Relaxed schreef:Mri, dat van die mail herken ik ook.. Als collega's er op een bepaald moment niet meer uitkomen (lees: ze moeten verder kijken dan hun neus lang is) mailen ze mij of ik er ff naar wil kijken. Dan moet ik idd eerst de hele mailconversatie doorspitten en het liefst ook nog allerlei bijlages voor ik kan zoeken naar een antwoord.. Een goede tip om te onthouden dus!
Ik ben ook te vaak geneigd om zelf mails af te handelen, die niet bij mijn werk horen.. Dan denk ik ach, kleine moeite, doe ik wel ff.. Maar op de een of andere manier haal je je er altijd veel meer werk mee op je hals.
Ik kreeg zelfs mails met: "can you help * naam klant* to proces his order?" (met deze klant in de CC)
Collega kreeg terug van mij: "wat moeten wij hiermee? klant moet net als iedereen via de site bestellen"
Waarop terug kwam:"ja, hij is een universiteit, ik weet niet wat hij wil, kan je even contact met hem opnemen?"
Ik heb het maar doorgestuurd naar mn manager, hier ga ik niet aan meewerken
collega is in gesprek met klant, zij maakt afspraken met iemand en een ander moet dit oplossen..
zo werkt het niet.
Uit de mail conversatie bleek (als je heel goed las) dat zij 10% korting had aangeboden maar dat er nergens (door beide partijen niet) hier verder op in was gegaan.
Manager heeft dit terug gestuurd naar collega, en die heeft zelf een kortingscode aangemaakt voor haar klant.
Maar duidelijkheid in emails? nee, dat kan ze nog steeds niet.
Of gewoon al iets simpels als "kan je dit even printen voor me?" Dan krijgen ze terug: Geen bijlage.
Ik weiger gewoon pertinent om meer dan 1 email terug te lezen 
En als dat eenmaal duidelijk is bij collega's dan krijg je veeeeeeeel minder van dat soort verzoeken. Probeer dat goed duidelijk te krijgen. En los het niet meer op voor je collega's/ Laat het ze in eerste instantie zelf uitzoeken. Vraag: hoe zou je het zelf oplossen? wat vind je er zelf van?
Dan moeten ze er A zelf over nadenken, zelf een oplossing aandragen.