Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:32

dream_lot schreef:
sofiexx" ]
[quote="horsiegek schreef:
Ik heb een hele mooie samenvatting voor natuurkunde. Van boven en onderbouw. Zal m naar je sturen pb even je email adres. Het is namelijk een pdf. Ik moet dit jaar ook natuutkunde en scheikunde halen.

zou ik hier ook geruik van mogen maken?
sofie0208@hotmail.com



Ik heb je m doorgemaild.[/quote]

Oh, zou ik die ook mogen hebben? Ik heb een hoop losse samenvattingen, maar één grote lijkt me heel fijn :)
jessiehesseling@live.nl

Ik ben niet naar de open dag geweest, maar ik ga volgende week wel naar Dierwetenschappen in Wageningen, voor evt. tweede keus. Ik sta ook ingeschreven bij biologie.

Verder start onze laatste toetsweek a.s. maandag, een over een week of 7 de eindexamens. Spannend! :)
Hoe bereiden jullie je voor op het examen? Ik ben nu vooral de theorie dat is weggezakt aan het herhalen, en daar natuurlijk opdrachten bij aan het maken. Op school doen we ook veel aan examentraining.

future_vet
Berichten: 2626
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 14:35

Ik ga voor 4 vakken op examentraining in Utrecht. En thuis oefen ik vooral heel veel.
Vorig jaar had ik een goede planning gemaakt en zo vrije tijd en leren goed gecombineerd. Ben benieuwd of dat dit jaar weer zal gaan lukken.

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:05

dream_lot schreef:
Ik ga voor 4 vakken op examentraining in Utrecht. En thuis oefen ik vooral heel veel.
Vorig jaar had ik een goede planning gemaakt en zo vrije tijd en leren goed gecombineerd. Ben benieuwd of dat dit jaar weer zal gaan lukken.


Jij hebt eerder examen gedaan? (Ik heb iets gemist geloof ik :P )

Ik ga ook examentraining doen, voor scheikunde en natuurkunde op de TU in Eindhoven, door Lyceo. Ik vind die vakken niet extreem moeilijk, maar wel lastig om te leren.

future_vet
Berichten: 2626
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 19:07

ja ik heb vorig jaar havo examen gedaan :) en dit jaar dus vwo.
uch natuurkunde vorig jaar haalde ik dikke zevens en nu ineens magere vijfjes. zoveel nieuwe stof is het niet.. maar onze toetsen lijken niet eens op examens. dus hopelijk scoor ik op het examen wel lekker.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:21

Pfoe, ik heb mijn laatste toetsweek achter de rug! Veel problemen gehad tijdens de toetsen door overlast... Overlast van bouwvakkers, van leerlingen, van muziek... Echt verschrikkelijk! Ik heb dan ook met andere leerlingen een klacht ingediend, we hebben onze toetsen op sommige momenten moeten stoppen vanwege de herrie... Surveillanten zijn zelfs tijdens de toetsen naar de directeur gestapt om te zeggen dat het zo niet kan. Ik heb zelf nog tegen leerlingen moeten schreeuwen om ze stil te krijgen :')
Ik heb binnenkort een gesprek met de directeur, ben benieuwd wat daaruit komt...

future_vet
Berichten: 2626
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 19:25

jee wat vervend zeg! ik heb dat ook gehad vorig jaar, maar bij ons werd er niks aan gedaan helaas.
Ons toetslokaal zit pal naast het rokershok van het ROC. Ook zij hebben altijd op een of andere manier de neiging om te gaan schreeuwen. meestal stopt dat wel als iemand even naar beneden schreeuwt.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:27

Ik denk ook dat er niks uit het gesprek komt, directeur is bang voor me geworden geloof ik. Hij rent steeds heel hard de andere kant op als 'ie me ziet :+

Edit: gaat er iemand van jullie toevallig ook naar pinkpop? Kunnen we daar meeten!

future_vet
Berichten: 2626
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 19:29

Naar zeg. ik heb in het begin van het jaar ook geklaagd over mijn natuurkunde docent. hij is wel aangesproken door een hoge piet, maar er is helaas niet veranderd, mede omdat dit zijn laatste jaar is -.- lekker dan

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:33

Klagen over docenten helpt inderdaad bijna nooit nee. In de vierde hebben we wel twee keer succes gehad, en in de tweede ook een keer, want toen had de schoolleiding ook wel door dat het écht niet ging (lees: leraren natuurkunde en scheikunde die geen Nederlands praten of zelf níks van hun vak begrijpen en verbeterd moeten worden door leerlingen, en eentje die geen Nederlands kon en had verzwegen dat ze zwanger was, die is na 3 weken met zwangerschapsverlof gegaan en nooit meer teruggekomen :') )

Edit: bij een biodocent van ons heeft het nooit effect gehad. Uiteindelijk ben ik met een vriendin met de coördinator gaan praten, we hebben toen besproken wat beter moest. Zij heeft hem toen uiteindelijk geholpen om een betere docent te worden, maar nu is dat wel een beeeetje aan de late kant (3e periode van het examenjaar). De klas staat nu gemiddeld onvoldoende voor bio -O-

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:46

Balen van die overlast StableDoor... :( Ik hoop dat er iets met de klachten gedaan wordt!

Ik ga niet naar Pinkpop, maar een meeting lijkt me sowieso leuk! Zeker als we elkaar volgend jaar tegenkomen in Utrecht :)

Dream_lot, dat natuurkundedocentverhaal komt me zeer bekend voor haha :P Wij hebben ook zo'n idioot gehad, die zelfs letterlijk zei: 'Ja we lopen achter, maar ja, ik ben volgend jaar weg dus de volgende docent lost dat maar lekker op.' En wij ons helemaal uit de naad werken door zijn fouten.

future_vet
Berichten: 2626
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 21:48

Ik ga niet naar Pinkpop maar een meeting lijkt me ook heel leuk!

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:42

Oh, slechte docenten, breek me de bek niet open :x Gelukkig ben ik daar inmiddels toch al weer bijna twee jaar van verlost :j

Ook ik ga niet naar pinkpop, maar meeten lijkt me een goed idee!

lovelanga

Berichten: 1970
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Twente/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:56

Wat leuk zo`n topic! Heb via een dergelijk topic vorig jaar al een aantal leuke mensen leren kennen voordat ik aan de studie begon!heel fijn!

(ik heb tot pagina 4 gelezen, dus mis de info uit 5 tm 10)

Ik ben dus ook 1e jaar diergeneeskunde. Bevalt me top en gaat me vrij gemakkelijk af. Dit komt mede doordat ik hiervoor 2 jaar biomedische wetenschappen gestudeerd heb en heel veel theorie komt overeen met diergeneeskunde.

Als jullie nog vragen hebben, dan mogen jullie ze altijd stellen (al denk ik dat jullie in 10 pagina`s overal al wel antwoord op hebben gehad ;) )

Succes met het voorbereiden van de examens!spannend! :):)

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:32

Lovelanga, ik heb wel een vraag. Hoe combineer jij de studie en je paard? En woon je nog thuis of op kamers?

Ik ben zelf van plan thuis te blijven wonen, zodat ik nog kan blijven paardrijden. :) Maar ik ben benieuwd naar ervaringen. Hebben andere mensen al enig idee hoe ze dit gaan combineren?

En die meeting, die moet dan maar eens een keer komen haha :) Iemand een idee?

future_vet
Berichten: 2626
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 18:38

Alleen wat gaan we doen in Utrecht? Ik kan jullie een rondleiding geven maar als mensen ook naar de UIT-week gaan is dat overbodig. Verder zijn er vast leuke activiteiten maar weet ze nu niet zo heel snel te bedenken. :') ik weet wel wat leuke restaurantjes waar je voor een prikkie kan eten en winkelen kan in Utrecht uiteraard ook heel goed.

Misschien jullie nog ideeën?

lovelanga

Berichten: 1970
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Twente/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:36

hafjelinger schreef:
Lovelanga, ik heb wel een vraag. Hoe combineer jij de studie en je paard? En woon je nog thuis of op kamers?

