Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
future_vet
Berichten: 2620
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 12:36

Careano schreef:
Leuk dat jullie ook Diergeneeskunde willen studeren! Ik zal meeduimen dat de loting meevalt :)
Hoe vonden jullie de open dag verder? Utrecht is in ieder geval erg leuk om diergeneeskunde te studeren, het bevalt mij zeer goed!


Welkom!
Ja leuk! Was al eerder naar de opendag geweest.

Aulaantje_x
Berichten: 736
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:25

Hier een eerstejaarsstudent diergeneeskunde in Utrecht :) mochten jullie nog vragen hebben dan stel ze gerust!
Utrecht is echt super leuk, kan het alleen maar aanraden eerlijk gezegd ;)

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:39

Is de studie eigenlijk heel zwaar of is het wel te doen? Ik ben bang dat het te zwaar zal zijn...

Overigens, ik heb een biologieprobleem, dus ik vraag me af of ik het wel red. Ik snap altijd alle theorie van biologie, maar als ik dan een toets heb met meerkeuzevragen doe ik alles fout -O- Ik sta dan ook maar een zesje voor bio. Is dat een erg groot probleem of red ik het dan gewoon?
Eigenlijk ben ik helemaal een alfa, en geen bèta, maar ik vond bèta leuker :+ Ik ben erg bang dat ik hier tijdens de studie mee in problemen kom en dat het uiteindelijk blijkt dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt :(

Aulaantje_x
Berichten: 736
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:55

Het is best zwaar en veel zelfstudie, maar als je alles goed bij kan houden dan is het prima te doen. Natuurlijk is het wel aanpoten maar daarvoor is het een universitaire studie :) ze verwachten wel dat je al wat theorie mee krijgt van de middelbare maar eigenlijk worden overal de basisdingen nog wel uitgelegd omdat er ook mensen zijn die niet net van de middelbare af komen maar bijvoorbeeld al een jaar ergens anders gestudeerd hebben.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:41

Hoi allemaal!

Het leek mij wel leuk om het topic weer nieuw leven in te blazen!

Hoe gaat het met jullie op school? Mijn gemiddelde wordt steeds iets hoger, dus ik hoop in klasse B terecht te komen!
Vandaag ga ik me inschrijven bij SSH voor kamers...

Is het misschien leuk om over een tijdje te gaan meeten? Ik zou het leuk vinden om andere toekomstige studenten te leren kennen, jullie ook?

future_vet
Berichten: 2620
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 15:46

StableDoor schreef:
Hoi allemaal!

Het leek mij wel leuk om het topic weer nieuw leven in te blazen!

Hoe gaat het met jullie op school? Mijn gemiddelde wordt steeds iets hoger, dus ik hoop in klasse B terecht te komen!
Vandaag ga ik me inschrijven bij SSH voor kamers...

Is het misschien leuk om over een tijdje te gaan meeten? Ik zou het leuk vinden om andere toekomstige studenten te leren kennen, jullie ook?


Eindelijk weer leven in dit topic haha.
Mijn vakken gaan ook wel goed, maar geen klasse B. (Of er moet volgende week een wereldwonder gebeuren tijdens m'n tentamens)
Ja meteen lijkt mij leuk!
SSH welke woningen doen zij? En is dat betaalbaar?

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:50

SSH heeft heel veel kamers, ik denk dat het grootste deel van de kamers in Utrecht van SSH is. De prijzen verschillen, maar Utrecht is duur...

Jij wil dus ook op kamers? Leuk! Ik moet wel, anders heb ik 3 uur reistijd per dag :+

Edit: ik heb mijn naam nog helemaal niet gezegd in dit topic }:0 Ik ben Marloes :D

future_vet
Berichten: 2620
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 15:55

StableDoor schreef:
SSH heeft heel veel kamers, ik denk dat het grootste deel van de kamers in Utrecht van SSH is. De prijzen verschillen, maar Utrecht is duur...

Jij wil dus ook op kamers? Leuk! Ik moet wel, anders heb ik 3 uur reistijd per dag :+

Edit: ik heb mijn naam nog helemaal niet gezegd in dit topic }:0 Ik ben Marloes :D


Hoi marloes!

Als ik uit hus ga, ga ik samenwonen met mijn vriend. Maar was benieuwd naar de prijzen :p woon heel dicht bij de Uithof dus voor mij niet nodig echt.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:00

Ik zat net te kijken op de site van SSH, de prijzen vallen eigenlijk wel mee! Maar bij vrijwel alles moet je hospiteren, dat is wel lastig... Bij mijn zus in Leiden zijn er altijd minimaal 30 hospitanten op 1 kamer, soms zelfs meer dan 100!

Wel chill dat je dichtbij de Uithof woont! Dat kan ik niet zeggen :p

ikbencarmen

Berichten: 280
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: roosendaal

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:55

Hoi,
Bij mij gaan alle vakken wel goed alleen wiskunde b is een ramp. Hoe doen jullie dat?
Ik ben ook van plan op kamers te gaan, voor mij is het anders 2 uur heen en 2 uur terug en dat zie ik niet zo zitten.

future_vet
Berichten: 2620
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 22:02

ikbencarmen schreef:
Hoi,
Bij mij gaan alle vakken wel goed alleen wiskunde b is een ramp. Hoe doen jullie dat?
Ik ben ook van plan op kamers te gaan, voor mij is het anders 2 uur heen en 2 uur terug en dat zie ik niet zo zitten.


