[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiannePuthzy

Berichten: 6994
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:45

Succes!

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:29

Dankjulliewel!

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 21:50

Zo, hèhè. Eindelijk goed nieuws!!! Vandaag BNOR examen gedaan en geslaagd!! Het ging zo veel relaxter, de sfeer was goed, geweldig lieve mevrouw als examinator, veel gemoedelijker. Echt een hele goede ervaring. Eindelijk, na 4 keer zakken heb ik hem. Lang leve de auto, niet meer op de fiets naar stal hahaha.

@NinaCharlie: succes!!!
Laatst bijgewerkt door BulletjeBeer op 22-09-17 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 21:51

Gefeliciteerd!

LiannePuthzy

Berichten: 6994
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:59

Gefeliciteerd!!

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 10:09

Gefeliciteerd!!

loveu_p

Berichten: 267
Geregistreerd: 08-05-12

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 17:47

Gefeliciteerd!

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 09:27

Hoihoi heb lange tijd niet meer gereageerd, nog gefeliciteerd voor mensen die geslaagd zijn!

Ik ben inmiddels 2 keer gezakt en mag 9 oktober weer op.. Zit er zo tegenop, voelt alsof ik hem nooit ga halen :(

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:19

Kop op!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:02

Felien_Kyra schreef:
Hoihoi heb lange tijd niet meer gereageerd, nog gefeliciteerd voor mensen die geslaagd zijn!

Ik ben inmiddels 2 keer gezakt en mag 9 oktober weer op.. Zit er zo tegenop, voelt alsof ik hem nooit ga halen :(

Komt goed! Ik ben ook twee keer gezakt en had de moed echt in m'n schoenen zitten. Verwachtte echt dat ik er honderd keer over ging doen en er op een gegeven moment mee ging stoppen. Mijn laatste examenrit ging eigenlijk helemaal niet zo goed, ik had echt het idee alsof ik het aan het verprutsen was en ik kreeg behoorlijk wat 'tips' ("DOORRIJDEN JE HEBT HIER VOORRANG!" op een onoverzichtelijk kruispunt) waardoor ik echt dacht dat ik gezakt was. Toen ging ik zitten en haalde ik het toch. Ondertussen rij ik alweer vier maanden heel wat rond en heb ik zelfs in Amerika gereden. Kan me nu echt niet meer voorstellen dat ik autorijden zo spannend vond en het lijkt alsof ik echt al jaren weg ben van hoe onzeker ik was toen ik m'n rijbewijs net had/tijdens het afrijden.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:20

Felien_Kyra schreef:
Hoihoi heb lange tijd niet meer gereageerd, nog gefeliciteerd voor mensen die geslaagd zijn!

Ik ben inmiddels 2 keer gezakt en mag 9 oktober weer op.. Zit er zo tegenop, voelt alsof ik hem nooit ga halen :(

Joh, CE kostte mij ook drie keer (deels ook wel eigen schuld).
CCV-B was dan wel weer appeltje-eitje.

Kop op, je kan het, je gaat het halen.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:56

Felien_Kyra schreef:
Hoihoi heb lange tijd niet meer gereageerd, nog gefeliciteerd voor mensen die geslaagd zijn!

Ik ben inmiddels 2 keer gezakt en mag 9 oktober weer op.. Zit er zo tegenop, voelt alsof ik hem nooit ga halen :(


Wat banketstaaf voor je!

Ik moest eergisteren afrijden voor mijn BE maar helaas ben ik gezakt. De lessen vooraf gingen zo ontzettend goed en ik ging er heel relaxed in. Bij het CBR voelde ik mijzelf al veranderen en het ging bij wijze van spreken bij het voorstellen al verkeerd. Zelfs het aankoppelen ging ontzettend moeizaam. Hoe relaxed ik tijdens de lessen was, ik was helemaal strakgespannen, net een elastiekje op hoogspanning. Tranen prikten achter mijn ogen en heb de eerste bijzondere verrichting verprutst. Zo in paniek dat ik huilend achter het stuur zat. Want...ik kán het en dat weet ik. En nu moet het en nu lukt het niet. En waarom? Door een stuurfout waardoor ik met de bus tegen een stoeprand dreigde te komen. Omdat ik zo in paniek was en weinig ruimte had voor een subtiele correctie zag ik maar 1 uitweg en dat was opnieuw beginnen, en dat mag natuurlijk niet, stom.

Heb het natuurlijk zelf verprutst maar had ook echt helemaal géén geluk met mijn examinator. Hoe krijg je iemand overstuur met vervelende opmerkingen, vreselijk voelde ik me. Ik heb gewoon spierpijn van de gespannen houding die ik aan had genomen.