Ik ben zelf van plan thuis te blijven wonen, zodat ik nog kan blijven paardrijden. :) Maar ik ben benieuwd naar ervaringen. Hebben andere mensen al enig idee hoe ze dit gaan combineren?

En die meeting, die moet dan maar eens een keer komen haha :) Iemand een idee?

Ik zit op kamers, al 2,5 jaar (vanaf begin biomedische wetenschappen). Ik moet ruim 2 uur reizen en wordt zo moe van reizen dus voor mij zat er eigenlijk niks anders op. En t bevalt super! Ik heb een bijrijdster voor mijn paard voor door de week en zelf probeer ik in t weekend zoveel mogelijk te rijden! :)Ik ga namelijk nog steeds wel elk weekend naar huis

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:11

Dankjewel voor je antwoord Lovelanga! :) Als je zo lang moet reizen zit er inderdaad niks anders op.
Ik hoorde trouwens ook net via een vriendin van mij, die ook jou vriendin is, dat wij elkaar kennen ;) Ik heb ooit met haar bij jou gegeten!

Dream_lot, lekker rondlopen/shoppen in Utrecht en 's avonds een hapje eten lijkt me heel gezellig. Dan heb je in elk geval tijd genoeg om te kletsen haha.
Wie willen er eigenlijk allemaal meeten?

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:14

Ik ben zelf al 3e jaars diergeneeskunde student! Ook ik wil wel vragen beantwoorden als jullie dat graag willen :)

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:40

Een meeting lijkt me echt superleuk! Het lijkt mij wel leuk hoor, als je de stad laat zien. Kunnen we eventueel nog wat shoppen en ergens wat gaan eten :D Zouden jullie de meeting dan voor of na de examens willen doen?

future_vet
Berichten: 2626
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 18:49

Een middagje voor de examens als ontspanning moet wel kunnen. :) weet niet hoe jullie zitten met de stress en andere dingen??

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:33

Mij maakt het helemaal niet uit hoor :)
Een leuk dagje voor de examens lijkt me idd ontspannend :)

Ik ga even zoeken voor een goedkoop treinkaartje dan naar Utrecht vast :)

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:43

Ik heb geen examens, dus kiezen jullie maar :P Ik moet wel altijd werken op zondag, dus zouden we het op zondag doen moet ik dat wel op tijd weten ivm vrij vragen/uren ruilen.

future_vet
Berichten: 2626
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Diergeneeskunde / opendag, toekomstige studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 13:03

Mij lijkt een zaterdag of zondag wel geschikt.

Ik kan zondag 13 april, zaterdag 19 april of zaterdag 26 of zondag 27 april.

Aulaantje_x
Berichten: 736
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:22

Ik wil eigenlijk ook wel mee meeten :) ga herstarten dit jaar dus dan is het wel leuk om de nieuwe mensen te leren kennen.. Zaterdag moet ik over het algemeen werken maar dat is wel te verschuiven mits ik het op tijd weet :D

Edit: Jes aka Hafjelinger, nu zijn er bij de AH van die treinkaartjes voor 17 euro! Geldig tot juni, misschien is dat een oplossing? Of anders carpoolen haha :P

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:01

Aulaantje_x schreef:
Ik wil eigenlijk ook wel mee meeten :) ga herstarten dit jaar dus dan is het wel leuk om de nieuwe mensen te leren kennen.. Zaterdag moet ik over het algemeen werken maar dat is wel te verschuiven mits ik het op tijd weet :D

Edit: Jes aka Hafjelinger, nu zijn er bij de AH van die treinkaartjes voor 17 euro! Geldig tot juni, misschien is dat een oplossing? Of anders carpoolen haha :P


Dat carpoolen vat ik op als een subtiele hint O:)
En die kaartjes had ik ook gezien, toen ik vanmiddag een chocoladereep ging halen voor tijdens het leren :+ Wij hebben namelijk toetsweek nu.

*pakt agenda voor de datums*
Ik kijk alleen naar de datum die dream_lot heeft genoemd, zodat we allemaal kunnen :)
- zondag 13 april
- zaterdag 19 april
- ... en dat was het. Dat laatste weekend heb ik namelijk wedstrijd.