindelijk degene van mijn rijschool een appje gestuurd, omdat die rijschool voor mij niet echt werkt O:) dat heeft heel lang geduurd, ik denk minstens een halfjaar... nu geld terugkrijgen, theorie oefenen, oogtest doen (heb een oogoperatie gehad en draag nu ook een bril) en dan ondertussen weer kijken naar rijscholen die beter bij me passen :j

:+
Citaat:
Balen zeg, ik had je zo graag aan je rijbewijs geholpen toen ik daar nog werkte, als je hulp nodig hebt met iets weet je me te vinden he. Ook voor evt theorievragen als je er niet uit komt.



Nu het mooie :+ tot op heden heeft ze nog niet gereageerd op mijn appje...

zonnebloem18

Berichten: 24845
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:12

Mail of bel gewoon even. Mijn instructrice gebruikte de app alleen voor ziekmeldingen en wijzigingen in de planning. Voor iets als het stopzetten van de lessen kan je beter iets zwart op wit hebben.

DeEenhoorn
Berichten: 2937
Geregistreerd: 23-05-13

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:14

'K zal wel even mailen inderdaad!
Vind het wel gek dat ik bij haar whatsapp niet 'laatst gezien om...' zie?

zonnebloem18

Berichten: 24845
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:17

Dat kan je uitzetten, net als de blauwe vinkjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:40

Polly schreef:
Dat is lastig.
Probeer te doen wat je eerder hebt geleerd, het cbr word niet gelukkig van rotondes en afslaan in 3.
Lastig hoor, succes

Ga ik dinsdag gewoon doen , lekker mijn ritme vasthouden ..



Ik zit te denken , rijtest gedaan en kreeg erna gewoon te horen dat ik gewoon rijden mocht . Geloof dat het dan in principe per direct wel goed zit

Lestrange01

Berichten: 2814
Geregistreerd: 20-01-14

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:16

Ik ben geslaagd voor mijn theorie examen! 3 fouten op gevaarherkenning en maar 2 op de overige twee onderdelen. Super blij dus! Ik moet wel zeggen dat ik de oefenexamens die ik moest doen vaak moeilijker vond dan het echte examen.

En nu weer beginnen met rijlessen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:42

Van harte :D de helft klaar dus :))

Met goede voornemens de auto ingestapt , ging gelukkig al soepeler dan vorige week . Wat (potentiële dure ) foutjes die ik op examen niet flikken moet , alles gedaan zoals ik gewend ben en wat extra :)) .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-19 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Horseloverl
Berichten: 2225
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:45

Hoihoi! Ik heb nu 1,5 jaar Mn rijbewijs maar wilde jullie een tip meegeven. Zeg wat je aan het doen bent tijdens je examen. Ik had bv een auto voor me rijden die heel langzaam reed en toen vertelde ik dat ik afstand hield omdat het leek of die mensen aan het zoeken waren dus onverwachte dingen kunnen gebeuren. Ik ben daarop geslaagd

Lestrange01

Berichten: 2814
Geregistreerd: 20-01-14

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:16

Hey ik ben mijn gezondheidsverklaring aan het invullen en ik loop een beetje vast op de vraag "Heb je autisme". Ik weet dat als ik ja antwoord ik naar een psychiater enzo moet gaan die beoordeelt of ik geschikt ben om te rijden, maar mijn diagnose "autisme" is onder voorbehoud gegeven. Namelijk, uit de test kwam dat ik geen autisme had, en mijn gedrag kon door zowel depressie als autisme komen. Toch hebben ze me de diagnose autisme gegeven, waarbij ze hebben gezegd dat ik me moet laten hertesten als ik niet meer depressief ben. Moet ik nu toch invullen dat ik autisme heb?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23476
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:38

Ja, je hebt de diagnose.
Dat staat vast ergens geregistreerd.

Stél er je het niet doorgeeft en er gebeurd ooit wat en de verzekering komt daar achter kunnen ze besluiten niet uit te keren

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:57

Rijles gaat weer goed! De eerste na de vakantie was echt waardeloos, nu afgelopen twee gingen echt weer lekker.

Theorie nog niet gedaan := Ik kreeg mezelf er niet goed toe gezet. Als ik mn cijfer terug heb (zou deze week moeten) dan kan ik hem definitief inplannen ivm herkansing van school. Voorlopig staat hij 11 feb en ga ik daarheen werken.

Zijn er hier ook mensen bekend met een B+ rijbewijs? Qua kosten e.d? Kan je daarmee ook makkelijk een trailer met 2 paarden trekken? Ik mis een beetje de kennis over auto/trailer gewichten om daar zelf inzicht op te hebben :o In de zin dat ik heb gevonden dat het kan, maar wel afhankelijk van je autogewicht en paarden gewicht e.d. Of raden jullie eerder een BE aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:00

Ik ga met Polly mee Lestrange01 , de reden dat ik ook ja bij autisme gezet heb om problemen in de toekomst te voorkomen (had ook nee kunnen doen om kosten te drukken maar heb geen zin in problemen )


Fijn Lara!


Tijd voor de theorie dus :)) , is een opluchting als je die haalt hoor :P .

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23476
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:13

laraxXxemma schreef:
Zijn er hier ook mensen bekend met een B+ rijbewijs? Qua kosten e.d?


Het examen voor b+ en BE is in ons land exact gelijk, gewoon lekker BE doen dus.
Is typisch zo'n Europees regeltje wat niet helemaal handig is uitgewerkt.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:31

Ahh okee. Ik dacht als je die nou makkelijker of tegelijk met je gewone B kon halen. Maar als het gewoon hetzelfde is kan ik beter voor BE gaan later :D
Thanks!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23476
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:43

Dat was in het begin ook heel onduidelijk, waarom de extra categorie er was maar je net zo goed BE kon halen, maar b+ is in sommige landen wel echt anders