Was er behoorlijk kapot van, heb hier lang voor moeten sparen en hard voor geoefend. Mijn instructeur wist ook niet wat hij zag gebeuren bij het examen, ik leek wel een ander persoon. :')

Begin november mag ik opnieuw (duurt zoooo lang pff) en dan hoop ik het te halen maar al het vertrouwen dat ik had is mooi de kop ingedrukt dus herken me heel erg in je verhaal. :(:)

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:31

Ooh bah zo'n nare examinator helpt ook echt niet inderdaad.

Fijn dat mensen hier het begrijpen. En inderdaad elke keer maar weer dat vele sparen.. ben al zoveel geld kwijt aan het lessen en de examens.
Het was bij mij ook vooral dat ik het de tweede keer opzich prima vond gaan, dan is de teleurstelling extra groot als ze zeggen dat je het niet hebt gehaald.

Anoniem

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:41

Gefeliciteerd!! :D

Ik heb morgen eindelijk weer na een lange tijd rijles, echt heel veel zin in!

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:46

Gefeliciteerd! Ik heb dinsdag rijles maar ik zie er telkens zo tegenop..

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:06

Omg, even iets totaal anders maar ik moet het even kwijt.
Mn kat net terug gevonden na dat hij bijna 4 mnd vermist is geweest! Ik ben zo blij en verdrietig te gelijk. Blij dat hij weer thuis is maar hij ziet er zo slecht uit, het breekt mn hart gewoon.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:46

Nathalie18x schreef:
Gefeliciteerd! Ik heb dinsdag rijles maar ik zie er telkens zo tegenop..

Dan moet je wellicht eens een andere instructeur zoeken. Autorijden is leuk!

Toch proficiat Jilletje. Goed voeren doet veel.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:49

Ik denk dat het probleem vooral bij mezelf ligt. Ik wil zo graag presteren dat ik telkens met heel veel spanning aan het rijden ben.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:02

Nathalie18x schreef:
Ik denk dat het probleem vooral bij mezelf ligt. Ik wil zo graag presteren dat ik telkens met heel veel spanning aan het rijden ben.

Dat is het leuke van autorijden, je hoeft niks te presteren, je kunt het gewoon doen.

Wat denk je: na vier jaar weer in een vrachtwagen rijden en dan verbaast zijn dat je er een keer naast schakelt :o
Als je die eerste paar km met de nieuwe vrachtwagen naast me had gezeten, had je je oprecht afgevraagd of ik er wel mee zou mogen rijden. Dat was na twee bochten wel weer op peil, maar ik was wel blij dat het eerste stukje van die rit door een verlaten polder was. Even rustig knutselen en knoeien.

Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:34

Hoi! Ik meld mij ook. Na een weekje oefenen en proef examens maken met een dvd, theorie examen aangevraagd. 13 oktober moet ik! Daarna na even googlen een examen via internet gemaakt.. Zit daar ineens gevaar herkenning in! Dat zat niet in mijn dvdtje.. kijk ik op de achterkant, stamt dat dus uit 2003.. dus dat wordt nog even keihard leren en oefenen op de gevaarherkenning! Morgen even kijken of ik een nieuwere dvd kan kopen..

Mag van mijzelf pas gaan lessen als ik mijn theorie heb. Iemand nog tips voor de gevaarherkenning?

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:53

2003 := zou sowieso maar even een ander dvdtje halen ergens dan, want de regeltjes zijn ook wel iets veranderd sinds 2003 :+

Hoezo mag je van jezelf pas lessen als je je theorie hebt?

Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 00:13

Ik ga inderdaad meteen morgen een andere bestellen :)

Ik wil eerst mijn theorie halen zodat ik dan in 1 keer door kan gaan met lessen en niet met het probleem zou zitten dat ik goed kan rijden maar nog geen theorie zou hebben. Mijn neefje en mijn nichtje zitten nu met dat probleem en dat probeer ik te voorkomen op deze manier.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23444
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 01:15

Nathalie18x schreef:
Ik denk dat het probleem vooral bij mezelf ligt. Ik wil zo graag presteren dat ik telkens met heel veel spanning aan het rijden ben.


Bespreek dat met je instructeur, dat is namelijk niet de manier waarop je in de auto moet zitten

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 02:23

Osianaa schreef:
Ik ga inderdaad meteen morgen een andere bestellen :)

Ik wil eerst mijn theorie halen zodat ik dan in 1 keer door kan gaan met lessen en niet met het probleem zou zitten dat ik goed kan rijden maar nog geen theorie zou hebben. Mijn neefje en mijn nichtje zitten nu met dat probleem en dat probeer ik te voorkomen op deze manier.


Als je eerst je theorie haalt loop je weer meer het risico dat hij alweer verlopen is eer je mag afrijden.. Dus Tsja, wat is wijsheid? Weet niet hoe veel je gaat lessen natuurlijk straks.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23444
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 05:44

Theorie is 1,5jr geldig dus dat probleem is er niet heel snel meer