Ik heb wiskunde A dus kan je helaas niet helpen.
Wel welkom iig!

ikbencarmen

Berichten: 280
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: roosendaal

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:03

Dankje, ik heb echt spijt dat ik geen wiskunde a heb gekozen

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 02:58

Ik heb ook wiskunde A. Ik heb een tijd wiskunde B gedaan, maar ik ben toen ik van de 4e naar de 5e ging overgestapt.
Je kan een examentraining in Leiden volgen, die zijn echt super! Ik heb vorige zomervakantie daar stoomcursussen (vrijwel hetzelfde als de examentraining, alleen dan zijn stoomcursussen voor mensen die naar de 6e gaan, en examentrainingen voor mensen die in de 6e zitten) natuurkunde en scheikunde gedaan. Ze geven ook wiskunde B. Ik, en nog veel meer mensen, hebben er heel veel aan gehad.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:04

Nu echt ingeschreven bij SSH en WoningNet! Nu nog inschrijven voor DGK, en ingeloot worden natuurlijk :+

Het lijkt me wel leuk als er meer mensen in het topic komen. Er zijn toch wel meer toekomstige DGK'ers op bokt?

future_vet
Berichten: 2620
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 16:06

StableDoor schreef:
Nu echt ingeschreven bij SSH en WoningNet! Nu nog inschrijven voor DGK, en ingeloot worden natuurlijk :+

Het lijkt me wel leuk als er meer mensen in het topic komen. Er zijn toch wel meer toekomstige DGK'ers op bokt?


hahah ik had mij al heel vroeg in geschreven voor DGK. vast wel meer toekomstige studenten. maar hoe minder aanmeldingen hoe beter, niet waar? :Y)

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:32

:j

ikbencarmen

Berichten: 280
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:50

Welke kant willen jullie eigenlijk op? En gaan jullie je ook inschrijven in belgië voor de zekerheid?

future_vet
Berichten: 2620
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 14:54

ikbencarmen schreef:
Welke kant willen jullie eigenlijk op? En gaan jullie je ook inschrijven in belgië voor de zekerheid?


Afstudeerrchting ben ik nog niet over uit.
Nee ik ga pas naar Gent als ik uitgeloot word en volgend jaar weer. Dus 2 x proberen in nl, anders naar Gent

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:00

Hoi!

Ik ga waarschijnlijk ook diergeneeskunde studeren volgend jaar. Ik ben nu 19 en studeer aan het Amsterdam University College. Ik vind het best leuk, maar ik heb bedacht dat ik toch dierenarts wil worden. Ik wil dan sowieso richting paard in de master. Ik zit in lotingsklasse A, dus ik hoef me geen zorgen te maken over de toelating :)

future_vet
Berichten: 2620
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 15:02

Sanned schreef:
Hoi!

Ik ga waarschijnlijk ook diergeneeskunde studeren volgend jaar. Ik ben nu 19 en studeer aan het Amsterdam University College. Ik vind het best leuk, maar ik heb bedacht dat ik toch dierenarts wil worden. Ik wil dan sowieso richting paard in de master. Ik zit in lotingsklasse A, dus ik hoef me geen zorgen te maken over de toelating :)


Wat een geluksvogel ben je. Welkom!
Lijkt mij heerlijk als je zeker weet dat je diergeenskunde kan gaan doen.

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:05

Wat een leuk topic :)
Ik ben ook eerstejaars in utrecht! Super leuke studie, theoretisch voor mij wel heel zwaar maar gelukkig herken ik veel ziekte beelden uit de praktijk (al heb je daar in het begin nog niet zo heel veel aan ;)).

future_vet
Berichten: 2620
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 12:07

Ashley5760 schreef:
Wat een leuk topic :)
Ik ben ook eerstejaars in utrecht! Super leuke studie, theoretisch voor mij wel heel zwaar maar gelukkig herken ik veel ziekte beelden uit de praktijk (al heb je daar in het begin nog niet zo heel veel aan ;)).


Wat is er theoretisch zo zwaar aan? Kun je dat uitleggen?

Wel fijn dat je het leuk vind!

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:19

Ik ben best oke geslaagd voor vwo.
Maar bij DGK krijg je de eerste 8 weken 3 vakken (waarvan 2 na 8 weken tentamen hebben de andere loopt een halfjaar door)
Ondanks dat ik helemaal toe ben op mezelf te wonen enz valt dit op een of andere manier heel erg tegen. Alles nieuw en dan die vakken die voor mij echt snel gingen, dus liep al snel achter de feiten aan. En zoiets kan ik dus echt niet :+ daarna wordt het wel rustiger heb je nog maar 1 hoofdvak en dan dat langloop vak.
Ik vind het heel lastig dat niet echt duidelijk is wat je moet kennen het is niet dit boek moet je kennen voor je tentamen, je moet meer info gaan zoeken in boeken bij je studieboekje/wijzer. Dat is voor mij heel erg wennen. De meeste die ik ken lopen eigenlijk zo door het jaar heen, ik heb uhm wat stagnatie haha.
Praktijk deel (omgaan met dieren/temperaturen dat soort dingen) is voor mij echt een lachertje, terwijl (opvallend) veel mensen hier onbekend mee zijn, helaas telt dat deel niet mee voor studiepunten ;).

future_vet
Berichten: 2620
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 12:22

Ah oke. Ik doe nu twee jaar (eigenlijk 3 jaar) in 1 dus dat is een extreem tempo. Dit zal voor mij dan wel voordelig zijn bij DGK. Welke klasse zat je bij de loting?

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:55

Ik ben via decentraal binnen gekomen :).