Welke opleidingen in en rond de paardensector?

Moderators: Shanna, Dani, Murthul, Warboel, Berdien, Hanmar, Muurp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Hannapony

Welke opleidingen in en rond de paardensector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 11:42

Ik had al zowat besloten dat ik naar Deurne wilde en was met mijn ouders al dingen aan het regelen voor een eigen paard, waarmee ik dan naar Deurne zou willen. Toen hoorde ik dat Deurne ging sluiten. Dus nu wil ik eigenlijk wel weten welke andere opleidingen er zijn in en rond de paardensector. Ik ben graag bezig en wil toch later graag doen wat ik het liefste doe. Ik doe nu havo en zit nu in de derde en wil een beetje weten in welke richting/opleiding ik wil gaan volgen, zodat ik een geschikte profielkeuze kan maken.
- Nu is mijn vraag aan mensen die een baan hebben in en rond de paardensector (bijv: zadelmaker, instructrice, paardentantarts, medewerker in ruitersportzaak etc) , welke opleiding ze daarvoor hebben gevolgd en of het bevalt en of ze achteraf gezien hetzelfde hadden gedaan :)

Ik hoef geen reacties zoals: "Maar in de paarden is bijna geen werk en het verdiend heel weinig, dus houd het maar als hobby naast een 'normale' baan" Ik heb dit in verschillende topics al veelvoudig gelezen.

GQMMS

Re: Welke opleidingen in en rond de paardensector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:35

Aangezien je bezig bent met je havo zou ik gaan kijken naar (paardgerichte) hbo studies, hippische bedrijfskunde, stoas richting paardenhouderij bijvoorbeeld

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie